Hvem er dine favoritt rockeband?

71 innlegg i emnet

Skrevet

de jeg liker er; Mötley Crüe, Avenged Sevenfold, Kiss, iron Maiden, Korn, In Flames, Lordi, DreamEvil, Stratovarius og Edguy.+ mange flere :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

alien ant farm - smooth criminal.

guano apes - open your eyes

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

*Dimmu Borgir (hvis vi kan regne dette som rock)

*KoRn

*Marlyn Manson

*System Of A Down

*Red Hot Chili

*Arctic monkeys

*Linkin Park

*nine inch nails

*The Dillinger Escape Plan

*seigemenn

+mye mer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Siden Dimmu Borgir er Black/Death (symphonisk pr. idag) metal, regnes det nok ikke som rock :)

Det gjør heller ikke en hel del nevnte band over her, men mine favoritter er (ingen prioritert rekkefølge);

- Opeth :666:

- Iron Maiden (var på konsert den 21.11 med dem, KONGE!)

- Helloween

- Iced Earth

- Emperor (Norsk BlackMetal)

- MetallicA (fram til S&M, etter det gikk det rett til H.....)

- Children Of Bodom, Khold, Windir, Immortal, I ("nye Immortal")....

- Mötley Crüe funker, men ikke noen favoritt, de har enkelte låter som virkelig slår an på en fest :666:

Mange, mange favoritter egentlig, men det kommer an på humør, tid på året og mye annet rart.. B)

Rock on! :666:

-X-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Magnum

Marillion

Def Lepard

AC / DC

Foreigner

Kansas

Poison

Skid Row

U2

Whitesnake

Metallica (selvsagt)

Elvis Presley

Nazareth

Queen

Thin Lizzy

Scorpions

DumDum Boys

og mange mange fler.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har mange favoritter, men får å nevne noen av de

AC/DC

Guns 'N' Roses

Metallica

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mange det... ;) men får vel nevne noen da:

Guns N' Roses :wub:

Metallica

System Of A Down

Bullet For My Valentine :wub:

Linkin Park

Nirvana

Alice In Chains

:wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

tråden lever enda? får se daaa... kan si 5 jeg hører mye på:

om det ikke kvalifiserer som rock så driter jeg faktisk i det.....

-The Used

-The Dillinger Escape Plan

-Every Time I DIe

-Sikth

-Incubus

har masse fler :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Endelig noen som ikke bare jatter med den latterlige VG lista :wub:

de jeg hører på er:

-AC/DC :thumbs:

-Rollng stones

-Led Zeppelin

-Iron maiden

-Big bang

-The beatles (ligger vel så nært pop som overhode mulig)

-The Eagels

-David Bowie

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

*Marlyn Manson

*System Of A Down

*Red Hot Chili

*White Stripes

*Turboneger

*Rammstein

*NOFX

+ enkeltsanger av andre

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mange men få nevne de jeg kommer på nå :

- System of a down

- Foo Fighters

- Dimmu borgir

- Linkin Park

- My chemical romance

- The Kooks

- Arctic Monkeys

-Nirvana

- RHCP

- Pantera

- Metallica

og mange flere :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eg har fått en litt annen smak, siden sist:P

.Guns n' Roses

.Thin Lizzy

.Toto

.Queen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Favoritt akkurat nå er Godsmack.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Wolfmother

Toto

U2

Pink Floyd

Nirvana

Arctic Monkeys

Foo Fighters

Mew

Muse

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Neil Young :P selv om mye av musikken hans er mere innen for country en rock sjangeren.

"Keep on rocking in the free world" :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

-System of a Down

-The Mars Volta

-Kansas

-Black Sabbath

-Led Zeppelin

-Muse

-Soil

-Kaizers Orchestra

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

litt OT, ser det er mange som blander mellom rock og metal :o

f.eks, Pantera, Dimmu Borgir, In flames, Disturbed, Soil Work, Opeth og Rammstein. Alle de jeg nevnte går innen for forskjelige Metal sjangere og ikke rock ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva som hører til hvilken genre finnes det ikke noe fasit-svar på. Selv ser jeg på rock som en stor "paraply-genre" som dekker over stort sett all musikk som spilles av et band, har et noe aggressivt og 'uflidd' uttrykk (er "rocka"), ofte oppnådd ved bruk av vrenggitar, men trenger ikke det. Jeg ser på metal som en subgenre under rock.

M U S I K K

/			  /	   \			\

Kunstmusikk		   Jazz	   Rock	   Populærmusikk

(ofte kalt klassisk)							   (Pop)

Jeg mener all musikk kan plasseres i en av disse 4 hovedgenrene, eller som en blanding av flere av de. Metal plasserer jeg under rock. Symfonisk metal er en subgenre til metal som også låner en del uttrykk fra kunstmusikken. Pop-musikken står litt i en særstilling i forhold til de andre. Mens kunstmusikk, jazz og rock sier noe som uttrykket og "sounden", så krever pop-genren først og fremst at musikken har en enorm bred appell (er populær), kanskje til og med ikke er laget for musikken selv, men først og fremst for å tjene penger. Mange vil dele musikk i kun 2 hovedgenre: kunstmusikk og populærmusikk, men etter midten av forrige århundre begynte både utøvere innen jazz, og noen tiår senere også rock, å utforske uttrykk som distansierte de fra allmennheten og ble musikk for "spesielt interesserte". Historisk så var nok jazz i New Orleans på 20-tallet også popmusikk, og definitivt også rock med f.eks. Chuck Berry eller Elvis Presley på 50-tallet. Mye av dagens rock oppnår såpass popularitet (album spilles på utesteder, de ligger på hitlister, etc) at de i tillegg kan anses som popmusikk (selv om det gjerne "stikker" litt hos den mest hardbarka fansen ;) ), men jeg tipper at om noen år så vil de bli husket som først og fremst rocke-låter.

Den genren jeg synes det er vanskeligst å plassere i dette systemet er mye av dagens eletronisk musikk. Nå er det ikke noe mål i seg selv å plassere musikk i båser, men når spørsmålet er så åpent som "favoritt rockeband" så regn med masse svar som kanskje ikke samsvarer med egen oppfatning av genren. Dette er ingen fasit, men kun tanker jeg har gjort meg opp selv ang. emnet.

Også til slutt det obligatoriske smilefjeset som siste krampetrekning for å forhindre at dette blir ansett som en belærende snobbe-post: :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Rune Flobakk: må si du viser mye kunskap om musikk og likte veldig godt inlegge ditt.

peronlig har jeg et mye mere primitivt syn på dette.

Rock : god musikk som ledes av guitar (Helig!).

Pop: Billig masseproduser crap "musikk" som bare hører hjemme på "The voice" og "p3 lista".

Elektronisk musikk: bare 10 gang værre en pop. altså "musikk" for fjortiser som tror 50 cent er kul...

Spesiel musikk: altså jazz ekspremitell musikk. sikkert fint for de som liker det men personlig blir det for sært.  men for all del har ikke noe imot det.

så dommen er at all ny pop/elektro musikk er noe sjikelig crap som fortjener å brenne i hælvete til evig tid. selv om "artistene" er glemt etter to uker. :sick:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ikke helt enig der Rune.

Mye musikk som kan likne veldig på "Pop", men som ikke er populært.

Syns personlig det er feil og bruke Pop som sjanger siden sangene der så og si altid har en annen sjanger.

Man kan godt si at f.eks Elvis er Pop, men det er også rock :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bra at folk er uenige med meg! Liker at folk er bevisste på hva de hører på :) Men må si du har en snever tilnærming til elektronisk musikk, Eldox ;) Mulig jeg ikke uttrykte meg tydelig nok, men tenkte ikke på div. dance-genre, techno, trance osv, men det som gjerne går under samlebetegnelsen electronica (veldig diffus betegnelse), som f.eks. Hot Chip, Boards of Canada, eller hva med norske 120 Days, som er veldig synthorientert, men som fikk spellemansprisen for beste rockeband.

For å spore tilbake til topic, noen flere av mine rock-favoritter:

- Mew

- White Willow

- The Gourishankar

- Pure Reason Revolution

- Dream Theater (skjønt de er ikke idag hva de en gang var...)

- !!! (chk chk chk)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Rune Flobakk: må si du viser mye kunskap om musikk og likte veldig godt inlegge ditt.

peronlig har jeg et mye mere primitivt syn på dette.

Rock : god musikk som ledes av guitar (Helig!).

Pop: Billig masseproduser crap "musikk" som bare hører hjemme på "The voice" og "p3 lista".

Elektronisk musikk: bare 10 gang værre en pop. altså "musikk" for fjortiser som tror 50 cent er kul...

Spesiel musikk: altså jazz ekspremitell musikk. sikkert fint for de som liker det men personlig blir det for sært.  men for all del har ikke noe imot det.

så dommen er at all ny pop/elektro musikk er noe sjikelig crap som fortjener å brenne i hælvete til evig tid. selv om "artistene" er glemt etter to uker. :sick:

så jævlig enig. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Av rock liker jeg best 80-tallshelter som Queen, Dire Straits, ACDC, Guns'n Roses osv.

Ellers så liker jeg røffere ting innen metal :) Skal til Hell neste helg for å se Turboneger, Dimmu Borgir og 120 days bl.a.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva som hører til hvilken genre finnes det ikke noe fasit-svar på. Selv ser jeg på rock som en stor "paraply-genre" som dekker over stort sett all musikk som spilles av et band, har et noe aggressivt og 'uflidd' uttrykk (er "rocka"), ofte oppnådd ved bruk av vrenggitar, men trenger ikke det. Jeg ser på metal som en subgenre under rock.

M U S I K K
/ / \ \
Kunstmusikk Jazz Rock Populærmusikk
(ofte kalt klassisk) (Pop)[/code]

Jeg mener all musikk kan plasseres i en av disse 4 hovedgenrene, eller som en blanding av flere av de. Metal plasserer jeg under rock. Symfonisk metal er en subgenre til metal som også låner en del uttrykk fra kunstmusikken. Pop-musikken står litt i en særstilling i forhold til de andre. Mens kunstmusikk, jazz og rock sier noe som uttrykket og "sounden", så krever pop-genren først og fremst at musikken har en enorm bred appell (er populær), kanskje til og med ikke er laget for musikken selv, men først og fremst for å tjene penger. Mange vil dele musikk i kun 2 hovedgenre: kunstmusikk og populærmusikk, men etter midten av forrige århundre begynte både utøvere innen jazz, og noen tiår senere også rock, å utforske uttrykk som distansierte de fra allmennheten og ble musikk for "spesielt interesserte". Historisk så var nok jazz i New Orleans på 20-tallet også popmusikk, og definitivt også rock med f.eks. Chuck Berry eller Elvis Presley på 50-tallet. Mye av dagens rock oppnår såpass popularitet (album spilles på utesteder, de ligger på hitlister, etc) at de i tillegg kan anses som popmusikk (selv om det gjerne "stikker" litt hos den mest hardbarka fansen ;) ), men jeg tipper at om noen år så vil de bli husket som først og fremst rocke-låter.

Den genren jeg synes det er vanskeligst å plassere i dette systemet er mye av dagens eletronisk musikk. [i]Nå er det ikke noe mål i seg selv å plassere musikk i båser[/i], men når spørsmålet er så åpent som "favoritt rockeband" så regn med masse svar som kanskje ikke samsvarer med egen oppfatning av genren. Dette er ingen fasit, men kun tanker jeg har gjort meg opp selv ang. emnet.

Også til slutt det obligatoriske smilefjeset som siste krampetrekning for å forhindre at dette blir ansett som en belærende snobbe-post: :)

Godt skrevet! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

så dommen er at all ny pop/elektro musikk er noe sjikelig crap som fortjener å brenne i hælvete til evig tid. selv om "artistene" er glemt etter to uker.

Tviler på at "fjortisser" som hører på 50 Cent vet hvem Ugress, Ralph Myerz and the Jack Herren Band, Zoot Woman, Infected Mushroom, Afterlife, Ratatata og Supreme Beings of Leisure er.

Tror du må slutte å generalisere en sjanger ut i fra hva som havner på listen til VG/Billboard.

Over til rock..

Her går det for det meste i indie-rock, men også litt mer mainstream. Grupper som Madrugada, Sunshine Underground, Audioslave, Breaking Benjamin, Carpark North, Coldplay, Kent, The Mars Volta, The Shins, We Are Scientists.

Ser at mange nevner grupper som ikke havner i rock sjangeren. Blir ikke helt rett når man slenger ut grupper som spiller black metal eller heavy metal sammen med for eksempel grupper som Kiss og U2.

Jeg ser på metal som en subgenre under rock.

Skjønner hva du mener, men jeg pleier å putte metal som en egen sjanger siden den er så ekstremt stor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive