HJELP siden vår er hacket

49 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg går rett til hack siden

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker du Opera?

Gå i user-mode i stedet for author-mode (hvordan er litt avhengig av hvilken operaversjon). Da brukes ikke sidens css og du kan se resten av siden. Prøv å logge inn og slette mens du er i user-mode:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

JEg bruker Firefox, men har opera tilgjengelig tror jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde ikke Opera :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

login3nm.jpg

Hit kommer jeg, bruker Maxthon, det skal ikke ha noe å si hvilken nettleser du bruker, men det kan jo ligge litt "rusk" i maskineriet..

-med fare for å kaste stein og sånt i glasshus... -har du prøvd med explorer'n, du vet..., den fra M$? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg finner ingen instilling for å disable css i firefox.

Men hvorfor ikke bare laste ned opera? http://www.opera.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg finner ingen instilling for å disable css i firefox.

Men hvorfor ikke bare laste ned opera? http://www.opera.no

skriv about:config i adresselinja så kan du stille inn css der...

Kjekt med readme :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

login3nm.jpg

Hit kommer jeg, bruker Maxthon, det skal ikke ha noe å si hvilken nettleser du bruker, men det kan jo ligge litt "rusk" i maskineriet..

-med fare for å kaste stein og sånt i glasshus... -har du prøvd med explorer'n, du vet..., den fra M$? :)

WTF????

DET THEMET DER ER IKKE DET JEG BRUKER!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

o0g ikke den logoen heller :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

http://www.gamesboard.no/forum/admin/index.php går til den.., men iom. at den er rett til admin, så er det jo ikke sikkert at den bruker samme template som "Frontend" gjør...

Har du tungt for det eller? Når jeg går til den linken, kommer jeg bare til den "hacked" siden :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Joda, skjønner at du ikke kan se den siden, kan det kanskje være for at har krysset av på at du alltid skal være innlogget, og dermed ikke får valget om å logge på?

Du må slette den cookien som inneholder informasjon om din pålogging..

Når det er gjort kan du starte leseren på nytt (Kun for å være sikker) så kan du prøve den linken igjen.

Alternativt kan du prøve med en annen leser som da naturlignok ikke vil ha noen tidligere påloggingsinfo...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

LoL!

Nå fungerer forumet (men med feil template), men nå står det at siden, altså uten /forum/ i url-en er hacket av noe russiske greier:P Den fungerte nettop mens forumet ikke fungerte:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jupp, siden funker fint hos meg også nå...

Var innom den for kanskje 10-15 minutter siden, og da var den hacket.. Hmmm ... ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men http://www.gamesboard.no/ har som sagt sluttet å fungere. Og denne gangen ser det ut som mer alvorlige greier. Det eneste som vises i kildekoden er meldingen om at den er hacket, altså må de ha kommet seg inn på serversiden på en eller annen måte.

Hvor hoster du siden din?

Hvilket os er det er?

Hosten bruker Apache 1.3.33, dette er en gammel versjon. Ta kontakt med hosten din og be ham oppdatere. Finn også ut hvilken versjon av php og mysql de bruker:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Å herregud

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kanskje jeg bare skal installere phpBB på nytt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kanskje, men først må du snakke med de som hoster siden din, hvis du ikke gjør det selv og få dem til å oppdatere apache, det kan godt hende det er der denne feilen ligger.

Jeg tror ikke de skal få tilgang til å endre filer på serveren når de har cracket phpBB, og de har endret http://www.gamesboard.no/index.html, altså tror jeg det er et sikkerhetshull på serveren.

Edit:

Nå fungerer http://www.gamesboard.no/index.html, men forumet fungerer ikke... Dette blir bare merkeligere og merkeligere.

Det jeg ville ha gjort var å slette alt du har på serveren, eventuelt flytte det over på din pc, be de som hoster siden din om å oppdatere all software på serveren og så legge inn alt på nytt når de har oppdatert. Enten ved å gå gjennom hver eneste fil og sjekke den for så å legge ut, eller å lage alt på nytt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tok en titt på kildekoden mens den var hacket, tekstfilen har jeg enda med svineriet på. Tok og lekte litt med den i frontpage og renset den. Går det ann å laste ned den indexfilen på serveren og klippe og lime for så å laste opp igjen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Unnskyld at jeg sier det, men herregud onepiece92!

Hvordan i alledager kan du være admin for det forumet med så totalt fraværende kunnskaper? :ph34r:

Burde jo ikke være værre enn å gjøre noen små endringer i databaren bare..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tok en titt på kildekoden mens den var hacket, tekstfilen har jeg enda med svineriet på. Tok og lekte litt med den i frontpage og renset den. Går det ann å laste ned den indexfilen på serveren og klippe og lime for så å laste opp igjen?

Nei, dette går ikke, da den filen du har kopi av kun er "outputen" fra en rekke php-scripts..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Burde jo ikke være værre enn å gjøre noen små endringer i databaren bare..

Helt riktig, det er bare det som skal til..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Helt riktig, det er bare det som skal til..

Heheh B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Flyttet til: Webutvikling -> Generelt om webutvikling

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive