meningsmåling: antivirus

har du mer enn ett antivirus?   101 stemmer

1. 1. har du mer enn ett antivirus?

• Ja, jeg har mer enn ett antivirusprogram. (Oppgi hvilke)
      12
    • Nei, jeg har kun ett antivirusprogram. (Oppgi hvilket)
      77
    • Jeg har ikke antivirus.
      10
    • Jeg vet ikke hva antivirus er.
      2

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

79 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har lurt på om jeg skal skifte til AVAST?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ok, skal prøve å ikke ha så mange antivirus

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Filserveren bruker AVG.

Hovedmaskin bruker Trend Micro PC-cillin 2006

Bærbare bruker ingen. (Linux)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har lurt på om jeg skal skifte til AVAST?

Har prøvd en hel del av dem, de jeg har vert mest fornøyd med er

Avast og NOD32 :)

Styr unna Norton, det er det samme som å ta ut hovedkortet ditt, slå dritten med en slegge, sette det inn igjen, for så å sette deg selv som "begrenset bruker" og skifte Administrator passordet til noe du ikke vet hva er...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Styr unna Norton, det er det samme som å ta ut hovedkortet ditt, slå dritten med en slegge, sette det inn igjen, for så å sette deg selv som "begrenset bruker" og skifte Administrator passordet til noe du ikke vet hva er...

Det var vel å overdrive.

Lær meg korleis eg får gjort dei to siste tinga etter å ha handsama hovedkortet slik du skildrar først...Og korleis har du tenkt å gjennomføre sistnevnte? Du må jo skrive det inn to gonger for å stadfeste at du veit kva du skriv, korleis forventar du å skrive korrekt to gonger utan å vite kva du skriv?

Nøyer meg med å seie at Norton er unødvendig (jaja Papsn, du veit sikkert korleis det skal brukast, men eg er ikkje interessert i å lære det :P).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

krabice_hom.gif

Avast! 4 Home Edition.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er bare det at jeg ikke har hatt tilgang på noe AV,
Joda, det er gratisprogrammer til nedlasting bl.a. her på ITpro
og som følge av det har jeg ikke "brydd" meg med å skaffe meg et. Jeg mener siden jeg ikke merket noe til antivirus!

Og de gangene viruset har kommet hjem til meg, har isp vært flink og sendt mail, pluss blokkert trafikk. Og det merkes fort når de blokkerer trafikk!

Jaja. Dette minner om en som sier omtrent noe slikt:

"Jeg gidder ikke å vaksinere meg. Hvis jeg blir smittet blir jeg heller tvangsinnlagt på isolat, og det er like greit."

Har du noen idé om hvor mye som blir spredt fra din maskin før ISP reagerer? Eller hvor mange du rekker å smitte før du blir tvangsinnlagt?

:blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du vil kjøre uten antivirus, og ikke bryr deg om hva som skjer på egen maskin, bør du av hensyn til alle andre bruke en løsning som er raskere enn blokkering av abonnementet fra ISP.

Da trenger du en toveis brannmur som stopper uautorisert utgående trafikk. Prøv f.eks. Kerio eller ZoneAlarm.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som flere andre har poengtert; man bruker ikke flere enn ett antivirusprogram på samme operativsystem!

Husker en gang, jeg var endel yngre da. Men likevel den mest datakyndige i familien.. Jeg skulle bytte fra norman til norton. Feilen jeg gjorde var å innstalere norton FØR jeg fjerna norman.. Det ble bare krøll. Etter omstarten etter innstaleringen av norton ville ikke den pc en mer.. Måtte formatere.. I dag hadde jeg nok klart å ordne opp. Men alt hang seg. å hva skal vel en liten gutt som tror han kan pc gjøre ? :P Dette er endel år siden, så nyere antivirus programmer går kanskje bedre sammen. Og det finnes kanskje bedre kombinasjoner enn norton/norman.. Men det er i hvertfall ikke anbefalt å ha flere enn ett. Dessuten ho9lder det med ett, så lenge det du har er bra.

Anyway. Kjører AVG Free på Xp Pro. Avast eller noe slikt på Vista..

2003 booter jeg å bruker aldri så der har jeg ikke innstalert noe enda. Men blir nok AVG Free der også i tilfellet. Er strålende fornøyd med det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker McAfee SC på laptopen og Norman på stasjonær. Funker greit sammen med Windows Defender ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

På min stasjonære har jeg Avast, på Familien sin pc har jeg AVG Free Edition og på Den bærbare er det Norman <_< Noe jeg gjerne skulle likt og bli kvitt, men da forsvinner rettighetene mine til hjelp og eventuelt ny pc ved Harddrive krasj og virus :( Forbannede it-avdelig :wall:

Edit: Pc'n bruker ca 1 minutt etter at Windows har startet med og roe seg ned (CPU bruken er ligger på 50%) p.g.a Norman..

En ting sier jeg bare Avast ftw :thumbs:

Edit2: Blandet norton og norman her :blush:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker Norman

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei :)

Jeg brukte Norton tidligere, men etter at jeg fikk et virus som ikke Norton klarte å fjerne, så prøvde jeg forskjellige.

Det eneste som da fjernet det viruset var Nod32, hvert fall av de jeg prøvde, og det bruker jeg på alle PC'er.

Enkelt, greit og maser veldig lite. Akkurat et slikt program jeg liker :)

Mvh

Bert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Norton Internet Security 2007 (Har hatt Norton helt fra tidlig 90-tall).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker Norton antivirus og er ganske fornøyd tror jeg, hvis det ikke er masse virus som norton ikke finner da, det vet jeg jo ikke, men jeg skjønner ikke hva folk har i mot det, kan noen forklare hva som er så galt med det?

Men noe må jeg si som jeg har merket og det er at jeg har fått opp en del meldinger om virus som ikke Norton kan fjerne, med dette var sånne som ikke kunne gjøre noe skade ifølge Norton :huh:

Burde jeg bytte antivirus eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

NOD 32

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Har kjørt PC-Cillin 2006 tidligere. Og var bra fornøyd.

Gikk for en ukes tid siden over til 2007 versjonen av Trend Micro Internett security. Kjøpte Norsk versjon, og inntillingene blei litt lettere for en med begrensede engelskkunnskaper. :blush:

Slipper jo egen brannmur, samt eget antispywareprogram med denne løsningen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

nei, nå har jeg bare e :thumbup: tt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har kun et antivirus. Hvis man bruker flere enn ett vil de "krangle" om hvem som skal være sjef, og maskinen jobber saktere. Jeg bruker Norman. Fungert glimrende over lang tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

bruker bare F-Secure Client Security. funker ypperligt. bruker lite systemresurser og holder min pc virusfri.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

F-Secure Workstation er det beste. lite systemresussrer og grundig søk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Norton 2006 på laptopen og Norman på den stasjonære.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker kunn ett antivirus: Avast! Antivitus

Er strålende fornøy Holder meg fri for adware, virus trojanere og hele pakka! :thumbs:

Bruker ikkeno resurser heller!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker NOD32 til antivirus og Tiny Firewall til brannmur. :wub:

Dette er den beste løsningen jeg noen gang har vært borti, gjør jobben sin meget bra, har ikke hatt virus på det jeg kan huske. Disse to bruker i tillegg minimalt med ressurser, oppdaterer seg selv og kommer aldri med irriterende meldinger etter de 2-3 første dagene med innkjøring.

Utenom de to så bruker jeg AD-Aware og Windows defender, noe jeg også er meget fornøyd med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

1 . Norman

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive