oppringt av "ukjent"

16 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, jeg har den siste uka opplevd at tlf ringer ett ring så stopper det, deretter har jeg et ubesvart anrop fra "ukjent". Er dette telefonselger? Anropene kommer 2 ganger hver dag og til samme tid. Syns dette er noe merkelig. Står det ikke skjult id om tlfselgere ringer?

Noen som har opplevd det samme? Eller vet hva det kan være?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Merkelig. Hva med å kontakte tele-operatøren din for å se hva de kan få frem?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er vel noen som tulleringer for morro skyld....PS: det er ikke lov, så egentli kan du anmelde det.. men, men

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Rart at noen gidder å tulleringe hver dag til samme tidspunkt en hel uke. Skal ta kontakt med chess, men tror det kommer til å ta tid før jeg får respons der. Ingen som vet hva det kan være?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Alle kan slå av "Vis mitt nummer" på mobilen sin, og det kan jo hende noen har gjort det i dette tilfelle.

Men alle som har hemmelig nummer, og det er det jo noen som har av private grunner, har dette som standard fra teleoperatørens side.

At det er telefonselgere kan du glemme, for de hadde garantert latt det ringe til du hadde svart. Noen opererer desverre med "skjult nr", men det er som regel de sleipeste.

Hvordan vet jeg det, jo, jeg har hemmelig nr. selv, og har vært telefonselger en gang i tiden. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Leide hus tidligere og hadde da en syko huseier som bodde i sverige.

Utenlandske nummer kan komme opp som "ukjent" mens norske

kommer opp som "skjult ID". Iallefall gjelder dette for SE telefoner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan godt være en telefonselger.

Dette på grunn av at 1 selger gjerne ringer opp 10 forskjellige personer samtidig, og med en gang 1 av de 10 svarer så får de andre 9 opptattsignal. :thumbd:

Og så bruker de skjult nummer for at du ikke skal vite hvilket selskap det er...

Sleipe typer!

Men det går jo alltids an å anmelde det slik at slimålene får som fortjent, bare synd at nesten ingen tar seg bryet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde samme problemet for en tid tilbake. Da ringte det alltid mellom kl 18.00 - 21.00 ,problemet var at det ikke var noen i andre enden... ikke en eneste lyd -Flere ganger satt vi å hørte i bortimot en time uten å høre en eneste lyd, hvis det i det heletatt var noen i andre enden må dem hatt ett seriøst fritids problem. Vel noen løsning på problemet fant vi aldri ut av, men det forsvant når vi byttet fra vanlig fast til IP telefon.

(og ikke er oppført i telefon opplysings selskap, samt reservasjon hos BRREG)

PS; Hvis du er reservert hos br.reg (brønnøysund registeret) så har du full rett til og anmelde det selskapet som evt skulle finne på å ringe for og selge -dette fordi du da i "teorien" ikke skal stå på disse listene som telefon selgerne får uttdelt. Selskapet på sin side kan da risikere å få bot og eventuelle andre represalier.

Men ,desverre noen løsning på problemet ditt har jeg nok ikke... Jeg vet at telenor har/skal få en mulighet for og reservere seg mot skjult NR , dette fungerer slik at den som ringer inn med skjult nr må trykke et siffer for og godta at nr vises hos motpart, dermed er man kvitt problemet med skjulte oppringinger (så godt som i hvertfall)

Hvis ikke vedkommende med skjult NR godtar kan han heller ikke nå gjennom til deg -dette er slik jeg har fått forklart det hos telenor i hvertfall ,om andre teleopperatører har lignende løsning vet jeg ikke pr.idag.

Men lykke til, og får håpe du blir kvitt problemet, sjikkelig plagsomt er det ihvertfall :/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Grunnen til at du blir oppringt samme tidspunkt hver dag er pga det er serveren som ringer opp omtrent 100 nummer samtidig.

Siden du IKKE svarer så setter den deg på tilbakering ett døgn senere.

Ergo du blir oppringt flere ganger i uken :)

Det du kan gjøre er å enten kontakte brønnøysundregisteret eller ta kontakt med luringen som sitter i andre enden av telefonsalgbransjen og be han slette deg fra sine lister! Eller sette deg opp som "ikke" interresant!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er det en ganske enkel grunn for...

Det er telefakser som ringer opp automatisk til samme tid, hele tiden...

det er tydeligvis noe feil med de som gjør at de ringer deg hele tiden..

det var værtfall slik i et firma jeg besøkte engang, prøv å ta telefonen engang så vil du bare høre summetonen...

hvis det er selger, bare sleng på røret :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

"Rykter" jeg har hørt, sier at skjult nr. blir umulig (ulovlig) å ringe fra ganske snart.

Så du blir ganske snart kvitt problemet ditt.

Eksakt dato for dette vet jeg ikke men det kommer i 06.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

"Rykter" jeg har hørt, sier at skjult nr. blir umulig (ulovlig) å ringe fra ganske snart.

Så du blir ganske snart kvitt problemet ditt.

Eksakt dato for dette vet jeg ikke men det kommer i 06.

æsj, den nye regjeringa skal altid ødlegge all morroa ut av alt . :wall: :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tja...si det... kan jo slå begge veier det da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjult nummer er jo genialt.

Altså, hva er så farlig med å ta telefonen når noen ringer med skjult nummer?

Ingen som dreper deg igjennom telefonen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er jo også genialt vist du skal ringe til noen du ikke vil at skal ringe tilbake..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er jo også genialt vist du skal ringe til noen du ikke vil at skal ringe tilbake..

De som ønsker å gjøre det, er enten Torpedoer eller Flatskjerm.... :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive