Net/podcast @ itpro

55 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hallo. Jeg kom på ideen etter at jeg hørte min første podcast som da var fra ITavisen. PodCasting er populært i dag, og derfor tenkte jeg at ITpro kunne hatt en podcast som kommer hver f.eks. uke eller måned.

Men sefølgelig er det ikke bare å slenge headsettet på deg og snakke vildt. Man trenger folk til dette, og ikke minst kvalitet.

En tid senere:

Det ser ut som det går riktig vei for en evt. podcast eller netcast for ITpro. Frank er posetiv til dette, og jeg vil si alt vi trenger er folk. Folk som kan hjelpe meg med sendingene. Jeg ber om alle som har noe på hjertet kontakte meg via PM. Dersom du ikke har lyst eller ikke har noen som helst mulighet for å kunne bli med i sendingene, kan vi trenge deg til å finne frem innhold som vi skal sette opp på sendingen. De som kontakter meg, vil jeg sette opp på listen under. Dersom du også har synspunkter om hvordan sendingen skal være, også ta kontakt. Takker for all interesse. Dersom du kontakter meg, legg gjerne ved en msn/skype/e-mail adresse, ettersom det er lettere å kontakte deg på den måten.

Folk av interesse

• Bekrefetet

• PetterHot - Leder, allomfangene.
  • AndyBroke - Vert, hw-området (?).
  • TheHomeBoy - Vert, altomfangene (?)
  • Hemo - Vert, altomfangene (?)

Avkreftet
  • danespen - Ikke med
  • micros43 - Ikke med
  • Staizen - Ikke med

• Serverplass
    • Nedlastningmuligheter
    • Innspillingstid
    • Utleggingstid
    • Plass på nettsidene
    • Softwareløsninger
    • Hvem gjør hva

Kom gjerne med forslag her også om hva mer.

Hilsen Petter Holstad aka. petterhot

Endret av Stian M.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kan bidra med ett minutt med blabla :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gruppesamtale over Skype noen personer! Så tar en av de det opp!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg trenger ikke at noen leser opp artikler for meg. Jeg kan lese selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg stiller meg positiv til et slikt forslag... henner jeg hører på itavisen sin podcast,... Men det må ha en hvis seriøsitet over se, altså ikke noe gruppesamtale over skype... ve ikke hvordan itpro er bygget opp, om det har sine egene annsatte med lokaler osv som kan prate om noe sånt jeg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg trenger ikke at noen leser opp artikler for meg. Jeg kan lese selv.

Men ikke alle kan det, vet du. B)

Likevel tror jeg ikke det er noe stort behov for PodCast. Det vil jo ikke bli opplesning av artikler, vil jeg anta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

michBergen: Då bør det vera lett for deg å ignorera andre sin glede med podkast (NRK sin skrivemåte av det engelske ordet).

ITavisen sin podkast er dårlig og useriøs.

Om du høyrer Hardcore sin podkast, så får du eit inntrykk av at ting kan gjerast langt betre enn ITavisen klarer det. ITpro podkast bør koma ut kvar veke, og den bør innehalda oppsummert aktuell informasjon frå veka som gjekk.

Podkast er alltid i opptak, og ein kan då koma med fakta. Når folka i ITavisen balerer rundt tema og seier at "dette vet jeg ikke, men jeg tror kanskje at..", må eg sei at eg blir ganske provosert. Om personen har eit ønske om å fortella oss om eit tema, så kan vedkomande finna ut av tingene før kjeften blir opna med rec.-knappen inntrykt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hva er podcast? :blush:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Øverst på denne siden er det et søkefelt som heter "leksikon". Er vel den enkleste måten å finne ut hva et IT-uttrykk betyr ;)

Her er resultatet av søk på "podcast":

http://no.wikipedia.org/wiki/Podcast

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde tenkt å lage et emne med denne ideen også. Men som sagt, men trenger folk som tar seg av dette. Man kan gjøre mer enn å lese artikler og nyheter i en podcast. Brukerene kan komme med forslag om artikler/nyheter/ideer som skal diskuteres av dem som deltar i podcasten og i blandt kan en bruker eller to få være med i diskusjonen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hmm høres spennende ut... jeg kan bidra jeg... bla bla bla

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er enig Hemo her. Hørte egentlig på den podcasten fordi det nye designet var hovedtemaet.

Man må jo sefølgelig, som sakt ha folk, og klart at ikke alle kan "delta". Kjenner selv ikke til noe som kan ta en gruppesamtale, men skype er jo nevnt her. En smart ting er jo å invitere andre lesere til en "fem på nettet", slik at de kan si sin mening.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gruppesamtale over Skype noen personer! Så tar en av de det opp!

Så lenge det ikke var for langt, hadde jeg vært villig til å lasta ned og hørt på noe slikt (med ITpro-medlemmer) UANSETT kvalitet :lol:

Jeg er med :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Podcast vil ikke være aktuelt for ITpro, og er kun noe nettstedene gjør for å skape oppmerksomhet.

Zencast er noe som har vært oppe en del ganger, spesielt fra min side.

Så får vi se hvorvidt dette lar seg gjøre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Okey, la oss dra emnet opp igjen. alexsolaat kom med ett svar her, men kom opp med ett Zencast-forslag. Såvidt jeg har forstått er Zencast noe av det samme som Podcast, men med video? Og at video er hovedpunktet?

Men da må jeg spørre, har ITpro utstyr til slikt (her trenger man gode videokamera og mikrofoner)?

Har ITpro nok plass til dette (video tar vel logisk opp mer plass enn en podcast)?

Hva med resusser (gode folk trengs til dette)?

Sted (ITpros "resusser" kan vel være i alle deler av landet)?

Og ikke minst, hva skal dette innholde? det jeg ser for meg er noe ala CNET TV ( www.cnettv.com ). Denne (hvis man kan kalle det en) zencasten synets jeg er meget intresang, men CNET Networks er mye større en ITpro.

Her kommer det opp noen punkter man ikke trenger beskymre seg for i en Podcast :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når eg skal visa vilmklypp til fleire enn eg har bandbreidda til, plar eg bruka Google Video (eller YouTube, etc.). Om ITpro manglar resursar, kan vel folk lenke til Google Video, YouTube, etc.?

Ein god norskspråkleg podkast over tekniske ting er heilt klart noko landet treng. ITavisen ser ikkje ut til å nå målet, men dei har skapt "ein marknad".

Produksjons- og framføring bør ha same nivå som SRiB sin Hardcore, og dette må ikkje på død og liv vera eit ITpro-produkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om ITpro manglar resursar

Joda, men Google Video og YouTube er da klart nettsider, og ikke folk ;)

Men klart dette er ett anternativ for å linke opp noe Zencast, men passer ikke så godt til Podcast vel?

Men er enig Hemo, en slik podcast trenger vi, selv er jeg fast lytter av ITavisen av den grunn jeg synets det er artig å se hva de kommer frem med, og helt klar ett eksempel.

Jeg skal også ta en titt på Hardcore sin Podcast som alle synets er ett godt eksempel :)

EDIT: Btw, blir du med Hemo?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har et lite studio som kan brukes til litt proffere opptak enn "gruppesamtale over Skype". Men hva i all verden skal en slik podcast handle om?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så må vi huske på at ITavisen oppdaterer nyhetene sine litt oftere enn hva ITpro gjør. Da har ITavisen større grunnlag for å lage en Podcast.

Så da må nesten ITpro finne noe annet å snakke om enn hva de selv produserer av artikler - hvis det blir noe av det.

Kan alltids lage en norsk versjon av Diggnation da og snakke om nyhetene som kommer på digg.com. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

IT-konsulent: Og hvor befinner så det seg?

TheHomeBoy: Joda, du ha rnok rett i det, men husk nå at ITpro er en nettside i Technett, og he har vi mange sider :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

TheHomeBoy: Joda, du ha rnok rett i det, men husk nå at ITpro er en nettside i Technett, og he har vi mange sider

Selvsagt, det tenkte jeg ikke over. :) Da har man plutselig et større spekter av saker man kan snakke om.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan jo hende vi får inn mer vi kan ta med, nyheter kanskje fra aviser, blader osv...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, det er nok av ting man kan bringe inn i en podcast, men flere burde utnytte digg.com eller slashdot.org.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Allo. Jeg kom på ideen etter at jeg hørte min første podcast som da var fra ITavisen. PodCasting er populært i dag, og derfor tenkte jeg at ITpro kunne hatt en podcast som kommer hver f.eks. uke eller måned.

Men sefølgelig er det ikke bare å slenge headsettet på deg og snakke vildt. Man trenger folk til dette, og ikke minst kvalitet.

Jeg vil bare spørre brukere om dere synets det hadde vært fint og ha noe slikt, og hva sier administratorene til dette? Hadde det blitt noe interesse?

Mvh PetterHot

veldig å itpro skulle herme etter itavisen nå da.,..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Flatskjerm: Ja, kanskje dette kan virke en del som herming, men vi prøver da lage det bedre, og ingen kan vel nekte oss det?

TheHomeBoy: Joda, kanskje så, men da trenger vi oversettere.

Det er også enda flere ting vi kan innblande, forslag dere ute der? Uansett tenkte jeg også at leserene skulle få sitt egent lille hjørne hvor de virkelig kan si hva de mener om forskellige saker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive