meningsmåling: antivirus

har du mer enn ett antivirus?   101 stemmer

1. 1. har du mer enn ett antivirus?

• Ja, jeg har mer enn ett antivirusprogram. (Oppgi hvilke)
      12
    • Nei, jeg har kun ett antivirusprogram. (Oppgi hvilket)
      77
    • Jeg har ikke antivirus.
      10
    • Jeg vet ikke hva antivirus er.
      2

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

79 innlegg i emnet

Skrevet

AVG lar seg kjøre vedsidenav et annet antivurs.

Jeg har Norman Antivirus på alle maskinene her hjemme. Men siden macen er primær for meg, så går det for ingen antivirus.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

AVG lar seg sikkert kjøre ved siden av et annet antivirus ja, men Norton Antivirus lar ikke AVG kjøre ved siden av seg..... har prøvd, gikk dritt :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har forsøkt å kjøre Norman sammen med Norton en gang. Alt ble låst ettersom Norton mente at Norman var et virus når den søkte og omvendt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ikke brukt antivirus på sikkert et år, har heller ikke fått noe mer virus på pcen av den grunn.

Og hvordan vet du det..?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og hvordan vet du det..?

Godt poeng.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Northon Internet Sec. 2005 Anti-apyware editon uten lisens lakt inn men har helt til februar.

*skylde på Compaq*

EDIT: Og må innrømme at lisens lakt inn hjelper, etter en liten pop-up rømme jeg hadde for litt siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bitdefender her :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du kjører to (eller flere) antivirusprogrammer samtidig, skjer dette: Antivirus nr 1 skal sjekke for virus, og laster en eller flere virusdefinisjoner til minnet. Det oppdages av antivirus nr 2 som slår alarm.

Prøv f.eks. å ha AVG og Avast installert samtidig, og la det ene programmet kjøre en virusskanning. Du får et haglevær av falske virusvarsler, og den som ikke vet bedre kan fort tro at maskinen er infisert med hundrevis av virus.

Endelig et poeng til Norton som ikke tillater andre antivirusprogrammer samtidig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Norton Antivirus 2006 Her en gang før jul så blir det njok NAV 07

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

33 svar, og ingen klagar på at alternativa er caps-only...Før meg da. Kan nokon gjere noko med det?

Brukar Avira AntiVir PersonalEdition Classic (er det ikkje omtrent det det heiter da? Langt namn :P).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

33 svar, og ingen klagar på at alternativa er caps-only...Før meg da. Kan nokon gjere noko med det?

Rettet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker vel awg, men lukker det alltid :P, scanner når jeg ser behovet, og har klart meg fint slik i 2 år uten formatering. Dog fikk jeg et msn virus av en venn, (fra backup jeg tok for han) men awg tok det da jeg scannet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har lisen på Norton Internet Security, Norman samt Trend Micro men jeg benytter meg av AVG Anti-Virus Free.

Å kjøre uten antivirus på en PC som er tilkoblet internet eller LAN og som blir brukt til laste ned "stuff" ser jeg bare på som direkte dumt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

the one and only: NOD32

anbefalles på det sterkeste ;)

Lontix

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har Nod32 Installert på maskinen, men det har ikke vært starta på 2månder.

Starter det og canner en gang hver andre / tredje mnd, har ikke fått virus på snart et år :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

nettopp :D

tror ikke jeg har fått et virus i det hele tatt jeg heller, det bare ligger der å blokkerer alle virus og dritt som finnes på nettet, og ferdig med det ;)

Auto update merker du jo ikke en gang, stOOr forbedring fra Norton...

Lontix

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg har Kaspersky Internet Security 6.0.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

QUOTE (M.O.H @ 23. oktober 2006 kl 22:50)

Har ikke brukt antivirus på sikkert et år, har heller ikke fått noe mer virus på pcen av den grunn. 

Mich:

Og hvordan vet du det..?

Har ikke sett noe til dem, eller merket noe til dem.

Så er det sånn at hvis jeg hadde hatt virus på pcen, eller en annet pc i nettet mitt hjemme, så ville internettleverandøren min sendt meg en e-post for å informere meg om at jeg hadde fått virus i nettet. Da blokkerer de masse ut-trafikk, som de først åpner igjen når jeg har fjernet viruset.

Så jeg antar i alle fall at jeg ikke har hatt virus i perioden uten antivirusprogram!?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så er det sånn at hvis jeg hadde hatt virus på pcen, eller en annet pc i nettet mitt hjemme, så ville internettleverandøren min sendt meg en e-post for å informere meg om at jeg hadde fått virus i nettet. Da blokkerer de masse ut-trafikk, som de først åpner igjen når jeg har fjernet viruset.

Så jeg antar i alle fall at jeg ikke har hatt virus i perioden uten antivirusprogram!?

Internettleverandøren virussjekkar ikkje kvar bidige datapakke du mottek eller sender. Du får kun stengt trafikk slik du skildrar dersom du har eit virus som genererar store mengder trafikk (spam-utsending primært).

Rettet.

Takk. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

enixitan

Internettleverandøren virussjekkar ikkje kvar bidige datapakke du mottek eller sender.

Det påsto jeg vel heller ikke?

Uansett var ikke det poenget. Poenget var at isp ville gjort meg oppmerksom på et virus i systemet, og ettersom jeg ikke har hørt noe fra dem kan jeg i alle fall anta at jeg ikke har hatt virus under perioden uten AV på PCen.

Dette er ikke noe å gjøre en big deal ut av. Jeg bare svarer på michbergens:

Og hvordan vet du det..? på side 2 i denne posten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er ikke noe å gjøre en big deal ut av.

Så la meg avslutte. :P

Jeg bare svarer på michbergens:

Og hvordan vet du det..? på side 2 i denne posten.

Klar over det.

Det påsto jeg vel heller ikke?

Ikkje direkte, nei.

Uansett var ikke det poenget. Poenget var at isp ville gjort meg oppmerksom på et virus i systemet, og ettersom jeg ikke har hørt noe fra dem kan jeg i alle fall anta at jeg ikke har hatt virus under perioden uten AV på PCen.

Men du stolar på ISP som ei AV-løysing, og det blir feil. Du kan vere rimeleg sikker på at du ikkje har fått virus som sender store mengder trafikk ut på nettet, men virus kan finne på mykje rart.

Men bare du ikkje infiserar meg kan du meir eller mindre ture rundt som du vil for min del. Lukke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

:lol:

hehe

Men du stolar på ISP som ei AV-løysing, og det blir feil.

Må bare få avkrefte den der. (hvis det er ok?) :thumbup:

Det er bare det at jeg ikke har hatt tilgang på noe AV, og som følge av det har jeg ikke "brydd" meg med å skaffe meg et. Jeg mener siden jeg ikke merket noe til antivirus!

Og de gangene viruset har kommet hjem til meg, har isp vært flink og sendt mail, pluss blokkert trafikk. Og det merkes fort når de blokkerer trafikk!

peace :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kaspersky-personal pro

Enn av de beste .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg bruker Avast, den har tatt knekken på ting jeg ikke har klart før.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

AVG free, har ikke fått noe virus enda... Dette er ikke noe problem jeg må gjennom :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive