[LØST] Ny Mobil (qTek)

9 innlegg i emnet

Skrevet

Da var det tid for ny mobil...

Denne gangen har jeg lyst på en qTek med WiFi...

Har nå en w800i og det duger ikke... Jeg sitter feks. på tog stasjonen eller på ferie og tenker: Hvor digg hadde det ikke vert med WiFi på mob'en og sjekka mailen nå??

Så nå har jeg bestemt meg for en qTek eller lingnene smartphone med WiFi... Det er samme om det er qTek eller noe annet, men den må ha samme ytelse som qTek, kamera, mp3, minnekort og WiFi...(osv. osv.)

Har hørt om imate men vet ikke hvordan det duger.

Den må ha litt stor skjerm da sånn som QTek 9100(eller noe) Toutche Screen er jo en fordel...

Prisen spiller egentli gingen stor rolle... Men seff. viss jeg får samma greiene(funksjonene) til 1000kr mindre så er det ikke vits å kjøpe den dyreste fro og si det sånn...

--

Noen som har forslag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Qtek og iMate har samme leverandør av telefoner, så HTC er det korrekte merket. :)

Bryr du deg om hvor stor telefonen er?

(edit)

Denne ser ganske fjong ut. Har det meste man trenger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har alltid vært en utpreget Series 60-whore :P Har brukt mobiler med dette systemet siden 3650 dukket opp på markedet. Siden har jeg hatt Nokia 6630 og nå en Nokia E60. Etter min mening er touch screen digg, men kun på enkelte typer enheter. Husk på at en mobil befinner seg store deler av sin levetid i lommen. En touch screen betinger at man ikke kan ha utpreget beskyttelse på skjermen. Man får kjøpt skjermfolier fra diverse leverandører, deriblant idedata fører disse. Men like fullt vil man få slitasje på skjermen underveis, og strengt tatt behøver man en stylus for å utnytte skjermen fullt ut. Stylus + mobil enhet = mye irritasjon; hvor er den forbannede pennen nå da? :P

Det er ikke det at Windows Mobile ikke har mye for seg, og jeg kan kun snakke for mitt eget bruk - og da er en touch screen i lomma - sammen med nøkler og andre viktige ting en uting. Uavhengig av hvorvidt du går for S60, Windows Mobile eller enellerannen Linux-avlegger - jeg vil ikke anbefale touch screen, dersom du ikke har planer om å bruke beltetaske for mobilen din. I så tilfelle er det fritt frem, ettersom det gir langt mindre slitasje på enheten. Men det er tross alt en dings man skal ha i etpar års tid, og da bør den fungere like godt hele veien, etter min mening :)

(edit)

THB: QTec -er- fortsatt det korrekte merket for enkelte av modellene. HTC annonserte nylig at de ville produsere mobiler under eget merkenavn, det er riktig, men det betyr ikke at det ikke fortsatt fins QTec-mobiler i norske hyller :)

(edit2)

Det blir omtrent som å insistere på at man skal kalle eldre Thinkpads for Lenovo, fordi det ikke lenger er IBM som produserer dem. En to år gammel IBM Thinkpad er stadig en IBM, selv om det nå er Lenovo som produserer dem... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Qtek har skiftet navn til HTC på de nye modellene. HTC har for så vidt alltid vært produsenten, men har hatt andre brand-navn på enhetene. Siden brandet Qtek var eid av HTC, har det bare blitt faset ut i denne prosessen.

I-mate kan vel ikke sies å være en opsjon i øyeblikket ettersom det ikke har kommet noe særlig nytt der i det siste.

I denne sammenheng har arvtakeren til 9100 kommet i form av HTC TyTN. Prislappen er ikke akkurat i kategorien billig, men forsto det som at det ikke var så viktig ;) hehe

Men det er også en lekker sak. Du har WLAN, 3G, GPRS/Edge så du er dekket på kommunikasjonsbiten. I tillegg har den "alt" det andre du forventer fra en slik type telefon. Den har to kamera (for videotelefoni - ikke at det noensinne har tatt av), men er kamera viktig så har mobiler som SE k800 langt bedre kvalitet. (Kjøp heller et Canon EOS for kvalitetsbilder:) ) Minnekort er MicroSD, og hvis vi ser bort fra at det er litt tørketid for minnebrikker i markedet for tiden får man jo tak i disse opp til 2gb i størrelse så du får inn en mp3 eller to der, evnt TomTom og slikt hvis det er aktuelt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Qtek og iMate har samme leverandør av telefoner, så HTC er det korrekte merket. :)

HTC har alltid vært produsent ja. (Siden vi først er inne på det så er de jo også kjent under ytterligere andre navn i Europa, herunder Orange og T-Mobile.)

Men i-mate har ikke lenger avtale med HTC. Så de må finne ny fabrikk/produsent før det kommer noe nytt og fint derfra :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har nettopp fått fra jobben en HTC TyNT (Qtec 9600). En nyere versjon av Qtec 9100. Den har jeg hatt i 4 dager og er rimelig fornøyd med den.

Den har Wi-Fi, telefon, MS Windows Mobil og som sagt alt. Den bruker Micro SD kort til MP3 og lignende.

Wi-Fi søker opp tilgjengelige trådløse nettverk som vanlig PC. Internett går litt tregt på den. De internettsidene som er laget for PDA fungerer helt OK.

En OK funksjon er at man kan deaktivisere telefon og bruker bare Wi-fi. Eller i flyet kan du deaktivere både Wi-Fi og Telefon, da fungerer PDA som en MP3 spiller.

Den koster rundt kr 5500 eksl. mva.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

NB: Trådstarter - på siden av temaet, og har lite/intet å gjøre med ditt problem. Kan trygt hoppes over :)

Dette begynner å bevege seg noen titalls mil på siden av temaet, men greit. HTC har alltid ligget i bunn for flere merker, most notably QTec og Orange. Det er et spørsmål om merkevare, og endring av sådan er ikke spesielt fort gjort. HTC offentliggjorde for et antall måneder siden at de -fra nå av- ville produsere enheter under eget navn. Eldre enheter fins stadig i hyllene under QTec-navnet, og disse kan jeg ikke skjønne at det er feil å kalle Qtec den dag i dag, selv om HTC har valgt å bruke eget navn på senere modeller. Det gjør det ikke feil å kalle enheten HTC, men Qtec er like riktig.

Om noen føler for det kan de sjekke ut de Amerikanske tilstandene, med brandede telefoner all the way. Orange er såvidt meg bekjent en tjenestetilbyder som kjøper inn telefoner i store mengder fra gitte leverandører, deriblant HTC. Nokia har såvidt meg bekjent vært motstander av rebranding hele veien, men Nokia-telefoner fås kjøpt i spesielle modellnumre i tilknytning til tjenesteleverandøren AT&T i USA. Man kan hevde at det er en AT&T 3498 (fiktivt tall), men om man kaller den Nokia eller AT&T er same difference. Så lenge det står en logo på produktet mener jeg det er riktig å omtale produktet som merkevare i henhold til påskrevet logo. Hva som kan ha skjedd etter prosessen er relativt likegyldig. HTC er like riktig som Qtec, selv på eldre modeller, men ingen av delene er -mer- riktig, inntill HTC-logoen faktisk dukker opp på enhetene. Det blir vel til slutt et spørsmål om personlige meninger. Og dette var altså min femtiøring :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Litt off-topic på en måte, men Qtec som mange refererer til her, er ikke HTC sitt trademark, det er en produsent av kabinetter. vifter o.l....

http://www.qtec.info/

Qtek med "k" derimot, er et av HTC sine trademark. Som forøvrig nå vil sakte forsvinne da HTC vil bruke "HTC" som brand på modeller de ikke produserer under Telecom paraplyer (Orange, T-mobile, AT&T) osv...

iMate ser seg nå om etter nye produsenter etter bruddet med HTC, og dukker snart opp med noen spennede modeller, men å kjøpe en av iMate sine HTC produserte modeller idag er som å skyte seg selv i leggen vil jeg anta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive