[LØST] Filoverføring: mobil -> pc (bluetooth)

8 innlegg i emnet

Skrevet

Noen som har noe erfaring med overføring av filer fra en mobil til en pc?

Finner mobilen på pcen og over på mobilen, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det, har prøvd alle de forskjellige muligehetene som kommer opp.. (seriell, "NOE"-filoverføring, etc.)

hjelp noen?

På forhånd: takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker å følge med software for mobilen din som du kan installere. Med denne sw kan du overføre filer frem og tilbake.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå vil det hjelpe litt hvis du sier noe om hva slags mobil dette dreier seg. Er visse forskjeller fra Nokia til Qtek/HTC for eksempel.

Men prinsippet vil vanligvis være det samme. Installere programvare/drivere og så er det mulighet for å flytte over. Bluetooth krever noen ganger programvare for mobil, noen ganger ikke. Også dette veldig avhengig av modell.

Avhengig av hvilken mobil det er så finner jeg det selv noen ganger enklere å bare flytte minnekortet fysisk over i pcen for å kopiere filer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som sagt så trenger vi å vite hvilken telefon du har. De fleste telefoner som er utstyrt med enten Bluetooth eller IR har en "høyreklikk"-meny som lar deg velge en sende måte for en fil - enten MMS, Email eller andre muligheter.

Er det bilder/video du skal overføre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så du er nødt til å ha spesiellt software for hver mobil?

Trodde det gikk ann å bare koble til og kopiere...

Kan se om jeg finner software selv.. Takk for svar så langt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har fremdeles ikke svart på hvilken mobil du har. Så og si alle nye telefoner har muligheten til å sende bilder/video fra menyen. Enkelte, f.eks Nokia S60, blir levert med programvare på PC'en som søker igjennom telefonen for nye bilder/videoer for å så overføre de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Liten digresjon... har en Nokia N70. Den må du installere Nokia Pc suite for å administrere progr. samt filoverføring.. Har nå kjøpt HTC TyTn! Beste Pda/tlf på markedet for IT folk!!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er ikke min telefon, er noen kompiser sine, (forskjellige) skulle hatt over noen filmer de har :) men jeg får ta å finne noe mobilsoftware antar jeg..

For å svare:

Vet ikke hvilke mobiler de har, kan sikkert finne ut av det.

Er sony ericsson mener jeg.

Edit:

Ser ut som dette blir så "svart" som det blir ^^ Deler ut poeng.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive