[LØST] Snart Mac, trenger hjelp

24 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg begynner på Media og Kommunikasjon til høsten. Bærbar macintosh er standard der. Når jeg får min, vil jeg gjerne ha mulighet til å installere noen programmer med en gang, så det er klart til første skoledag.

Trenger tips om noen programmer:

Funker MSN messenger på Mac?

-Eventuelt; er det et program som gjemmer messenger totalt så ingen kan se at den er på? Tenker på samme som til PC så du trykker f.eks ctrl+space så blir det gjemt, og gjentatt kombinasjon åpner den igjen!

Funker Winamp på Mac?

Noen som har tips om et kult spill som er til Mac?

Funker Opera på Mac?

Kan man bruke en Mac til å overføre musikk til en Sony MP3 spiller via sonicstage?

Og er det noen ting man burde ha for å ha gøy med en mac? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå kan jeg nada om mac.. Men jeg vet litt

Opera tror jeg skal funke. MSN Messenger funker ikke, men det er designet et eget program for mac til dette.. Trillian tror jeg skal funke..

Winamp, nei. Men der har du igjen MacAmp.

Opera skal funke.

Mp3spilleren tør jeg ikke å uttale meg om.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Funker MSN messenger på Mac?

her er en msn for mac ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Wow! Takk for raske svar!

Setter ikke til løst enda, for jeg vil gjerne ha flere tips & trix B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Winamp, nei. Men der har du igjen MacAmp.

Den jeg fant koster 10$ <_<

Er det et annet alternativ (bortsett fra ITunes)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Et alternativ til iTunes er Audion: http://panic.com/audion

Opera og Messenger finnes til Mac på sine respektive hjemmesider.

Ang. andre gøy ting... det finnes mye veldig bra software, jeg syns generelt shareware/freeware til Mac holder høyere kvalitet enn tilsvarende til Windows. Det kommer helt an på hva du trenger, men noen jeg liker er VLC og MPlayer (til film og slikt), Transmit (ftp) og GraphicConverter (lett bildebehandling).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Opera funker, firefox funker.

Tror ikke winamp funker.

Alternativ til MSN er Mercury meddenger.

Unreal tournement funker.

Får du med Intelkjerne så kan du vel kjøre bootcamp(Windows på mac), å da funker jo det meste som funker i windows.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Opera har selvsagt en egen versjon til Mac, jeg liker den ikke noe særlig fordi knappene er på "feil" sted. Men ellers fungerer den helt som vanlig. :)

Ellers har du jo mac1.no hvor du finner mange fine linker til kule ting å laste ned, samt et forum med masse flinke folk! B) (håper ingen blir sure for at jeg linker til et "konkurrerende" forum, er det lov her?)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Noen som vet en Norsk webshop der de selger Bærbare Mac's?

Kan noen anbefale en mac?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

du kan kjøpte mac på http://www.apple.com/no/

foresten så fungerer alle Blizard spill til Mac, som f.eks wow.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

du kan kjøpte mac på http://www.apple.com/no/

foresten så fungerer alle Blizard spill til Mac, som f.eks wow.

Aldri i verden om jeg skal bli hekta på WOW :P

"Oh, there goes my life" :D

Sikkert et stupid spm, men funker CS:S eller i det hele tatt noen steam baserte spill på mac?

Takk forresten for tipset om butikk :thumbup:

Tar å deler ut noen points jeg nå ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

nei, steam fungerer ikke på mac.

jeg tror ikke noen Valve eller Sierra spill gjør det... (correct me if im wrong)

men finnes det ikke emulatorer ol. som gjør at noen windows spill fungerer på mac?

kan hende Steam fungerer da, men er ikke helt sikker

du kan spørre på mac1.no, som er et mac forum, der får du sikkert svar! :thumbup:

jeg spiller foresten heller ikke wow, og har ikke tenkt til å gjøre det heller! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du kjøper en Intel-basert Mac kan du kjøre XP og Windows-spill som f.eks. CS. Men hvis du skal bruke maskinen primært til spilling ville jeg ventet til det kom nye stasjonære maskiner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du kjøper en Intel-basert Mac kan du kjøre XP og Windows-spill som f.eks. CS. Men hvis du skal bruke maskinen primært til spilling ville jeg ventet til det kom nye stasjonære maskiner.

poenget er jo nettop det at han må ha en bærbar mac til medie og komunikasjons linja!

Edit: du burde foresten kanskje ikke sette tråden til løst før du har fått svar på alle spørsmålene dine da... :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

poenget er jo nettop det at han må ha en bærbar mac til medie og komunikasjons linja!

Ja? Og?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja? Og?

og derfor kan han ikke kjøpe en stasjonær maskin, eller ha windows, nettop fordi det er mac de skal bruke! :rolleyes:

noe som kanskje er mulig, er å ha en partisjon med windows, og en med OS X, men jeg vet ikke hvor godt dette ville fungert, hvis det hadde fungert i det hele tatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det går helt fint å ha både XP og OSX på Intel-baserte Mac-er. Om han kjøper en bærbar eller stasjonær er helt opp til ham, men stasjonære maskiner er klart best hvis han har spilling som en høy prioritet.

Ikke at det er noe galt med de bærbare selvfølgelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Aldri i verden om jeg skal bli hekta på WOW :P

"Oh, there goes my life" :D

Sikkert et stupid spm, men funker CS:S eller i det hele tatt noen steam baserte spill på mac?

Takk forresten for tipset om butikk :thumbup:

Tar å deler ut noen points jeg nå ;)

Så du sier at CS er mer sosialt en WOW da?

Et spill hvor du spiller med 7 andre er MER sosialt en et med en halv million?

OK....

Spiller ikke wow jeg heller, men det er enkelt å greit fordi jeg gidder ikke å betale en gang i måneden :nope:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Opera har selvsagt en egen versjon til Mac, jeg liker den ikke noe særlig fordi knappene er på "feil" sted. Men ellers fungerer den helt som vanlig. :)

Du kan tilpasse verktøylinjer og knapper som du vil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så du sier at CS er mer sosialt en WOW da?

Et spill hvor du spiller med 7 andre er MER sosialt en et med en halv million?

OK....

Spiller ikke wow jeg heller, men det er enkelt å greit fordi jeg gidder ikke å betale en gang i måneden  :nope:

selvfølgeli er ikke wow noe mindre sosialt en CS, men grunnen til at mange velger å ikke spille wow, er fordi man blir helt avhengi av det på en måte man aldri vil bli av CS.

det er en del folk i klassen min som spiler wow.

det kan være folk som egentlig aldri har spilt noe særlig data før og har en bra sosial liv, som plutselig sitter hjemme og spiller hele dagen, dropper alle venner og sisial liv, og blir helt avhengi av å spille.

d er helt fælt å se på.

og det ENESTE de snakker om er wow.

det er utrolig mange som har fått livene sine ødelagt pga wow, og andre rollespill.

i ekstreme tilfeller har folk til og med droppet ut av skolen, bare for å sitte å spille wow hele døynet!

dette er en av grunnee til at jeg, og antageligvis også Gu$ lar være å spille wow.

i tilleg har jeg aldri likt warcraft spillene. jeg liker fps shooter bedere.

og det koster rundt 1700 å spille wow i ett år, noe jeg mener er alt for mye!! (500 + 100x12)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mac med Windows løser jo problemene dine, regner med de ikke har sangt at du må ha osx.

men men, jeg søkte å media, i stenenfor var jeg så "heldig" at jeg kom inn på 3. valg :( det valge bare satt jeg der for gøy, ville ikke inn der :P

TIP

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men er det ingen mulighet for å klare å "fucke" maskinen helt hvis jeg har to OS på den? Blir det enormt tregt windows?

Som Napalm sier, så må jeg ha laptop, for det skal brukes på skolen. Tingene om spill jeg lurer på er bare i tilfelle timer blir kjedelig, f.ex :P

Og nei, jeg vil ikke spille WOW. Nettopp av de grunner napalm sier! Når et spill har hekta noen så ille at dem har daua av det, da sier det seg selv at det er ikke no å satse på ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mac verden er forunderlig, enkel og relativt problemfri.

Hvis du ikke liker iTunes i Windows, kan det godt hende du vil like iTunes under OS X, det blir på en ubeskrivelig måte annerledes. Jeg likte heller ikke iTunes før jeg fikk meg en Mac.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive