[LØST] Oppdeling av Photoshop-bilde

8 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Slik jeg har forstått det, så skal det være mulig å dele opp psd-bilder i Photoshop og generere en webside ut av det.

Er det overhode mulig å generere en webside i Photoshop :blink:

Jeg var inne på en slik side der man kunne laste ned ferdige webtemplates, og i zip-fila fulgte det med både ett eksempel (mappe med html-fil og bilde-filer) og en psd-fil.

Kan jeg åpne psd-filen og få Photoshop til å automatisk dele den opp slik det (kanskje) ble gjordt med eksempelet :unsure:

Er det ille uklart forklart/spurt så si ifra :cry

Endret av BTech
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Snakker du om å bruke Adobe Photoshop til å lage en webside ut fra et bilde? Mulig det går an, men det høres ut som feil valg av software for meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Snakker du om å bruke Adobe Photoshop til å lage en webside ut fra et bilde? Mulig det går an, men det høres ut som feil valg av software for meg.

Hvilket program (software) ville du benyttet :eek:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Regner med GoLive (også Adobe) har en sånn funksjon. Uten at jeg har brukt programmet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Regner med GoLive (også Adobe) har en sånn funksjon. Uten at jeg har brukt programmet.

Mulig det, har GoLive installert men får det ikke til å fungere ved første forsøk. Noen tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har brukt ImageReady til dette. Det går ikke automatisk å slice bildet, du må gjøre det manuelt og det kan være litt tidkrevende alt etter hvor mange linker og elementer og mouseovers og slikt du vil ha.

ImageReady er spesielt utviklet for webgrafikk og er inkludert med de siste versjonene av Photoshop.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fant en tutorial på det du leter etter. Vet ikke hvor mye hjelp det er i den, ettersom jeg kun kikket kjapt over. Skal opp klokken 0600 i morgen. Så ut som den var greit forklart etter det jeg så iallefall.

Lykke til, håper det hjelper :)

Slicing Tutorial (Adobe Photoshop)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive