Ny bredbåndsleverandør!

9 innlegg i emnet

Skrevet

har funnet en ny bredbåndsleverandør..er det over 20 kunder på en sentral så leverer de :)

et priseksempel: VDSL - (10000/10000) 1595 ,- per mnd.

:):):)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

forresten..heh..glemte url`n

www.firstmile.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vi tilbyr i utganspunktet kun DSL tjenester på 'wholesale' basis. Det vil si at vi ikke leverer tjenesten til sluttkunde, men leier ut nettet vårt til Internettleverandører.

Som du ser, de leverer ikke til sluttkunde, men til ISP'er...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har nå sendt dem en mail og spurt, men ikke fått noe svar i hvertfall. Har gått noen dager nuh :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har heller ikke fått noe svar, de er jo i oppstartsfasen så det kan jo ha noe med saken å gjøre. Men er litt skeptisk.

Vi får jo håpe på det beste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har vært i IT-bransjen i snart 10 år, og har sett de samme "bevegelsene" i det markedet før. Det tok, som dere kanskje husker, ikke lange stunden fra alt vi hadde av internett var levert til blodpris fra "Oslonett", til du fikk kastet disketter (!) etter deg med gratis oppkobling fra x-antall tilbydere.

Det samme er i ferd med å skje på bedriftsmarkedet (det faktisk pågått en stund allerede) i disse dager.

Det er inen grunn til å hyle og skrike dritt til hverandre, for alt man behøver å gjøre er (hvis jeg tar feil, så har jeg misforstått forklaringen fra en kollega, og beklager det...) er å alliere seg med et lokalt firma hvor du kjenner eieren, og kalle hver enkelt maskin et "hjemmekontor". Jeg syntes i utgangspkt. det virket FOR ENKELT, men som kjent; "simplicity rules " !

Mvh

Fredster

OPS ! HUSK UPS !

[ Meldingen ble redigert 28.10.2002 07:52 av ITpro ]

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men tilbake til temaet. Jeg må si det høres ganske tvilsomt ut at de kan levere slikt ganske så overalt her i landet. Hvordan kan det forsvares økonomisk at de kan levere linjer til plasser med min. 20 kunder?

Telenor sitt offisielle tall er vel 40, men vi vet vel alle at dette er noe som ikke garanterer bredbånd til bygda :)

Det står også at de bare leverer til ISP'er men prisene kan umulig være til selve bedriften, det må vel være prisen som sluttbrukeren får. En ISP-linje på 10Mbit til 1500 pr. mnd. er vel ikke helt sannsynlig.

Ser også at domenet tilhører den norske avdelingen til Zyxel Communications så man skulle tro dette ikke er så tvilsomt som det høres ut :)

[ Meldingen ble redigert 28.10.2002 07:52 av ITpro ]

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En kan jo begynne å lure... er ikke sikkert det er så dyrt å bygge ut en sentral som Tullenor skal ha det til da. Uansett er det jo bra med mere konkuranse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og etter å ha fulgt den usaklige og lite voksne debatten på denne tråden så poster jeg herved mitt siste bidrag her på forumet og begynner letingen etter et sted hvor man kan oppføre seg som voksne mennesker....

Takk for de bidragene som har hjulpet meg.......

Og lykke til videre for den som gidder å fortsette her....

Har merket en betydelig kvalitets-senkning her siste tiden, men denne tråden tar virkelig kaken....

Ha en god uke...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive