Din motorsykkel m/bilder

100 innlegg i emnet

Skrevet

pwnd? yes indeed!

Mito, i C mode med boosten så har biken din mellom 200 og 215hk følge de jeg snakka med i går ;)

men litt OT: Suzuki kommer med design og motor oppdateringer til 2009modellen! da skal vist etter ryktene ha rundt 220hk orginalt, uten boost eller noe som helst :dribble:

Høres bra ut. Men jeg liker 2007 modellen =)

Den er rå nok som det er! Men 200 og 215 hester kan nok stemme. Jeg fikk ikke helt med meg tallene.

Selv kjører jeg mest i B mode, siden jeg ikke har lyst å dø enda. Har stor respekt for en slik sykkel som det der. Prøvde toppfart, hadde 250 km/t så passerte jeg 7000 RPM og da gikk den på bakhjulet.. Fy søren å jeg skvatt. Så etter det kjører jeg pent.

Det som er litt kult med denne sykkelen er at du må klippe inn cluth før du starter. :thumbup:

Har sett mange som har starta uten å helt vite om sykkelen står i fri. Smart tenkt av Suzuki.

Sykkel er fint det! Kjør pent da dere! =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

pwnd? yes indeed!

Mito, i C mode med boosten så har biken din mellom 200 og 215hk følge de jeg snakka med i går ;)

men litt OT: Suzuki kommer med design og motor oppdateringer til 2009modellen! da skal vist etter ryktene ha rundt 220hk orginalt, uten boost eller noe som helst :dribble:

Hva babler du om. Har du hørt noen ymse rykter fra en fjortis uten greie på noen verdens ting ? Boost ? HHva mener du. Disse syklene leveres med en effekt, og er ingen turbosykkel eller noe slikt. De har den effekten de har.

Hvem har du preika med i forigårs ? Skulle gjerne likt å tatt en prat med dem, for de prater så mye piss.

Hva mener du forresten når du prater om med og uten boost ?

Høres bra ut. Men jeg liker 2007 modellen =)

Den er rå nok som det er! Men 200 og 215 hester kan nok stemme. Jeg fikk ikke helt med meg tallene.

Selv kjører jeg mest i B mode, siden jeg ikke har lyst å dø enda. Har stor respekt for en slik sykkel som det der. Prøvde toppfart, hadde 250 km/t så passerte jeg 7000 RPM og da gikk den på bakhjulet.. Fy søren å jeg skvatt. Så etter det kjører jeg pent.

Det som er litt kult med denne sykkelen er at du må klippe inn cluth før du starter. :thumbup:

Har sett mange som har starta uten å helt vite om sykkelen står i fri. Smart tenkt av Suzuki.

Sykkel er fint det! Kjør pent da dere! =)

Du overser innlegget mitt og skriver videre at B-mode er slappere enn C-mode og wheelie osv osv. Om du hadde eid den sykkelen så hadde du vel for faen meg visst at det du sier er feil. Herregud !

Også skriver du at du må trykke inn clutchhendelen når du starter. Javel, sånn var det også på min gamle Gixxer 750 fra 1993. Tror du virkelig at det er noe nytt. Herregud, du vet så lite at det er helt sjukt... Du hadde jo et bilde av en R1100 ved siden av den sykkern du hevder er din, som jo har en del år på baken. Må jeg virkelig fortelle deg at slik er det også på den gamle der .... Latterlig kar du.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

"Hva gjør man når smårollinger hevder at en K7 har 220-240hk og de ikke vil høre på at det er tullball ? Er en 19åring som hevder å ha kjøpt en slik, og han fikk høre at på C-programmet, som han så fint kaller det, så skal den ha 220-240hk. Selv om det hadde vært på veiva så vet jo alle at det er helt feil. Jeg opplyser vedkommende om at den er oppgitt til 178hk fra Suzuki selv, men det tror han ikke på, og det er jo oppgitte hester attpåtil"

MITO har da aldri påstått at hans gixxer har 220-240 hester!! :wall:

han sier han han kanskje har oppi 200 hester, og det er _ikke_ på bakhjulet!

mulig det er feil at den har såpass mye som 200 hester, men du går jo rundt og sier at MITO tror sykkelen hans har 220-240 hester!!

det var raidmx som sa at 2009 modellene kanskje ville ha oppi 220 hester.

og dessuten virker det jo også som om du ikke ante hvilken av det tre modene som var kraftigst. du opplyste jo ikke om at C mode var svakest før etter at noen hadde sakt det på bike.no!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Napalm:

Les lenger tilbake, så kan du lese 220-240hk skriver Mito. Jeg sa ikke bakhjulshester jeg, det var det du som sa.

Jeg kjenner disse syklene, og jobber i en butikk som selger disse, så jeg har lenge visst hvilket mode som er hva, jeg bare beholdt det som et trumfkort jeg skulle slå i bordet når det passet seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hehe ok :rolleyes:

men jeg har aldri påstått at K7 gixxerne har 200 hester. suzuki sier 178.

og mito, man burde vel strengt talt merke ganske fort at C moden er mye slappere en A mode..!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok da, ikke min sykkel men broren min sin :)

Originalt gjør den rundt 60 km/t, men han henta en motor fra en litt større sykkel så den gjør i overkant av 100 km/t :) (ja, det er pocketbike)

79767.jpeg

79768.jpeg

Gjett èn gang hva dette er :)

79769.jpeg

EDIT: Var med på å modifisere ramma på'n for å få den andre motoren til å passe. Forran på styret er radiatoren til vannkjølinga på'n :D Sykkelen ser så jævli kul ut med den der :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bare for å ha det sagt, 178hk fra leverandør er mye motor for mannen i gata. Har selv kjørt noen år, men kan på langt nær utnytte kjøretøyet jeg har til det fulle og hele. Derfor blir det banedager på meg. 1000cc R-sykkel er noe helt annet å kjøre enn 600 og 750, tro meg. Start karrieren på en 600 om R-sykkel er hva du ønsker. 1000cc er overkill for en med fersk lapp !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva babler du om. Har du hørt noen ymse rykter fra en fjortis uten greie på noen verdens ting ? Boost ? HHva mener du. Disse syklene leveres med en effekt, og er ingen turbosykkel eller noe slikt. De har den effekten de har.

den boost'en jeg snakker om er noe som slår inn på rundt 7000rpm.

når jeg ser ut av ruta så ser jeg en 2001 Gsx-r 600 med ca 105hk, men når den paserer 7000rpm så slår en slags boost inn sån at den har rundt 115hk.

du som vist nokk jobber på suzuki burde vite dette :nope:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Slår en slags boost inn ? Disse syklene har en effektkurve, og den blir bedre jo høyere turtall man har ja. Og snakke om boost er som å høre på en som har sett på filmer som the fast 'n the furious. Powerband kan man godt kalle det, der den starter og trekke ekstra bra.

Da snakker man egentlig bare om at man ligger i rett gir, slik motogp førere gjør 99.999% av tiden for å få den beste tiden rundt banen.

Forøvrig Motogp løp imorra kl14.00. Gleder meg B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Slår en slags boost inn ? Disse syklene har en effektkurve, og den blir bedre jo høyere turtall man har ja. Og snakke om boost er som å høre på en som har sett på filmer som the fast 'n the furious. Powerband kan man godt kalle det, der den starter og trekke ekstra bra.

Da snakker man egentlig bare om at man ligger i rett gir, slik motogp førere gjør 99.999% av tiden for å få den beste tiden rundt banen.

Ok, jeg kan ikke MC, men jeg kan bil ut og inn og alle veier B)

Når han sier "boost" trur jeg det kan være no àla det samme som Honda sine V-Tech motorer :)

De har variabel ventilstyring, slik at at de ikke åpner seg bare èn gang når eksos skal ut og èn gang når luft skal inn. MEN de åpner seg når på alle mulige ganger, hver gang det ikke kommer noe trykk, slik at de kan få ennå mer luft inn i cylinderen, og da mer å komprimere, som igjen betyr mer kraft. Det merker man mest ved høye turtall slik som 6000 rpm. Da tror jeg (som ikke kan MC) at den er noe av det samme i gixxern. B)

Eller hva sier dere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Disse har doble spjeld og det siste åpnes mer ved høyere turtall ja. Men er ikke det samme som V-Tech. Var slike spjeld på 2000 mod 750'n min også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hehe ok :rolleyes:

men jeg har aldri påstått at K7 gixxerne har 200 hester. suzuki sier 178.

og mito, man burde vel strengt talt merke ganske fort at C moden er mye slappere en A mode..!

Når dere begynner sånn blir jeg usikker... Ikke bra.. men jeg skal sjekke det over helga. Fikk akkurat besøk fra USA som jeg må underholde og det regner.

Når en Suzuki GSX R 1000cc 2007 mod. Passerer 7000 RPM er det som om en turbo slår inn.

Hos Honda tror jeg det heter Vtec?? ikke vet jeg.

Men når den "boosten" slår inn skal du hvist få litt over 200 hester og sykkelen går veldig mye bedre enn når den er under 7000 RPM, detter er ikke å diskutere for dette har jeg prøvd på bane.

Jeg er ikke noen ekspert på hestekrefter osv. Jeg vidreformidler bare det Suzuki forhandleren som jeg kjøpte sykkelen via sa. Han forklarte meg dette men det er litt over 1 uke siden så jeg husker det ikke i detalj. Men jeg mener han sa du fikk over 200 hest når du passerte 7000 RPM. Men jeg skal ringe han forhandleren på mandag og få en klarhet i dette...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

mm, skal vi se, Sachsenring den 15,7 og brno den 19,8

glede seg? ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mito, du har blitt fortalt feil, og du tror fortsatt det er riktig. Glem det, det er aldri i verden 200hk ved 7000rpm.

Tror du fortsatt at C-Mode er den hissigste innstillingen så er det ikke rart jeg stiller sterk tvil til at du eier en slik sykkel, ettersom en som eier en slik veldig godt burde vite forskjellen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

:dribble: HA HA HA HA ...nå klarer jeg ikke mer ...jeg må taste noen ord.

Mito har virkelig klart å erte på seg. I den ene meldinga er'n usikker på hvilke "mod" han kjører med, i en annen forteller han om egen erfart Powerweeli i 250 km/t. :lol: Her er forøvrig link til Nettlands K5 http://www.netland-racing.com/pages/sykler.php - 220 hk, med STORE inngrep i motoren, nær WSB gutta sine!

Nei Gixxer, denne diskusjonen kan du trygt legge død, noen skal absolutt kverulere, selv uten argumenter ...men en god latter har jeg virkelig fått, og historien kommer jeg helt sikkert til å gjengi rundt bålet på Trollrally til høsten. Gode historier er alltid velkomne, takk for bidraget. :thumbs: HA HA HA

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Mito, du har blitt fortalt feil, og du tror fortsatt det er riktig. Glem det, det er aldri i verden 200hk ved 7000rpm.

Tror du fortsatt at C-Mode er den hissigste innstillingen så er det ikke rart jeg stiller sterk tvil til at du eier en slik sykkel, ettersom en som eier en slik veldig godt burde vite forskjellen...

Ok,

A Mode = 120 hester

B Mode = 150 Hester

C Mode = 186 Hester aka fulleffekt.

Så langt er vi enige??

Så fortalte han meg om ett reimsystem av noe slag? Usikker på hva det er men i grove trekk sa han at Jo mer luft du har, desto større effekt får du Han sa at

"Hvis du har 200 Km/t har du ca 200 Hester"

Han sa også at det var en slags turbo som slo inn ved passering av 7000 RPM som ga deg 200 hester.

Nå er jeg helt sikker i min sak her! Blir vel mer kjøring no iløpet av veka. Meldt fint vær :)

Endret av Mito
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det finnes småtroll som er så dumme, og jeg har jo hele tiden skrevet at det er skrønehistorier han kommer med. Har fått meg en god latter selv jeg så.

EDIT: Mito, nå er du ferdig med å spamme denne tråden. Kjøp deg sykkel om du vil, og legg den ut her, når det ikke bare er luft og lite å gjøre på enn å skrive bare jall...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Likte dette veldig godt jeg, ettersom fargene i kåpe og eksosrør kommer godt frem.

Har justert ned lysstyrken i windows til 81 i skjermkortdriver innstillingene ettersom jeg liker dette beste. Contrast og gamma ligger på standard, 100.

Hvertfall slik den syntes best B)

bikepics-933506-800.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har en 2000 mod. Honda Varadero XL 1000 V som er grei til mitt bruk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann! Relativt ny bruker med MC her. :)

Kjøpte en overligger i høst, Sept-07. Fikk kjørt 1700km før jeg var nødt å parkere den for vinteren. :P

Skal si jeg gleder med til snøen forsvinner. Første gang jeg har sykkel sjøl, etter jeg kjørte opp for 4 år siden.

Har hver vår sett på alle andre tatt ut sykklene sine etter vinteren. Men, nå er dem ikke alene. :D

07 Yamaha FZ6-S ABS

th_CIMG1126.jpgth_CIMG1125.jpgth_CIMG1123.jpg

th_CIMG1122.jpgth_CIMG1117.jpgth_CIMG1114.jpg

Bildene er tatt i slutten av September 2007 på "nyveien" mellom Tromsø og Nordkjosbotn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da har man lufta MC'en for første gang i år. B) Ivrig i Nord ja... :P

DSC00276-1.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Va jaggu ikke mye liv her nei :P

Da har jeg nettopp bytta 07' FZ6-S i en 07' FZ1-S B)

2008-FZ1-Fazer-ABS-colour-red_prv_tcm35-207361.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Va jaggu ikke mye liv her nei :P

De fleste er vel ute og cruiser litt langs landeveien ? En siste innspurt før vinteren.

Mangelen på innsats fra oss andre skyldes at det er ikke all innsats som er like "kurant". Jeg valgte å droppe bilder av en Gilera CB1 fra 70-tallet ("ser ut som en damesykkel") og 2 små minibikes (ser ut som banesykler i lite format).

Du får heller se på antall LESERE enn på antall aktive deltakere i denne tråden - 32.000 visninger er langt over gjennomsnitt for et hvilket som helst tema.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Får vel vekke denne tråden til liv jeg da...

En av mine Kawa Eliminator 900 US cal.mod 115HK

eliminator900.jpg

Kjapp som f... kjempe dragbike! men handling som en snegle, så den krever litt for å kjøres.

Endret av kroider911
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har i det minste lyst på sykkel, men det får bli til neste år, nå er jeg opptatt med studier. Har tidligere kjørt trimmede mopeder, noe som ikke var spesielt spennende, men det gav da i det minste mersmak. Effekten var vel på høyde med en YZF-125R eller liknende, men manglet litt på toppfart. Vurderer litt forskjellig, har god erfaring med Sherco, og vurderer derfor en 5.1 BP, men har i det siste insett at en DR-Z 400 kanskje er mer fornuftig for meg som nybegynner på sykkel som kjøres på vei, hadde min periode med trial også, men det er ikke akkurat det samme. Hva tror folket, hvilken SM er å anbefale meg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive