Nytt domene,hvordan få det til funke ?

34 innlegg i emnet

Skrevet

Avssenderadresse og svaradresse konfigurerer du i outlook. Hvilken adresse du svarer til bør det være mulig å se i hotmail-grensesnittet. Forøvrig er min erfaring at hotmail teknisk sett er en veldig dårlig tjeneste.

EDIT: Forøvrig lurer jeg på om du har en dynamisk IP-adresse, og om IP-adressen din er 195.159.0.*** (fjernet de tre siste sifrene ettersom du ser ut til å ville holde den hemmelig.) Det er viktig for meg å vite dette for å kunne si hva du har gjort feil, men jeg ser at det enten er noe feil med ruteroppsettet eller med DNS-oppsettet.

ok..den ip`en er rett og hva tror du er feil med dns og router oppsette ?

ps! på pop3 settings så testa jeg mail.pclover.de.pclover.de disse funka ikke men kun lokal ip funka.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ok..den ip`en er rett og hva tror du er feil med dns og router oppsette ?

Ettersom IP-adressen er riktig tror jeg at problemet er at du har glemt å åpne port 25 inn til serveren.

ps! på pop3 settings så testa jeg mail.pclover.de.pclover.de disse funka ikke men kun lokal ip funka.

Det er slik det skal være.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Port25 er nå åpna men jeg mottar fortsatt ikke noe e-post, til johnivar@pclover.de :(

port 110 var åpen fra før av :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Port 25 er ikke åpnet på den IP-adressen som er satt opp som mail.pclover.de ei heller 110. Det betyr at enten er IP-adressen feil eller så er porten ikke åpnet.

EDIT: I en annen tråd fant jeg ut at du har domenenavnet hifiman.is-a-geek.net. Dersom du fortsatt har det kan du skrive inn det som MX-record. Denne adressen har port 25 åpen.

Endret av bliblok
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Port 25 er ikke åpnet på den IP-adressen som er satt opp som mail.pclover.de ei heller 110. Det betyr at enten er IP-adressen feil eller så er porten ikke åpnet.

Da har sikkert internett leverandøren min , sperret disse portene :cry

forresten hvor kan jeg sjekke om portene er åpen ??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da har sikkert internett leverandøren min , sperret disse portene :cry

forresten hvor kan jeg sjekke om portene er åpen ??

Les redigeringen i mitt siste innlegg. Det eneste du trenger å gjøre er å endre MX-record-en til hifiman.is-a-geek.net.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

det skal jeg prøve... skal mx recorden skrives hos active24 eller på min server ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

det skal jeg prøve... skal mx recorden skrives hos active24 eller på min server ?

Hos active24.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du fått løst problemet? I så fall bør du sette tråden til løst og dele ut ProPoeng. I motsatt fall bør du fortelle at det ikke virket, og fortelle om eventuelle feilmeldinger eller andre symptomer, slik at du kan få videre hjelp til å løse problemet ditt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive