Plagsom adware

23 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har fått en type adware som forteller meg hele tiden at PCen er rammet av adware. Det gule trekantvarselet som viste seg i system trayen, tror jeg at jeg klarte å fjerne ved hjelp av Spybot, men derimot siden som jeg hele tiden blir sendt til når jeg prøver å endre eller gå inn på startsiden, (http://www.syssecuritysite.com/) er vanskelig å fjerne. Uansett om jeg endrer startsiden til noe annet, ender jeg opp på den siden. Norton klarer heller ikke å kontrollere det. Noen andre som har hatt det problemet? Hvordan fikser jeg det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å prøve en virussjekk og en spywaresjekk i følgende rekkefølge:

Først deaktiverer du systemgjenoppretting dersom du bruker Windows XP.

All skanning etter virus og spyware skal du nå foreta i sikkermodus med nettverk.

Følg lenken dersom du ikke vet hvordan du starter i Sikkermodus med nettverk.

Foreta en virusskanning i nettleseren din med BitDefender. Dersom du finner virus starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning.

Deretter tar du en spywaresjekk med Ewido Onlinescan. Dersom du finner spyware starter du på nytt i sikkermodus med nettverk etter skanningen, og foretar en ny skanning.

Så snart du har fått til å kjøre begge skannerne uten at de gir indikasjon på virus eller spyware er du ferdig med å skanne og skal starte maskinen i vanlig modus igjen.

Deretter kan du gå videre til å installere antivirusprogramvare og antispyware dersom du ikke har noe slikt fra før. Slike programmer finner du på oss.viztnd.com/secprog.shtml.

Les her dersom du ønsker informasjon om hva spyware er og hvordan du best mulig kan holde PC-en din ren for dette.

Les her dersom du ønsker lenker til informasjon om hva virus, trojanere og ormer er.

Når det gjelder sikkermodus skal du IKKE gjøre noe annet imens, dvs du skal ikke sitte og surfe her eller andre steder. Dette fordi du da kan starte spionprogrammene eller virusene manuelt.

Ovenstående svar med virus og spywaresjekk er basert på en utvidelse for Firefox som henter hurtigsvar på enkelte gjentagende spørsmål. Svarene hentes fra http://hurtigsvar.viztnd.com og utvidelsen til Firefox kan hentes fra www.home.no/apepost for de som ønsker det.

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for et grundig og hjelpsomt svar! :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at du er rammet av Spyware. Jeg anbefaler deg å søke 2 ganger med Trend Mircros Gratis søk for spy og malware

Det tar tid, men det er verdt strevet. Anbefaler deg å gå i gjenneom forslaget gitt ovenfor også. Men i allefall var det Trend Micro som hjalp meg.

Last ned Ad-Aware og oppdater før du søker.

Spybot S&D og oppdater før du søker

Har du antivirus i så fall oppdater det, hvis ikke så last ned AVG free edition.

Søk med sikkermodus.

Kjekt å ha Windows Defender fra microsoft. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, var tidligere i dag rammet av det samme,kjørte en virusskan og fikk opp følgende:

HbtGuard.exe Adware Generic NJR

HbHostelE dll " " NNF

HbtHostO.L. " " OEB

HbtOEAdd.On.exe " " LWF

HbtSrv.exe " " NJL

Hbt Toolbar.dll " Generic OCP

Hbt WeatherOn Tray.exe Adware Generic OVG

Hbt Guard.exe Adaware Generic NSE

CML.exe " " OVG

Oaira vxs Adware Generic NJR

10 stk. i alt. hva er dette?

Etter dette kjørte jeg AdaWare SE og nå fungerer alt som før.

Men kan jeg være sikker på at alt er rensket bort?

Utsikten

Utsikten

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du brukte vel Trend Micro eller?

Hvis du fikk fjerna det uten problemer så er jeg ganske sikker på at pcen din er ganske så "ren". Men jeg anbefaler likevel å søke en gang til i dn nærmeste periode når du har tid.

Så lenge du får fjernet problemer UTEN at de dukker opp igjen i et nytt søk så er du kvitt det.

De tingene du viser her tyder på at du kanskje har spyware. Får du opp uønskede toolbar, startsider og pop ups?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

[LØST]?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå har jeg fått et annet problem, som følge av søket jeg gjorde med ewido: nå bruker PCen utrolig lang tid hver gang jeg ber den om å gjøre noe, slik som å starte internet explorer, eller trykke på startmenyen. Det kan ta opptil 5 minutter før det skjer noe, så jeg bruker sikkerhetsmodus med nettverk til å poste denne posten på internett. I sikkerhetsmodus er alt i orden. Ser ut som om problemet med den uønskede startsiden heller ikke har blitt fjernet. Noen tips til hva jeg kan gjøre? (systemgjenoppretting har ikke lenger noen gjennoprettingsdatoer, så det kan ikke brukes).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

"Lagger" dvs. hakke rdet når du scroller ned over en internett side?

Skjedde dette etter Ewido scan eller formaterte du? Er det noe annet du gjorde før dette skjedde? Har du antivirus?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser ut som dette skjedde etter Ewido-scan. Vil helst ikke formatere. Har nesten nettopp gjort det (før problemet). Har Norton Internet Security. Ja, det lagger faktisk når jeg scroller ned på en internettside.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En ting som faktisk skjedde rett etter at jeg kjørte Ewido-scan, var at det kom en feilmelding om at explorer måtte lukke seg. Dette var idet jeg skulle fjerne truslene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det du kan prøve, er når du er inne ikke i sikkerhetsmodus, men vanlig. så trykker du på Ctrl+Alt+Delete så velger du Prosesser, også ser du hva som tar mye ytelse fra pcen.

Ellers så har du klart å slette driver til et eller annet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv dette: Start - høyreklikk på min datamaskin - egenskaper - velg fanen maskinvare - enhetsbehandling - skjermkort - så klikker du på det og trykk oppdater driver

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Norton Internet Security gjorde i seg selv

nettet hos meg mye tregere. Jeg ble rett og slett "møkka lei".

Jeg avinstalerte hele Norton I.S., og lastet deretter ned Avast 4.

Dette er et gratis antivirusprogram som også beskytter i sanntid.

Etter dette er jeg ikke like plaget med "møkk", som legger seg på maskin.

Bruker selvfølgelig fortsatt Adaware SE Personal,Spybot S & D og Spywareblaster

i tillegg. De finner nå veldig lite i forhold til tidligere.

Er rett og slett kjempefornøyd, nettsidene åpnes raskt igjen.

Avast 4 kan lastes gratis herfra http://avast.com/

Håper dette kan være til hjelp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Du kan evt. prøve dette:

Start -> Kjør -> Skriv msconfig -> velg her Selektiv oppstart og fjern merket for Last inn oppstartselementene -> OK -> start maskinen på nytt

Når maskinen er oppe igjen er forhåpentligvis problemet vekk. Du går da til msconfig på nytt og velger arkfane Oppstart og prøver å merke ett og ett element til problemet kommer tilbake og da har du funnet ut hvem som er synderen.

Du må starte maskinen på nytt mellom hvert element du legger inn. :angry:

Lykke til!

EDIT: Jeg forstod det som at du hadde blitt kvitt spyware-problemet, så dette er selvfølgelig et råd for problemet ditt med treg pc....

Endret av Fattigmann
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva med Spyware Terminator??

Les mer om Spyware Terminator hos hardware.no

PS: Spyware Terminator er gratisprogrammer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvordan går det med den plagsomme adwaren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg antar at alle dine problemer vil bli fiksa ved å innstallere system mechanic 6: last den ned

HER

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

har du prøve Advanced Spyware Remover?

What's Advanced Spyware Remover?               

Remove Spyware from your computer within 5 minutes and block future Spyware threats with one-click!

Advanced Spyware Remover is an advanced but easy-to-use anti spyware tool that removes spyware, adware, malware, hijacker programs and immunizes them to block future spyware threats that may invade your privacy and even steal your credit card numbers or personal information. It upgrades computer system performance and creating a secure computer that runs reliably.

Advanced Spyware Remover has the ability to block over 20000 known spyware and internet threats from ever being installed in your computer. Also it blocks thousands of harmful website to protect your online privacy and improve computer security. It is more than a spyware remover but scans the hijack programs in your computer and tweaks your system, manages key area of your computer. With the build-in "Process Dictionary" you will know everything that is running in your computer including system process, general software, spyware/adware and virus. Also, you can remove unwanted browser extended menu items, extended program and browser hijackers in your web browser.

windows_icon.gif Advanced Spyware Remover is compatible with Windows 2000, XP, NT and 2003..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du trenger XoftSpy og CCleaner, i tillegg laster du ned TuneUp Utilities 2006 og lar

det rydde i registeret ditt. Kjører denne pakka for alle kunder med spyware, malware, adware m.m og resultatene er like gode hver gang.

Har du problemer med noen som ikke lar seg slette så søk på nettet etter evt. filnavn du får opp. Få også opp oppgavebehandlingen din og se etter om noe ikke skal/bør være

der.

Virusscan til slutt selvsagt, kjøres i sikkermodus.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg ville kjørt både virusskanning og spywareskanning igjen.

En skanning i nettleseren legger ikke igjen noen ting i nettleseren etter at den er fullført, men dersom man ikke gjør som jeg skrev om å starte maskinen på nytt dersom noe blir funnet for deretter å foreta ny skanning så er man ikke sikker på at alt blir fjernet. Dette fordi enkelte ganger når en maskin er infisert så har den infeksjonen på en måte deaktivert eldre infeksjoner. Når den siste blir fjernet vil de eldre igjen være aktive.

Evinnelige råd om ditt og datt program er fånyttes sålenge trådstarter ikke sier noe selv. Jeg ønsker derfor å vite om skanningsguiden som jeg ga tidligere i tråden er fulgt til punkt og prikke. Dersom det ikke er slik bør det gjøres. Dersom det ikke blir gjort føler jeg at trådstarter ikke er interessert i å få løst problemet...

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Beklager alle sammen, at jeg ikke skreiv noe tilbake. Ser ut som om jeg glemte denne tråden, siden jeg fikk fjernet adawaren. Jeg tror faktisk jeg måtte formatere, for det var ingen muligheter for å få fjernet det helt. Jeg prøvde alle metodene, men det var et eller annet som fortsatt hang igjen, og gjorde at maskinen arbeidet treigt.

Takk for hjelpen alle dere som hjalp meg! :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive