flere brukere av outlook på en maskin...?

3 innlegg i emnet

Skrevet

Har nettopp satt opp en ny maskin på jobb med outlook 2002. Og har problemer medå sette opp outlook med flere brukere...

På den "gammle" maskinen var det satt opp sånn at når man åpnet outlook fikk man valg: "bruker1", "bruker 2", "bruker 3" osv..

Når man valgte eks. "bruker 1" fikk man opp "bruker 1s" konto på samme måte som man får det opp som enbruker ellers. Samme når man logget seg på som "bruker 2" osv...

Hvordan gjør jeg dette på den nye maskinen?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er vel en fordel at hver av brukerne har egen brukerkonto i Windows også, da.

Så får hver av dem egen Outlook-brukerkonto uten videre.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dersom det er snakk om Outlook (ikke Outlook Express) og disse Outlook brukerkontoene skal være tilgjengelig fra en og samme Windows brukerkonto:

Gå til Kontrollpanelet - velg E-post - og Profiler fra vinduet som åpner seg.

Her kan nye profiler defineres.

Husk å krysse av for alternativet Spør om profil som skal brukes.

Da vil profilene vises i en dropdown valgliste ved oppstart av Outlook.

Hver enkelt profil vil ha sin egen PST-fil med sin egen mappestruktur, kalender, kontaktlister - og ikke minst konto-oppsett.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive