[LØST] Får ikke fjernet viruset! [DESPERAT]

18 innlegg i emnet

Skrevet

printscreen0010xp.jpg

Velger så Slett og dette kommer opp:

printscreen0023bl.jpg

Det er ikke mulig å slette prosessen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du prøvd anbefalt handling der da? "Flytt til kiste".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Hadde samme "møkka" for et par uker siden.

SmitRem v 2.80 fikset maskinen min.

Last ned fra: http://noahdfear.geekstogo.com/

Lykke til.

justlure

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mest sannsynlig har viruset/trojaneren allerede lagt sine egg.

Gå til denne siden og gå nederst på siden til Fix nvctrl.exe Errors: Free Scan. Derfra kjører du scan av ditt eget registry (med fix/anbefalinger).

Selv om selve exe-filen er borte, må sporene også slettes. Søk etter exe-filen manuelt fra explorer, men pass på at skulte filer mv er med i søket. Slett evt. i Sikkermodus.

Et alternativ til Sikkermodus (når du ikke får slettet fordi et annet program bruker den), er på laste ned procexp.exe - (et fantastisk nyttig program for mye) - og kill prosessen derfra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei

Hadde samme "møkka" for et par uker siden.

SmitRem v 2.80 fikset maskinen min.

Last ned fra: http://noahdfear.geekstogo.com/

Lykke til.

justlure

Får ikke fjernet det med det heller :S

Kan det ha noe med at jeg har Norsk windows?

Vet du hvor det kommer fra.

Lurer på om det kommer fra TVkoo!, kan ikke komme på annet jeg har lastet ned den siste tiden...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kjører Norsk WinXP.

Fulgte du prosedyren beskrevet nede på download siden ?

Download smitRem.exe, saving the file to your desktop. Double click it to extract the contents to a folder of it’s own.

Restart your computer in safe mode, logon to the user account that is infected, open the smitRem folder and double

click the RunThis.bat file to start the tool. Follow the prompts on screen and allow disk cleanup to complete. Upon reboot,

you can reset your desktop background. Note: XP users using the XP theme may ex-perience a change to the Classic

Windows theme. This can be changed on the themes tab of desktop properties.

Jeg fulgte beskrivelen over og som sagt så fjernet smitRem "møkka" fra min maskin.

Mener å huske at det en eller annen plass stod skrevet noe om at dette kunne ta tid

så jeg lot min maskin stå et par timer før jeg "klikka videre".

justlure

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal prøve det. Ps: Hvordan starter man pc-en i safemode? :blush:

Drar til Trondheim nå så jeg kommer ikke hjem før sent i kveld.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Safe Mode er det man kaller Sikkerhetsmodus i den norske Windows versjonen.

Dersom du trykker F8 rett før Windows XP -oppstartskjermen (den svarte skjermen med Windows XP logo som kommer opp like etter du starter opp maskinen mens Windows booter) vil du få opp en alternativ oppstartsmeny. Her kan du bla. velge Sikkerhetsmodus.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Puuuuh, der fikk jeg fjerna skitten... 3 dagers slit og frustrasjon...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Huff, det var visst igjen noe dritt, det kommer i form av et ikon i systemtray, av og til kommer det opp et lite "vindu" med beskjed om at jeg skal laste ned den og den programvaren som koster penger for å bli kvitt viruset. Jeg har prøvd å ta printscreen av det, men vinduet forsvinner bare når jeg prøver. Den har helt klart ikke en egen prosess:

printscreen0039kd.jpg

Tips?

(Det prøver å laste ned noe slikt som SpywareQuake)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Huff, det var visst igjen noe dritt,

Jeg anbefaler igjen

Gå til denne siden og gå nederst på siden til Fix nvctrl.exe Errors: Free Scan. Derfra kjører du scan av ditt eget registry (med fix/anbefalinger).

Det funker som bare det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjøpte du lisenskey?

Holder det med å fikse 15 problemer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tror rett og slett jeg skal formatere hele dritten og installere Windows på nytt.

Av en eller annen grunn har datamaskinen lagt seg til vane å slå seg på akkurat kl 01:00...?

Forresten: Hvis det er noen som kunne hjulpet meg via Fjernhjelp, så kan du legge meg til på MSN:

post@mittdomene.net

Bytt ut mittdomene.net med martinl.net.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjøpte du lisenskey?

Holder det med å fikse 15 problemer?

Nei, jeg har bare testet og hadde kun 1 ufarlig warning. Jeg tror allikevel at du kan komme rundt de 15 ved å fjerne cookies, evt. også restarte før du kjører fixen om igjen. (Det pleier å gå med mange online program).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er jo ikke et online program, så det er nok ikke snakk om cookies som må fjernes...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er jo ikke et online program, så det er nok ikke snakk om cookies som må fjernes..
Det er det nok noe i. Avinnstallere og reinnstallere igjen vil kanskje heller ikke funke fordi programmet har lagt stopp etter 15 feil inn i registry.

Jeg ville kanskje kjørt Registry Mechanic etter avinnstallering for å fjerne det, men dette blir tungvindt. Du bør kanskje finne et annet verktøy.

Sjekk Symantec (Nortons) side her

Som du vil se er det 5 hovedvarianter av Trojaneren. Link videre til den første av disse viser oppskrift til fjerning av trojan.zlob.e

Jeg har ikke sjekket de andre 4, men det er muligens samme oppskrift for alle.

Dette blir complicado, men ikke umulig. Du finner også link til div verktøy for automatisk fjerning - se under pkt. 4.c på sistnevnte link. Er du heldig fjerner disse skrotet uten slik at du bare kan sjekke etterpå at Registry er OK.

Endelig vil jeg påpeke at de 5 trojanerene kategoriseres som Risk Low - så det haster kanskje ikke så veldig å fjerne dem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Formatert og reinstallert...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive