Server 2003 - Fra Svensk til Norsk/Engelsk?

29 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har en cd med Microsoft Windows Server 2003, Standard Edition, og det er jo vell og bra, bortsett fra at det er en Svensk version. <_<

Så da er spørsmålet, går det an å laste ned ett eller annet som gjør at den blir på Norsk eller Engelsk? Hvis ikke, hva kan jeg gjøre?

Tackar för alla svar! :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan i alle fall sei at norsk får du ikkje, for Windows Server 2003 finst ikkje på norsk.

Til Win2000 og WinXP finst det noko som heiter Multilanguage User Interface (MUI). Då kan du installere fleire språk på same Windows-installasjon. Usikker på om dette finst til WinServer2003. Kva med å sende ein mail til Microsoft og spørje? Du kan jo då evt. be om å få tilsendt ein engelsk CD, lisensen har du jo frå før (språkuavhengig).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må få tak i ny CD om du vil ha ett annet språk.

Det har noe med at du har lisens for svensk windows.

Men får du det til, vil jeg gjærne vite hvordan ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

tror det skal gå an å laste ned noe ja, men lisensen skal virke samme om det er svensk eller engelsk ;)

du kan jo kanskje leite litt på internett eller ringe microsoft (men det blir vel kjedelig med deres ventetid :wall: ... prøvd selv :P )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det skal finnes språkpakker å få tak i men om det er tilgjengelig for nedlastning vet jeg ikke. Har vært med å installere norsk språkpakke på server2003 og det fungerte helt perfekt

-----------------

icon13.gifFra moderator;

To understående poster er slettet...

De det gjelder, vet det selv...

Endret av martin.aleksander
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Problemet ligger vell ikke i om mediet du installerer fra er hentet fra bukter eller hvor enn det måtte være. Her er det vel lisensen du eier som spiller noen rolle. Tror ikke MS bryr seg så mye om du finner filene din på div nedlastnings sider så lege du har en gyldig lisens :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Lisensen er ikke multilanguage.

Svensk lisens, duger dårlig på Engelsk OS

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gårutifra at dette i er jobb sammenheng?

I så tilfelle hva slags lisens har dere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

tror det skal gå an å laste ned noe ja, men lisensen skal virke samme om det er svensk eller engelsk ;)

du kan jo kanskje leite litt på internett eller ringe microsoft (men det blir vel kjedelig med deres ventetid :wall: ... prøvd selv :P )

Nei, det er ikke samme lisensen for engelsk og norsk OS f.eks.

Jeg har selv måttet ringe HP for å få ny cd og lisens fordi jeg installerte feil OS på en datamaskin.. Men at det fins en språkpakke for hele Os'et ??

Hvis du vet om en konkret måte å bytte språk på OS'et så er jeg glad for å få høre det! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei, det er ikke samme lisensen for engelsk og norsk OS f.eks.

Jeg har selv måttet ringe HP for å få ny cd og lisens fordi jeg installerte feil OS på en datamaskin.. Men at det fins en språkpakke for hele Os'et ??

Hvis du vet om en konkret måte å bytte språk på OS'et så er jeg glad for å få høre det!

Eg er fortsatt sikker i mi sak, Windows-lisensar er språkuavhengige. Men du har forskjellige lisenstyper, volumlisens, retaillisens, OEM-lisens og oppgraderingslisens. Du må ha rett lisenstype til rett CD, og sjølvsagt Windows-versjon. Eg kan ta delvis feil, men volumlisensar er i alle fall språkuavhengige, det har eg testa sjølv. Trur og at alle andre lisenstyper er språkuavhengige.

Einaste måte å bytte språk på OS-et er MUI-pakkene nevnt tidlegare. Og dei er nok ikkje billige...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du finner informasjon om MUI (Multilingual User Interface Pack ) på microsoft sine sider:

http://www.microsoft.com/globaldev/DrIntl/...q.mspx#MUIques1

utdrag:

How do I install Windows MUI?

Multilingual User Interface Resource Files are only sold as a bundle with the English version of Windows, to make absolutely sure customers have the English version of the OS when installing MUI.

For Windows XP this bundle consists of 6 CDs - one containing the base operating system in English, plus 5 CDs containing the Multilingual User Interface files; the Windows 2000 bundle 3 CDs; one containing the base Windows 2000 Professional and the other two containing MUI files. After completing setup of the base English OS from CD1, run the program MUISETUP.EXE from any of the resource CD's to install the required User Interface Languages. MUISETUP.EXE can also be run from a network share, if desired.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eg er fortsatt sikker i mi sak, Windows-lisensar er språkuavhengige. Men du har forskjellige lisenstyper, volumlisens, retaillisens, OEM-lisens og oppgraderingslisens. Du må ha rett lisenstype til rett CD, og sjølvsagt Windows-versjon. Eg kan ta delvis feil, men volumlisensar er i alle fall språkuavhengige, det har eg testa sjølv. Trur og at alle andre lisenstyper er språkuavhengige.

Einaste måte å bytte språk på OS-et er MUI-pakkene nevnt tidlegare. Og dei er nok ikkje billige...

Volumelisensar er språkuavhengige.

Det er jeg med på. Men har du kjøpt en ferdig maskin fra f.eks HP så har du bare to valg ved førstegangs oppstart, å velger du norsk OS så må du ha CD for å bytte til engelsk.

Men har du en volumlisens kan du bytte språk. Det er jeg med på!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har samme problemet. Vi er MS partner på jobben, å der mottar man alle nordiske OS og programmvare i en såkalt action pack, men det følger jo selvfølgelig ikke med engelsk i denne pakka.

Svensk SMB server som vi har er ganske slitsomt. På alle klienter står det f.eks. "microsoft windows explorer erhållet från aggressive it & design" Sharepoint er jo også på svensk, administrator er jo også administratör. frustrerende hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vi er volumlisenskunde hos microsoft og har tilgang på nedlasting av de fleste av produktenen deres fra administrasjons siden for volum lisenser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

har en MUI hvis du vil ha?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gårutifra at dette i er jobb sammenheng?

I så tilfelle hva slags lisens har dere?

Jeg har en Test-Lisens.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg vil

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, men hva er det? :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, men hva er det? :rolleyes:

MUI = Multilangual User Interface

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

MUI = Multilangual User Interface

Yes... Sleng'en over.... B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

MUI-er kan kun installeres på den engelske versjonen av OS.et. Så det hjelper han ikke en pøkk.

Kontakt Microsoft, hør med om du kan bruke samme lisensen på en engelsk versjon og så bestiller du et engelsk media sett. Det koster et par hundrelapper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sjekk ut denne, det kan funke.

Kommer ikke til å funke for han. For det første så er det en MUI for "Windows PowerShell", ikke for Windows 2003 Server.

For det andre så fungerer denne MUI-en som alle andre MUI-er:

only supported on an English (United States) language-based operating system
Når han da har svensk Windows så er han like langt.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men dette er jo bare jæv** iriterende. Hva kan jeg gkøre? *desperat* :cry

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive