Gjør Expert feil ang en Sony Ericsson Z520 ?

18 innlegg i emnet

Skrevet

Min samboer kjøpte seg en Sony Ericsson Z520 på en Expert butikk.

Noe av det første som skjer er at skjermen henger seg og blir hvit. Slik er den i opptil en times tid før den fungerer normalt igjen.

Telefonen ble sendt inn på service i Oslo og vi fikk vite at det ville ta ca en til to uker å få den ferdig. Den kom etter FEM uker.

Når den så hadde kommet hjem fra service så hadde servicefolka lagd to stygge riper i displayet på telefonen.

Telefonen er i dette øyeblikk fortsatt på service, men ventes hjem denne uka

(yea right)

Har hun noen rettigheter?

Kan hun ikke bare få en ny telefon dersom hun får enda en feil på den?

Jeg angrer som en hund på at hun ikke kjøpte den på Elkjøp, for da ville hun fått en ny med en gang.

Er det noen mulighet for henne å få en splitter ny Sony Ericsson Z520 hos Expert?

Setter pris på svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har levert inn min mobil hos Elkjøp mange ganger, 7 ganger, det er nesten alltid joysticken.

Jeg får fortsatt ikke ny mobil?

Ja, jeg har k700i :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Akkurat.

Jeg fikk opplyst om at man får ny telefon hvis samme feilen oppstår 6 ganger.

Er det ikke en lov som tilsier at man får en ny vare når man har fått en som tydeligvis er defekt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Akkurat.

Jeg fikk opplyst om at man får ny telefon hvis samme feilen oppstår 6 ganger.

Er det ikke en lov som tilsier at man får en ny vare når man har fått en som tydeligvis er defekt?

Hvis mobilen ble defekt før 7 dager etter at du kjøpte den, er den en DOA (dead on arrival), og du har rett på ny.. Ellers så er det vel 3 ganger med samme feilen før du får ny..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis mobilen ble defekt før 7 dager etter at du kjøpte den, er den en DOA (dead on arrival), og du har rett på ny.. Ellers så er det vel 3 ganger med samme feilen før du får ny..

DOA defineres som oftest til de første 24 timene

tre dager stemmer ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når det gjelder mobiltelefon så er DOA regler etc litt annerledes enn ved andre produkter. Problemet med mobil telefoner er at kunder sleper dem med seg over alt. Og, feks fukt er noe som mobiltelefoner blir lett utsatt for. En mobil telefon kan likevel kreves byttet i nytt tilsvarende produkt etter 3 uker på service, eller ved 3 gang for samme feil. Når vi sier samme feil så må service verkstedet bekrefte at det er samme feil. Altså den må sendes inn 3 ganger, dette for å avvise jeg syntes likevel at Expert i dette tilfellet burde gi kunde nytt produkt ettersom den nå er på service igjen og i tillegg hadde riper i display etter service folkene. 5 uker er absolutt ikke akseptabelt. Og kunde burde ikke vært så tilbøyelig som hun\ du var.

Hos oss forsøker vi å hjelpe alle kunder til å bli fornøyde, dette er selvsagt ikke alltid mulig, men som regel. En ting som likevel er viktig, du som kunde kommer lenger med å være hyggelig, selv om du er missfornøyd.

Hadde det vært meg hadde jeg ventet til datoen de har sagt den skal komme, kommer den ikke ringer du og forklarer at du er lei og ikke kan holde på slik, du har tross alt betalt for et produkt som skal fungere, noe du ikke har fått. :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Etter 3 reperasjoner har du krav på ny vare.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

DOA defineres som oftest til de første 24 timene

tre dager stemmer ja

Hos oss får du uansett ny tlf. hvis det er snakk om at den ble defekt før 7 dager etter kjøp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I kort tale så er det dere sier at hvis telefonen havner på service en gang til så har hun krav på ny telefon? (3. gang)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I kort tale så er det dere sier at hvis telefonen havner på service en gang til så har hun krav på ny telefon? (3. gang)

Jepp, men med samma feilen som tidligere, og verkstedet må sjekke den før du får ny..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Enkelt å greit, telefonen tåler ikke vanlig bruk = den har en mangel og du har rett på:

• Ny telefon
  • Få beløpet refundert
  • Gratis reperasjon

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Etter 3 reperasjoner har du krav på ny vare.

Stemmer.

Etter tre ganger, det vil si: FJERDE gangen samme feilen oppstår.

Har hatt samme problem med digitalkamera. Kjøpte det på Preus Foto.

Masse problemer med strømforsyning og linse.

fjerde gangen innen garanti-tiden fikk jeg nyere kamera.

Dette kameraet viste seg OGSÅ å være def/dårlig.

Fikk nytt kamera på flekken, dem orket ikke sjekke det engang. hehe.

Stå på rettighetene, og hvis dem er vanskelige, eventuelt hvis du lurer på noe, snakk med forbrukerrådet. De har hjulpet meg i en forsikringssak, og det er det smarteste jeg har gjort.

Slåss lenge med netcom for å få dekket en skade av forsikringen jeg har fra dem.

Med en gang forbrukerrådet ble koblet inn fikk jeg telefon fra netcom. :thumbup:

Lykke til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for all hjelpen.

Har akkurat printet ut noen sider fra http://forbrukerportalen.no/faq/1073635575.18

Satser på at hun får ny telefon hvis samme feilen melder seg en gang til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for all hjelpen.

Har akkurat printet ut noen sider fra http://forbrukerportalen.no/faq/1073635575.18

Satser på at hun får ny telefon hvis samme feilen melder seg en gang til :)

...og feilen ikke utbedres denne gangen....

Jobber selv i expert utenfor Bergen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Joda, nå er det onsdag og den har enda ikke kommet.. Det morsomme er at de vet faktisk ikke hvor i Norge telefonen befinner seg siden de "sendte den utenfor systemet".

Dette er så utrolig latterlig at jeg blir dårlig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Først svar til svfandal:

Du skal ha mobilen tilbake i like god stand som når du leverte den inn.

Ikke aksepter NEI på service/garanti på at de har lagd riper i displayet.

Når en service ovegår 7 virkedager, har en krav på lånetelefon.

DOA er litt forskjellige rutiner hos leverandørene.

Nokia er dårligst, med innlevering innen 3 virkedager, og ikke vært brukt i mer enn max 5 min (samtaler inn/ut)

Sony Ericsson og Samsung (og Siemens tror jeg) er DOA innen 7 virkedager og uansett ringetid.

For å få ny telefon/oppheve kjøpet, må mobilen ha vært på serice 3 ganger for samme feil (software oppgradering gjelder ikke!), og når da feilen oppstår for 4 gang, så kan du kreve ny eller oppheve kjøpet.

Brukerfeil gjelder selvfølgelig ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nu jävlar..

Jeg måtte true med forbrukerombudet for at det skulle skje noe..

Har hatt kontakt med en servicemedarbeider fra SonyEricsson og jeg får en ny telefon direkte fra de og IKKE expert..

Har aldri vært borti dårligere kundeservice enn denne butikken.. Skal aldri sette mine ben innefor butikkdørene deres igjen..

Men bra at noen hos SonyEricsson tar dette alvorlig :)

Takker for svar, tråden er herved løst

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Joda, nå er det onsdag og den har enda ikke kommet.. Det morsomme er at de vet faktisk ikke hvor i Norge telefonen befinner seg siden de "sendte den utenfor systemet".

Dette er så utrolig latterlig at jeg blir dårlig

"outside the system" :ph34r:

haha.

Fikk litt lyst til å se The Matrix :lol:

For å ikke såre noens følelser så skal jeg ikke si hva jeg mener om Expert, men når dem krever 19kr pr. kontakt til vanlige nettverkskabler og 30kr for metern med kabel så blir jeg frustrert :cry

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive