PC-Cillin 2007

29 innlegg i emnet

Skrevet

Har nu en stund kjørt Trend Micro sitt 2007 internett security.

Oppdaget etterhvert at pc-en virket veldig treig, når jeg jobbet på internett. Forsto ikke med det første hva det var som var galt, men etter mye frem og tilbake, fjernet jeg 2007 versjonen.

Og som ved et trylleslag, pc-en fremstår som ny igjen. :D

Skriver dette som en opplysning til dere som har tenkt å gå for 2007 versjonen.

Ha en fortsatt fin kveld.

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har nu en stund kjørt Trend Micro sitt 2007 internett security.

Oppdaget etterhvert at pc-en virket veldig treig, når jeg jobbet på internett. Forsto ikke med det første hva det var som var galt, men etter mye frem og tilbake, fjernet jeg 2007 versjonen.

Og som ved et trylleslag, pc-en fremstår som ny igjen. :D

Skriver dette som en opplysning til dere som har tenkt å gå for 2007 versjonen.

Ha en fortsatt fin kveld.

;)

Enig. Aldri hatt særlig gode erfaring med Norton security. (da spesielt med tanke på ytelsen)

Kan nok hende det har LITT med konfigurering, men så skal også en god brannmur også kunne brukes uten å ha datagrad i programmet. :rolleyes:

EDIT: Opps feil program, jaja. :P

Fortsatt ikke gode erfaringer med Norton internett security, så lar det stå.

En fin kveld til deg også Bjost. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Trur du misforsto litt nu.

Det var IKKE Norton, men Trend Micro PC-cillin Internett Security 2007 jeg hadde testet. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Trur du misforsto litt nu.

Det var IKKE Norton, men Trend Micro PC-cillin Internett Security 2007 jeg hadde testet. ;)

:wall: Hvordan kunne jeg lese så feil!

Et tips på at jeg tar dagens pause på itpro kanskje. :huh:

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Pc-cillin gjorde sånn at pcen min mistet all kontakt til internettet.. (Nei, jeg hadde ikke på "halt internet traffic" eller noe sånn, skrudde av brannmur og alt, men det funket ikke)

Så holder meg til gratis avast home edition jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og så har vi kategori II .....

altså alle oss som ALLTID har brukt Norton Internet Security, og ALDRI vært plaget med verken dårlig ytelse eller virus.....

får en til å lure...... ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og så har vi kategori II .....

altså alle oss som ALLTID har brukt Norton Internet Security, og ALDRI vært plaget med verken dårlig ytelse eller virus.....

får en til å lure......      ^_^

Jepp, og konklusjonen JEG trekker blir da at man må nærmest ha datagrad i programmet for å kunne bruke det.

(med en smule overdrivelse ;))

Et god brannmur burde jo da også fungerer bra ut av boksen...noe jeg ikke har syntes NIS har gjort.

Om hvordan man skal konfigurere NIS for at ytelsen skal bli kraftig forbedret vet jeg dog ikke, da jeg aldri hadde klart å komme til det nivået.

("deleteknappen" ble nok for fristende for meg ivhertfall)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Holder meg til Sygate Personal Firewall jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker 2006 versjonen av Trend Micro sin Internet Security og jeg har ingen problemer med internett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mulig jeg tar feil, men er kor fikk du tak i 2007 versjonen, finner den verken på nettet og hos div nettbutikker...

Har selv 2006 versjonen, og har fått beskjed om renewal av min license, har lyst på 2007, men finner den ikke... :cry

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Andrull : jeg kan forsikre deg..... jeg har aldri hatt så mye som ett eneste sekund med data-/IT-undervisning, verken mht. Symantecprodukter eller allmenkunnskaper.....

Derimot har jeg lest noe inn i gamperævva istedetfor å spille dataspill og spekulere i hacking og cracking.... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mulig jeg tar feil, men er kor fikk du tak i 2007 versjonen, finner den verken på nettet og hos div nettbutikker...

Har selv 2006 versjonen, og har fått beskjed om renewal av min license, har lyst på 2007, men finner den ikke... :cry

Prøv med en PM. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har selv "vraket" NIS et par ganger.. de to siste årene har 4 PC`er i kåken her kun hatt AVG free installert som antivirus. Funker helt toppers! Har også Zone Alarm Firewall free edition installert på min maskin.

Hvorfor bruke penger på sånne ting når gratisversjonene er så gode??

Hvis en også kjører Ad-Aware og Spy Bot regelmessig for å fjerne spyware + CCleaner for rydding så er ikke data-hverdagen SÅ ille...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Andrull : jeg kan forsikre deg..... jeg har aldri hatt så mye som ett eneste sekund med data-/IT-undervisning, verken mht. Symantecprodukter eller allmenkunnskaper.....

Hehe, jeg skjønner.

Selvlært er vellært...

Derimot har jeg lest noe inn i gamperævva istedetfor å spille dataspill og spekulere i hacking og cracking....    ;)

Joda, jeg fyrer nok et spill sånn innimellom, mens cracking og hacking er nok ganske så ukjent for meg. :rolleyes:

Så ikke tro at du er den eneste som leser noe....(selv om det ikek nødvendigvis er det samme)

Hvis jeg faktisk skulle satt meg inn i en brannmur, så hadde jeg valgt den innebygde (maskinvare) Nvidia brannmuren, for å teste den. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

MrPondus : hvem har sagt noe om å betale for noe ???? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

NIS og Trend er vel i utgangspunktet betalingsversjoner.... :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

:wall:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Ang. hva som gjør pc-en treig.

Her kommer en liten oversikt: LINK.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jepp, Norton er en værsting på å sinke ned oppstarten, men dette kan unngås....

Sett forsinkelse på oppstart av brannmuren (ca. 20 sek. skulle være nok til at windows er kommet seg gjennom boot- og oppstart-sektoren) , denne bruker gjerne 12-15 sek. på å sette sine parametre..... antivirus er ikke noe man trenger umiddelbart etter oppstart, og kan med fordel gis forsinket oppstart på 90 sek. eller mer.

EUREKA.... man har nå en XP-maskin som booter på under halvminuttet ;)

Endret av Papsn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kommer til å holde med med NOD32 jeg. Den oppdaterer seg uten at jeg merker det, og bruker ZERO cpu! Bruker ZoneAlarm som brannmur ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jepp, Norton er en værsting på å sinke ned oppstarten, men dette kan unngås....

Sett forsinkelse på oppstart av brannmuren (ca. 20 sek. skulle være nok til at windows er kommet seg gjennom boot- og oppstart-sektoren) , denne bruker gjerne 12-15 sek. på å sette sine parametre..... antivirus er ikke noe man trenger umiddelbart etter oppstart, og kan med fordel gis forsinket oppstart på 90 sek. eller mer.

EUREKA.... man har nå en XP-maskin som booter på under halvminuttet ;)

Og etter maskinen har bootet ferdig alt vell og bra..., så starter norton og du må vente enda mer..... :rolleyes:

Og treig etter oppstart... Den gir plagsomme meldinger, den er ikke god å få til å stoppe å blokke ting du faktisk VIL ha.

Ble en sikker avinstallering for min skyld....

Men det er bare meg, og de som er fornøyd, er fornøyd. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og etter maskinen har bootet ferdig alt vell og bra..., så starter norton og du må vente enda mer..... :rolleyes:

Og treig etter oppstart... Den gir plagsomme meldinger, den er ikke god å få til å stoppe å blokke ting du faktisk VIL ha.

Ble en sikker avinstallering for min skyld....

Men det er bare meg, og de som er fornøyd, er fornøyd. :)

Det er nettopp der både du og andre forståsegpåere tar feil.....

I likhet med Windows, så er NIS kjapp i oppstarten så lenge den får gjøre dette så alene som mulig, og siden den nå ikke får interference fra den omfattende operasjonen som jo windows i oppstartingsfasen er, så er NIS oppe og går noenlunde samtidig med at alle personlige innstillinger i Windows er ferdig lastet inn.... ingen venting altså

Treigheit ETTER oppstart er vi jo enige om har med kofigureringer å gjøre, noe som igjen altså IKKE ligger for alle å utføre....

Mht. blokkeringer av ting man faktisk VIL ha, er dette også bare et konfigureringsspørsmål, som enkelt løses ved å slå av automatisk programstyring.... da må man selv manuelt blokkere eller godkjenne for det man har/ikke vil ha på maskinen.

Jeg innser at dette medfører merarbeid for enkelte, men det tar bare den tiden et museklikk tar, for å godkjenne eller avvise.

Du kan altså rulle så mye du vil med øynene Andrull, men jeg kan motbevise og/eller plukke fra hverandre ethvert forsøk på negativ omtale av Norton fra deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan altså rulle så mye du vil med øynene Andrull, men jeg kan motbevise og/eller plukke fra hverandre ethvert forsøk på negativ omtale av Norton fra deg.

Tviler jeg ikke på....Men nå er det jo også slik at det ikke alltid at det er MEG direkte det går ut av...

Men også når andre (hvermansen) skal bruke maskinen...

Er jo ikke alle som engang vet hvordan de kommer seg inn i Norton maskineriet..

(så det blir til at de gjør som de vet best å høyreklikke på ikonet og velg deaktiver til neste omstart)

Og da blir også hensikten med norton borte....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som da bringer oss til poenget med å lese manualer..... men for all del, jeg er enig i at personer som ikke gidder sette seg inn i hvordan Norton fungerer, ikke bør ha noe med programmet å gjøre.

Man lærer å krabbe før man lærer å gå, man får undervisning i trafikkregler og kjøring før man får lov til å ferdes i trfikken med motoriserte kjøretøy, man må lese seg til en utdannelse før man kan titulere seg..... så hva har en grønnskolling å gjøre med avanserte programmer før han/hun har lært seg å bruke det?

Så lenge det ikke er opplagt programvarefeil (og det er det skjeldent med NIS) , så er ethvert problem med programmet brukerfeil

Hensikten med Norton blir aldri borte..... jeg er ikke over gjenomsnittet intelligent eller "smart" på andre måter, men klarte som 36-åring og 100% nybegynner som pc-bruker, å stave meg gjennom brukermanualen til NIS slik at jeg fikk konfigurert programmet på riktig måte.... dette regner jeg som en selvfølge at alle som er INTERRESSERT i å lære noe om programmet OGSÅ får til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som da bringer oss til poenget med å lese manualer..... men for all del, jeg er enig i at personer som ikke gidder sette seg inn i hvordan Norton fungerer, ikke bør ha noe med programmet å gjøre.

Man lærer å krabbe før man lærer å gå, man får undervisning i trafikkregler og kjøring før man får lov til å ferdes i trfikken med motoriserte kjøretøy, man må lese seg til en utdannelse før man kan titulere seg..... så hva har en grønnskolling å gjøre med avanserte programmer før han/hun har lært seg å bruke det?

Så lenge det ikke er opplagt programvarefeil (og det er det skjeldent med NIS) , så er ethvert problem med programmet brukerfeil

Hensikten med Norton blir aldri borte..... jeg er ikke over gjenomsnittet intelligent eller "smart" på andre måter, men klarte som 36-åring og 100% nybegynner som pc-bruker, å stave meg gjennom brukermanualen til NIS slik at jeg fikk konfigurert programmet på riktig måte.... dette regner jeg som en selvfølge at alle som er INTERRESSERT i å lære noe om programmet OGSÅ får til.

Jepp helt enig!

De som ikke kan noe om programmet har ingenting å gjøre med det heller.

(dog kommer NIS ofte ferdig installert, og problemet ved avinstallering begynner vell å melde seg)

(99% av de som jeg har møtt som bruker NIS har ikke kjøpt det selv, men fulgte med en PC)

Har heller aldri sett at det følger med manual til de ferdiginstallerte PCene....(og noen readme er vell litt for mye å be om å søke rundt etter)

jepp, og som sagt før så er det ikke programvarefeil som jeg sikter mot.

Og bruker"feil" er nok problemet.

Men at det ikke kommer bra nok "ferdig justert". (kan nok diskuteres til evigheten, men jeg mener ivhertfall at det er det)

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive