[LØST] Dårling film-kvalitet

8 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

hey, jeg bruker å få noen brente filmer av kompiser og andre folk... men noen av disse filmene er så dårlig kvalitet på at det nesten er umulig å se :thumbd:

jeg ser de ofte på pc men de er likedan på en bærbar dvd spiller :cry

kan jeg gjøre noe med dette eller???

er det komplisert???

betales i pro poeng vis det er gode svar

------

Fra moderator;

Endret overskrift..

Endret av martin.aleksander
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Man kan i utgangspunktet aldri få bedre kvalitet på en film enn kvaliteten på ”originalen” tenker da på audio og video bitraten. Har f. esk en film en video bitrate på 1000 kbps så får man ikke bedre kvalitet på filmen ved å øke den.

Men du kan f. esk forbedre lysstyrken eller kontrasten på filmen og eventuelt fjerne ”støy” fra lyden og slike ting.

Men ingenting er umulig og man kan ofte se på gamle filmer som blir relansert at dem er "digitaly remastered" men dette er nok en veldig tidkrevende jobb og krever sikkert et helt team av folk og det over lengre tid for å få dette til så jeg tror ikke dette er noe man gjør på en hjemmePC..hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du har vel fått filmer som er dvd-screenere som er lastet ned fra nettet å dermed er det elendig kvalitet! :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe.. jeg ser for meg at du har fått noen av disse TeleSync filmene.. :P

Altså.. jeg tipper det er piratprodukter du blir tildet, der filmen er evnt filmet på kino.

Man kan også dumpe borti litt andre typer filmer som TeleCine, som er litt mer digitalt format med bedre lyd og bilde. Men fremdeles ikke i nærheten av VHS eller DVD..

Det neste man kommer borti er da VHS Screenere som er litt bedre enn TeleCine, men igjen ofte med mange FBI warnings og tegn til litt slakt band og som kan være litt matt i fargene.

Etter dette kommer man til DVDScreenere som er nesten gode som gull, her er det for det meste FBI warnings og svarthvitt i noen minutter som er plagen.

Etter dette sitter man med DVDRipp som ofte er tatt rett fra en leie video.. Og dette er gull.. ;)

Men nå skal det også sies at man har en rekke forskjellige tullinger som liker å tukle med formatet for å gjøre det letter tilgjengelig for de med litt dårlig båndbredde. Så noen reencoder formatet til for å gjøre det tilgjengelig for både I-pods og mobiltelefoner.

Når alt dette er sagt så vet jeg jo ikke hvilken filmer det er snakk om, men hvis du har lyst å sikre deg kvalitet så kjøper man filmer på en butikk. Hvis det er snakk om private hjemme videoer så kan grunnlaget for dårlig kvalitet være så mangt at det er lite jeg kan svare på her å nå.. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

<usaklig>Du kan evt. få tak i et av programmene de bruker i CSI, der de tar et lavoppløselig bilde fra et overvåkningskamera, zoomer 1000000 ganger inn på bildet, og finner ansiktet til morderen som en refleksjon i øyeeplet til offeret som igjen er speilet fra lyspæra i taket ;)</usaklig>

Som flere har sagt, hvis du får en film som er rippet i dårlig kvalitet så er det nok ikke så mye å gjøre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

takk får alle svar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

<usaklig>Du kan evt. få tak i et av programmene de bruker i CSI, der de tar et lavoppløselig bilde fra et overvåkningskamera, zoomer 1000000 ganger inn på bildet, og finner ansiktet til morderen som en refleksjon i øyeeplet til offeret som igjen er speilet fra lyspæra i taket ;)</usaklig>

Et slik kamera vil jeg ha! :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Be kameraten din om ikke å fjerne kvaliteten på filmene, men fjern heller all annen møkk! Det er det jeg gjør når jeg tar Backup av mine innkjøpte filmer!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive