[LØST] 9/11 - Loose Change

96 innlegg i emnet

Skrevet

Dette er ikke snakk om UFO-er! Det er snakk om ganske logiske forklaringer på det som skjedde, ting du egentlig ikke har tenkt på, fordi det faktisk var så vellykket, at alle gikk fem på. Rasultatet ble et sterkere hat mot midtøsten, krig. Ingen hadde noe de skulle si, for tenk på de som døde, alle var ute etter hevn.

Se filmen, så får du nok noe å tenke på du også.

:thumbs:

GODT SAGT :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Anbefaler denne smakebiten:

http://video.google.com/videoplay?docid=-4...108276&q=9%2F11

Den passer utmerket som en liten "smakebit" for dere tvilere der ute, den varer bare i 5 minutter. Dersom dere synes de 5 minuttene var en tankevekker, så burde dere se filmen.

EDIT: Forrige linken fungerer ikke.

Endret av Atmoz
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Noen som vet hvor man kan få kjøpt "Open Your Eyes" serien som er linket til tidligere i denne tråden?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

UFOer? Man trenger ingen UFOer for en god konspirasjonsteori. Det man trennger er en bunke "autentiske dokumenter", samt "spesialister" og "vitner", herunder gjerne noen forhenværende politifolk og CIA-agenter som gjerne antyder både det ene og det andre for å få litt publisitet. I slike filmer viser alle disse "vitner" og "spesialister" seg gjerne å være pr-kåte mennesker med frynsete rykte, med lav troverdighet, som tar ganske lett på sannheten.

Men jeg er jo alt for uopplyst desværre. For uopplyst til å tro på at den amerikanske regjering var villig til å ta livet av ca. 4000 amerikanere for å lage show på Manhattan, og ikke minst til å tro at alle de andre som må ha vært med på å planlegge og gjennomføre denne operasjonen også var villige til å være med å drepe 4000 landsmenn. For hvis man skal tro konspirasjonen, så er jo 6-8 bygninger minert fra kjeller til loft, noe som ville være tidenes demolition-job, og dessuten er forsvaret dypt involvert. En operasjon som nok ville måtte involvere langt over 1000 personer, hvorav alle synes å være blottet for moral.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

her er link til en trailer til en film som kommer ut i juli

http://www.vgb.no/8858/perma/62971/

problemet er at det er så mange som ikke skaffer seg informasjon, slik at når dere ser denne traileren så tror dere at det kanskje er tull, og dere kaller folk konspirasjonsteoretikere.. men dersom dere ser igjennom 'open your eyes' serien så vil dere skjønne at d virker litt logisk likevel.

og alvoret vil vel gå sakte men sikkert opp for dere..

og om dere vil skaffe dere stoff ang. 911 så har det vært diskutert i lang tid på VGforumet, så søk i det forumet om dere vil lese igjennom ting ang. 911.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

UFOer? Man trenger ingen UFOer for en god konspirasjonsteori. Det man trennger er en bunke "autentiske dokumenter", samt "spesialister" og "vitner", herunder gjerne noen forhenværende politifolk og CIA-agenter som gjerne antyder både det ene og det andre for å få litt publisitet. I slike filmer viser alle disse "vitner" og "spesialister" seg gjerne å være pr-kåte mennesker med frynsete rykte, med lav troverdighet, som tar ganske lett på sannheten.

Men jeg er jo alt for uopplyst desværre. For uopplyst til å tro på at den amerikanske regjering var villig til å ta livet av ca. 4000 amerikanere for å lage show på Manhattan, og ikke minst til å tro at alle de andre som må ha vært med på å planlegge og gjennomføre denne operasjonen også var villige til å være med å drepe 4000 landsmenn. For hvis man skal tro konspirasjonen, så er jo 6-8 bygninger minert fra kjeller til loft, noe som ville være tidenes demolition-job, og dessuten er forsvaret dypt involvert. En operasjon som nok ville måtte involvere langt over 1000 personer, hvorav alle synes å være blottet for moral.

:wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

BARE SE DEN!

Er ikke bare PR kåte vitner. Det meste jeg fikk ut i fra den filmen der, var filmingen, f.eks den som viste rivningen av WTC, eller alt dem hadde funnet eller ikke funnet i Pentagon!

SE DEN FØR DU TVILER

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Neox, jeg skjønner det høres utrolig ut at bush adm kunne være med i planleggingen. Men desverre så er nok det en realitet!

Om du velger å ikke tro på det, så står det iallefall her at jeg har fortalt deg det..

Open your eyes mate! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ang 911 kan dere spørre dere følgende:

Hvorfor har aldri en stålbygning kollapset pga brann tidligere?

Hvorfor kollapset bygningene selv om konstruktøren selv sa at bygningen var designet til å motstå flykrasj

Hvorfor ble alt stålet fra wtc beskyttet slik at ingen kunne undersøke det, og så ble det fraktet bort for smelting? ønsket de å skjule noe?

hvofor er vinduene og panelene i wtc sprengt utover når brannmennene ankommer bygningen. kan virkelig en jetstråle fra flyeksplosjonen gå 80etg. ned og fortsatt ha en slik kraft at hele resepsjonen ble ødelagt?

hvofor er det mange vitner som sier det var eksplosiver plantet i kjelleren som eksploderte? kan det ha forårsaket ødeleggelsene i resepsjonen?

(se filmen eyewitness911, forklarer dette godt)

Hvorfor sa brannmennene at de høre og så eksplosjoner i de nederste etagene da de løp fra bygningen? de sa de lignet på eksposjoner som man ser når man river en bygning. Ref. filmen laget av de to franske brødrene

hvorfor sa eieren av WTC7 at de måtte rive bygningen pga brann, når vi tydelig ser at det va kun to små branner i bygningen. og dette 8 timer etter wtc kollapset, det tar kanskje en mnd å planlegge rivingen av en bygning, hvordan klarte de det på under 8 timer?

hvorfor gav de bare ut 5 dårlige bilder at eksplosjonen i pentagon, hallo det er verden sikkreste bygning, det er masse kamera rundt! dette blir for dumt.

hvorfor lyver bush administrasjonen så mye?

hvofor var det en flyøvelse på samme tidspunkt slik at jetflyene i området var tatt bort fra området rundt new york?

normal prosedyre sier at dersom det er en flykapring så skal jetfly sendes umiddelbart, og det trengs ikke godkjenning. men likevel ble jetflyene holt på bakken i 40 min før de fikk lette.

hvorfor ble patriot act 1 og 2 innført i etterkant som stert inskrenker friheten til amerikanske borgere?

på flyskolen som kaprerene hadde hatt trening på sa instruktøren at de var elendige piloter, hvordan klarte de da å svinge 270 grader gå ned flere tusen fot, for så å klare å treffe veggen på pentagon uten å deise i bakken, selv erfarne piloter tviler sterkt på dette! i tillegg var flyet fullt av drivstoff som gjør det enda tyngere.

hvofor er flere av de kaprerne sett i live i midtøsten etter 911 ?

jeg kan fortsette om dere vil... men jeg tor dere skjønner poenget.

det er bevist at usa kjente til at pearl harbour skulle angripes, men de valte å la det skje så de kunne hive seg med i krigen og i tillegg rettferdiggjøre å bruke atombomben.

dette er det samme! de brukte 911 som en hendelse som skulle gjøre befolkningen sint slik at de ikke gjorde noe motstand da bush sa at de skulle inn i midtøsten, de gjorde det for å få kontroll over verdens største (og kanskje siste) oljeresever. i tillegg er det en større plan inn i bildet... men dette får holde i første omgang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Uansett hvor mye man hater Bush (jeg er for all del en av dem som heller skulle sett Kerry eller Gore i presidentsetet) er det en ganske alvorlig beskyldning å rette mot et lands styre, en slik som kommer fram av denne filmen. Om man ser på de indisier man blir presentert for i filmen, kan det fort reises tvil om det vi tror skjedde er det som faktisk skjedde. Men å trekke det så langt som å spore det hele tilbake til regjering og andre private aktører synes jeg er å gå langt over hva man kan gjøre uten å ha rene tekniske beviser for det. Personlig må jeg innrømme at jeg måtte tenke litt på det jeg ble presentert i Loose Change, men jeg har fortsatt mine tvil om de ulike teoriene som ble fremlagt. Jeg er helt enig i at Bush-regjeringen har fått mye gjennomført med 9/11 som grunn, men jeg stiller meg sterkt tvilende til et scenario der dette skulle være iscenesatt for å oppnå disse tingene. Glem for all del ikke hvor mange mennesker som omkom den dagen.

Dette er og blir en konspirasjonsteori, i noen få utvalgte tilfeller viser de seg å være helt korrekt, men stort sett er det kun teorier med en vag forankring til virkeligheten. Jeg sier ikke på noen måtte at det Loose Change mener absolutt under ingen omstendighet er det som skjedde, jeg stiller meg derimot meget sterkt tvilende. Noen som husker konspirasjonsteoriene rundt månelandingene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alternative teorier:

Ang 911 kan dere spørre dere følgende:

Hvorfor har aldri en stålbygning kollapset pga brann tidligere?

Hvorfor kollapset bygningene selv om konstruktøren selv sa at bygningen var designet til å motstå flykrasj
Etter hva jeg har hørt i dokumentarer rundt dette, var bygningen aldri beregnet for så store fly med så mye drivstoff som flyene som traff WTC hadde.
Hvorfor ble alt stålet fra wtc beskyttet slik at ingen kunne undersøke det, og så ble det fraktet bort for smelting? ønsket de å skjule noe?
Her kan det være flere grunner blant annet en egen særgranskning av CIA el.
hvofor er vinduene og panelene i wtc sprengt utover når brannmennene ankommer bygningen. kan virkelig en jetstråle fra flyeksplosjonen gå 80etg. ned og fortsatt ha en slik kraft at hele resepsjonen ble ødelagt?

hvofor er det mange vitner som sier det var eksplosiver plantet i kjelleren som eksploderte? kan det ha forårsaket ødeleggelsene i resepsjonen?

(se filmen eyewitness911, forklarer dette godt)

Hvorfor sa brannmennene at de høre og så eksplosjoner i de nederste etagene da de løp fra bygningen? de sa de lignet på eksposjoner som man ser når man river en bygning. Ref. filmen laget av de to franske brødrene

Folk er kjent for å misforstå tegn, lyder og andre signaler i en særdeles skjerpet situasjon.
hvorfor sa eieren av WTC7 at de måtte rive bygningen pga brann, når vi tydelig ser at det va kun to små branner i bygningen. og dette 8 timer etter wtc kollapset, det tar kanskje en mnd å planlegge rivingen av en bygning, hvordan klarte de det på under 8 timer?
I situasjoner med overhengende fare for at bygg kan rase sammen er det ofte nødvendig å gjøre en slik nødrivning. Dette var ingen normal rivningsprosess, og det var sannsynligvis allerede gjort evakueringer som gjorde at mye av den normale planleggingen ikke var nødvendig.
hvorfor gav de bare ut 5 dårlige bilder at eksplosjonen i pentagon, hallo det er verden sikkreste bygning, det er masse kamera rundt! dette blir for dumt.
Dette kan ha med hemmeligstempling å gjøre, Pentagon er en militær bygning, i motsetning til WTC.
hvorfor lyver bush administrasjonen så mye?
Det er forskjell på å lyve og å tilbakeholde informasjon. I tillegg kan det være ting som ikke kommer for en dag før senere.
hvofor var det en flyøvelse på samme tidspunkt slik at jetflyene i området var tatt bort fra området rundt new york?
Dette kan bero helt og holdent på tilfeldigheter. Slike fly blir sannsynligvis benyttet til andre formål ofte.
normal prosedyre sier at dersom det er en flykapring så skal jetfly sendes umiddelbart, og det trengs ikke godkjenning. men likevel ble jetflyene holt på bakken i 40 min før de fikk lette.
hvorfor ble patriot act 1 og 2 innført i etterkant som stert inskrenker friheten til amerikanske borgere?
Patriot act kom som en følge av disse terrorangrepene, og for å lette muligheten til å gjøre etterforskning ved mistanke om terrorvirksomhet. (en lov jeg for øvrig er sterkt imot)
på flyskolen som kaprerene hadde hatt trening på sa instruktøren at de var elendige piloter, hvordan klarte de da å svinge 270 grader gå ned flere tusen fot, for så å klare å treffe veggen på pentagon uten å deise i bakken, selv erfarne piloter tviler sterkt på dette! i tillegg var flyet fullt av drivstoff som gjør det enda tyngere.
Hva om kaprerene tok flere flytimer annensteds etter dette?
hvofor er flere av de kaprerne sett i live i midtøsten etter 911 ?
Mistenkt betyr ikke det samme som definitiv skyldig. Dette var mistenkte personer.
(...)

Jeg prøver i denne posten heller på ingen måte å tilbakevise det som blir sagt, men fremlegge alternative teorier. Mine egne alternative teorier kan sannsynligvis tilbakevises og er ikke basert på vitenskaplig fakta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det første filmen jeg så var 'Truth and lies about 911'

http://video.google.com/videoplay?docid=8797525979024486145

jeg anbefaler den, den er litt langdrygd i starten men hold ut det blir bedre etter hvert.

(dette er første versjon, det finnes en oppdatert en også)

Så anbefaler jeg denne

911 Eyewitness

http://video.google.com/videoplay?docid=-3498980438587461603

Dersom bygningen ikke ble revet, hvordan kan den da falle med en hastighet lik fritt fall? hvofor blir skrot og røyk kastet langt utover til siden? Og hvorfor hører vi og ser vi ristinger/eksplosjoner 8 sek før bygningen faller? Hva viser de sismiske dataene?

Jeg startet å se på dette for et lite år siden og har sittet klistret bak skjermen for å prøve å forstå hvorfor, og tro meg ting er nok værre enn det dere tror, kanskje dere ikke skjønner det nå, men det vil nok gå opp etterhvert når dere går dette temaet etter i sømmene.

Oi, phoenix, skjønner du må skape litt balanse i diskusjonen på forumet :) men det begynner bli langt på natt, men skal prøve å skaffe linker til fakta som jeg kan henvise til. slik at jeg kan ha ett lite arsenal med linker som beviser mine påstander.. (burde gjort det for lenge siden). men lover å komme sterkt tilbake senere..

imellomtiden kan dere kose dere med filmer fra google, samling med 911-filmer ligger litt ned på siden

http://www.vgb.no/8858/perma/53692/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Greit å se ting fra 2 sider, men ser veldig fram til å se fakta rundt påstandene, ingenting hadde vært bedre enn å få oppklaring i det :).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Underlig å se hvordan så mange biter på en propagandafilm bare fordi den er laget i "dokumentar"-stil. Men så er det jo alltid moro med ekstreme konspirasjonsteorier, da.

Noen som har tenkt på at 911 kan ha vært iscenesatt av NASA for å få oppmerksomheten bort fra konspirasjonsteorien om at de IKKE landet på månen? Og hvorfor heter sikkerhetsmyndigheten NSA? Sammentreff? Neppe! :666:

For en grundig gjennomgang av "Loose change" kan dere ta en titt her: 9-11 Loose Change Second Edition Viewer Guide

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Huff.. Dere er for naive folkens.. :cry

Nesten som den dokumentaren om den ungen som laget det første filmkamera og det første flyet. Lurte alle i Canada da det ble pressantert som en skikkelig dokumentar på Kino. Det de ikke viste var at det hele var bare tull fra start til slutt.

Man må heller ikke glemme "Did we really land on the moon" konspirasjons filmen. Der man trekker rask og ønsketenkende konklusjoner. Fremlegges falske intervjuer, redigierte opptak og dumme "bevis" som egentlig motbeviser det de prøver å bevise. Så må man heller ikke glemme at produsenten av den dokumentaren der var også produsent av "The X-Files". B)

Så eksempelvis en dokumentar her tidligere.. "God is the root to all evil"

Som en Ateist trodde jeg den ville falle i smak, men det ble bare irriterende der man latterlig gjorde intervjuobjekter for deres syn og tro etter at intervjuene var ferdig, det med kommentar lagt til i filmen i etterkant. Selv om jeg tok hovedpoenget jeg fant det mindre smakefult at journalisten var mer eller mindre rasistisk. En dokumentar som ble dårlig fordi den prøvde for hardt og var heller lite objektiv.

Man må lære å prosessere informasjon man vet fra før mot den man får gjennom slike propeganda dokumentarer.. Så finner man fort ut at det er svært tynn tråd på de såkalte "fakta" og konklusjonene er jo egentlig latterlig.

Mye man kan finne logisk med litt hjelp aka manipulering. :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ta en titt på filmene, så ser du i løpet av få minutter at det er bevis det er snakk om her. Ikke bare (som du kaller det) pr kåte eksperter.

Det er alt for mye som ikke stemmer med det som skjedde, og Bush og hans menn nekter å gi ut en forklaring...Og skjuler bevis

Bare det er urovekkende nok spør du meg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For en grundig gjennomgang av "Loose change" kan dere ta en titt her: 9-11 Loose Change Second Edition Viewer Guide

Ikke for å være ufin; men det er noe av det dårligste "motbevis" jeg har sett på rimelig lang tid...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er meget delte meninger rundt dette temaet, og det skjønner jeg godt.

Jeg er en av dem som støtter "no-nwo", da jeg har sett disse filmene. Bortsett fra "Truth and lies about 911". Den må jeg nesten se.

Bush adm. tilbakeholder informasjon, JA.. Det vet vi alle. Dette kan være av flere grunner. Det kan være fordi de vet mer enn de vil si? Men det kan også være for å unnslippe slike teorier.

I en av de dokumentarene jeg har sett (husker ikke helt i farten hvilken) så ble det påbevist, og vist intervjuer av sprengningseksterter, og arkitekter som med 2 dagers mellomrom endret mening. Da snakker vi ikke om at de heller over mot en tvilende mening, men de ENDRET mening. Først sa de at dette var umulig, dette kunne ikke skje ved et fly-krasj. Et par dager etterpå var det nesten en selvfølge at dette var mulig.

Her var det kun EN av disse ekspertene som hold på meningen sin. Hvorfor endret de andre mening så fort? Slike folk lar seg da ikke påvirke av andre eksperter?

Til dere som kritiserer oss som snakker om disse filmene og teoriene:

Før dere tar et standpunkt, se filmene. Jeg mener at det er sunt å ha et litt kritisk syn på ting.

Man bør ikke gå rundt å tro at "de snille" alltid er snille.

Dessuten er konspirasjonsteorier meget arti.

Som dere sikkert ser utfra denne posten, vet jeg ikke helt hva jeg skal tro.

Men selv om det er MYE som tyder på at dette var FOR planlagt, så kaster ejg ikke piler mot noen her.

Dette handler mest av alt om at vi skal kunne tenke på andre ting enn det som regjeringene og styresmaktene vil at vi skal tro på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er meget delte meninger rundt dette temaet, og det skjønner jeg godt.

Jeg er en av dem som støtter "no-nwo", da jeg har sett disse filmene. Bortsett fra "Truth and lies about 911". Den må jeg nesten se.

Bush adm. tilbakeholder informasjon, JA.. Det vet vi alle. Dette kan være av flere grunner. Det kan være fordi de vet mer enn de vil si? Men det kan også være for å unnslippe slike teorier.

I en av de dokumentarene jeg har sett (husker ikke helt i farten hvilken) så ble det påbevist, og vist intervjuer av sprengningseksterter, og arkitekter som med 2 dagers mellomrom endret mening. Da snakker vi ikke om at de heller over mot en tvilende mening, men de ENDRET mening. Først sa de at dette var umulig, dette kunne ikke skje ved et fly-krasj. Et par dager etterpå var det nesten en selvfølge at dette var mulig.

Her var det kun EN av disse ekspertene som hold på meningen sin. Hvorfor endret de andre mening så fort? Slike folk lar seg da ikke påvirke av andre eksperter?

Til dere som kritiserer oss som snakker om disse filmene og teoriene:

Før dere tar et standpunkt, se filmene. Jeg mener at det er sunt å ha et litt kritisk syn på ting.

Man bør ikke gå rundt å tro at "de snille" alltid er snille.

Dessuten er konspirasjonsteorier meget arti.

Som dere sikkert ser utfra denne posten, vet jeg ikke helt hva jeg skal tro.

Men selv om det er MYE som tyder på at dette var FOR planlagt, så kaster ejg ikke piler mot noen her.

Dette handler mest av alt om at vi skal kunne tenke på andre ting enn det som regjeringene og styresmaktene vil at vi skal tro på.

Du kan å få sagt det :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har planer om å lage min egen lille konspirasjons teori.. :wub:

I år 1130 var det flere store konger som ønsket å etablere handelsruter, gjerne til ukjente og større kulturer for å øke veksten i teknologi og rikdom. Problemet var at det ikke var mange som var villig til å begi seg blind på sjøen i fare for å falle utenfor verdens ende. Så de største kongene sendte bud på hverandre for å finne en løsning på problemet. Løsningen ble den største konspirasjonen vi noen gang har sett, og vi er fremdeles ett offer for den.

Konspirasjonen var enkel, man måtte overbevise folket at jorden var rund!

Selv i dag tviholder forskere, konger, presidenter og gale diktatorer på at jorden er rund i frykt for sannheten om den flate jord vil skremme internasjonal handelstrafikk over atlanterhavet til ikke eksisternde. Noen som kan føre til skyhøye oljepriser. Forskere har også i ettarkant funnet det lønnsomt i tidvis oppdiktelse av planter, stjerner og relativitesteorier for å forsterke teorien. :blink:

I en annen konspirasjon I 1969 prøvde noen amerikanere og overbevise verden at Månen ikke var av ost. Men det får man komme tilbake til igjen senere. <_<

Med litt vill fantasi og en del tilrette laget konklusjoner skal jeg klare å overbevise dere alle :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har planer om å lage min egen lille konspirasjons teori.. :wub:

I år 1130 var det flere store konger som ønsket å etablere handelsruter, gjerne til ukjente og større kulturer for å øke veksten i teknologi og rikdom. Problemet var at det ikke var mange som var villig til å begi seg blind på sjøen i fare for å falle utenfor verdens ende. Så de største kongene sendte bud på hverandre for å finne en løsning på problemet. Løsningen ble den største konspirasjonen vi noen gang har sett, og vi er fremdeles ett offer for den.

Konspirasjonen var enkel, man måtte overbevise folket at jorden var rund!

Selv i dag tviholder forskere, konger, presidenter og gale diktatorer på at jorden er rund i frykt for sannheten om den flate jord vil skremme internasjonal handelstrafikk over atlanterhavet til ikke eksisternde. Noen som kan føre til skyhøye oljepriser. Forskere har også i ettarkant funnet det lønnsomt i tidvis oppdiktelse av planter, stjerner og relativitesteorier for å forsterke teorien. :blink:

I en annen konspirasjon I 1969 prøvde noen amerikanere og overbevise verden at Månen ikke var av ost. Men det får man komme tilbake til igjen senere. <_<

Med litt vill fantasi og en del tilrette laget konklusjoner skal jeg klare å overbevise dere alle :P

Senser jeg steeeerk sarkasme her?

Har du sett filmen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nja.. var litt satire bare :P

Filmen.. Nei.. Jeg får vel se den.. :thumbup:

Men jeg har sett en rekke andre dokumentarer blandt annent Michale Moore sin, men den ble jo litt dum da det i etterkant kom frem at også mange demokrater har vært i kontakt med Bin Laden`s penger og ikke bare Bush administrasjonen.

Det er som oftes gjør ting missvisende er informasjon som de ikke har med.

Poenget er bare at man må være litt kritisk til ting man "lærer" gjennom dokumentarer.. <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nja.. var litt satire bare :P

Filmen.. Nei.. Jeg får vel se den.. :thumbup:

Men jeg har sett en rekke andre dokumentarer blandt annent Michale Moore sin, men den ble jo litt dum da det i etterkant kom frem at også mange demokrater har vært i kontakt med Bin Laden`s penger og ikke bare Bush administrasjonen.

Det er som oftes gjør ting missvisende er informasjon som de ikke har med.

Poenget er bare at man må være litt kritisk til ting man "lærer" gjennom dokumentarer.. <_<

sant sant, men ta å se den du ;)

Tror du kommer til å få deg en tankevekker

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

enig.

Man skal ikke ta alt dødsalvorlig i slike dokumentarer.

Men man bør iallefall ikke ta alt annet dødsalvorlig heller..

Jeg mener det er sunt å tvile litt.

Og det er ikke noe galt i å ha mistanker/"tanker" rundt konspirasjonsteorier.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå må dere våkne, folk. Og bruk nå riktig betegnelse. Dette heter ikke "dokumentar". Det heter "propaganda".

Husk at i sånne filmer fremmer produsenten en masse bullshit (hvorav heldigvis mye kan motbevises) for å gi et inntrykk av at de bedriver seriøs journalistikk/dokumentar. Med det er det milelangt unna, også fordi de nødvendigvis selv må forstå at veldig mye av det som hevdes er misvisende, eller helt feil.

Det som virkelig er trist ved dette, er at de tråkker på veldig mange mennesker, når de fremlegger sitt eventyr som "sannheten om 9/11".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive