Frontpage og Firefox. Ikke helt bestevenner?

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg har noen sider som jeg har sakset sammen i Frontpage: www.wingover.org og www.gausel.org. (nei, jeg kan ikke lage koder). I IE ser de ok ut (designet er jo en annen sak...), mens i Frontpage ser de mildt sagt merkelige ut. Et eksempel er denne linken:

http://www.wingover.org/wingover.team.wingover.htm

Kan noen si meg hvordan jeg kan gjøre dette mer kompatibelt med Frontpage? Helst på en enkel måte? Microsoft har jo såklart ikke laget en funkjson hvor du kan velge: "ja, takk , kompatibel med alle nettlesere".

MVH Nicolay

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kort sagt finnes det ingen enkel metode. Frontpage følger ikke xhtml-standardene, og dermed vil siden se forskjellig ut i nesten alle nettlesere. Mitt tips er å lære seg (x)html for så å gå over koden og fjerne alt som er unødvendig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Frontpage har ingen venner. Det genererer håpløs kode som ikke følger de allment godkjente standarder for html og css, og denne koden tolkes på ulike måter i forskjellige browsere. Internet Explorer viser muligens Frontpage-kode greit nok, fordi Microsoft har et eget sett med standarder. I andre browsere blir resultatene i beste fall "interessante".

Om du må bruke en WYSIWYG editor vil jeg tro Dreamweaver er det beste alternativet, men uansett hva du bytter til vil det med stor sannsynlighet være en stor forbedring fra Frontpage. Det beste er dog, som allerede nevnt, å lære seg å kode for hånd.

Å gjøre ting "mer kompatibelt med Frontpage" er i det hele tatt å begynne i feil ende. Det er Frontpage som er problemet. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dreamweaver har en funksjon som tvinger deg (ihvertfall delvis.. ) til å skrive riktig kode. Om man ikke er en kløpper på koding er det ihvertfall den mest produktive løsningen som gir best resultat, men det koster jo litt da...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gratis prøveversjon av Dreamweaver 8 kan lastes ned her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Microsoft har akkurat avlivet FrontPage i kommende utgave av Office. FrontPage lager mye rar kode, og kan nok med fordel erstattes av andre kodegeneratorer hvis man ikke vil skrive alt for hånd.

Men - det er ikke bare IE som kan gjengi FP-genererte nettsider.

Jeg har akkurat slått opp på sidene trådstarter viser til med Opera (9.0 TP2 på Linux) og der vises sidene greit nok, så langt jeg kan se.

th_wingover.jpg

Dette er fullskjerm Opera under Linux. Noe som ikke stemmer? (klikk på bildet for stor utgave)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive