3G på K800I?

9 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Hvordan i huleste er det jeg surfer med Sony Ericsson K800I på 3G nett?

Når jeg åpner nett leseren, så begynner jo den "jordkloden" å gå rundt når jeg surfer, men hvordan vet jeg at jeg surfer på 3G nett?

På siden av den indikatoren som viser hvor sterkt gsm signalene er, så er det jo bilde av noe blått, og den har jeg funnet ut at er 3g nett.

Beklager viss dette er ett dumt spørsmål, men jeg vet bare ikke svaret på det......

Håper du så svarer har denne telefonen, da jeg også har en del andre spørsmål.

Takk på forhånd! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må først være der det er signal for 3g. det skal enten vises 3G ved siden av kloden eller så er den en blå krussedul der da er de 3g.. du surfer automatisk på 3g når du går inn på wap der de er 3g.

EDIT: Kom på at de er ikke alle plasser i norge som det er helt utbygd ennå.. Dekningskart i fra telenor link HER:Deknings kart

PS: UMTS = 3G

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har samme telefon, med samme problem :) Men problemet ligger i at mitt SIM kort ikke har støtte for 3G, så da må jeg ha nytt. Mulig det samme "problemet" du har.

Les om det her: https://netcom.no/privat/tjenester/3g.html?fane=bruk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det behøver ikke være simkortet. Ifreeze viser til Netcoms sider, mens mamqa har Telenor. Det har jeg også, og jeg trengte ikke bytte simkort da jeg kjøpte en 3G-telefon.

Fra Netcoms side: "Når du kjøper 3G-mobil for første gang, husk å få byttet ditt gamle SIM-kort med et 3G-SIM-kort!".

De sikter trolig til et såkalt USIM.

Jeg spurte hos Telenor om jeg trengte å bytte, noe de benektet. Og ganske riktig, mitt gamle simkort gir 3G i Telenor-nettet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det behøver ikke være simkortet. Ifreeze viser til Netcoms sider, mens mamqa har Telenor. Det har jeg også, og jeg trengte ikke bytte simkort da jeg kjøpte en 3G-telefon.

Fra Netcoms side: "Når du kjøper 3G-mobil for første gang, husk å få byttet ditt gamle SIM-kort med et 3G-SIM-kort!".

De sikter trolig til et såkalt USIM.

Jeg spurte hos Telenor om jeg trengte å bytte, noe de benektet. Og ganske riktig, mitt gamle simkort gir 3G i Telenor-nettet.

Det er riktig som michBergen sier. En trenger ikke bytte SIM kort for at det skal fungere (stort sett). Men, det kommer alt an på alderen på SIM-kortet.

Gamle SIM-kort kan gjøre at mobilen ikke fungerer optimalt, eller oppfører seg rart.

Det annbefales å bytte SIM-kort ca hvert andre år!

Jeg går ut ifra at du har satt opp mobilen med riktig innstillinger for din mobiloperatør...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sier meg helt enig i det dere sier jeg, sa bare hva slags problem JEG hadde selv :)

Og at det kunne være en mulighet for at trådstarter hadde samme problem ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

det kan hende at du er på 3g nett, forresten. på min nokia 6280 vises G når jeg er på 3g nett.. Håpløs merking. Gikk ut i fra at det var gprs jeg.. E vises når jeg bruker edge. etter å ha hatt mobilen koblet til pc som modem og testet hastigheten viste det seg at G hadde hastighet oppimot 350-400kbs, då dette må være 3g. altså kan den gprs jordkloden på din sony stå for 3g..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tilbake til dette med sim-kort (dette er nå blitt off-topic etterhvert, men fortjener en liten kommentar) , så er det helt riktig at alle nyere sim-kort fra NetCom er de eneste som støtter 3G, mens langt de aller fleste fra 2-3 år tilbake i tid fra Telenor støtter dette nettverket.

Dette fordi NetCom ikke hadde tro på 3G da dette kom, og heller satset på å favorisere EDGE-nettet. De sim-kort som utstedes av Netcom pr.idag, støtter begge deler, i likhet med de fra Telenor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Flott av flere skjønner det da. I forhold til de som er skeptiske til det jeg sier når jeg selv har fått bevist hva som var problemet :666:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive