Fjernhjelp ?

8 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, prøver å hjelpe ei veninne via fjernhjelp men får det ikke til. Ved oppkopling via MSN får hun bare feilmelding om at "det ekstrene vertsnavnet ikka kan løses".

Jeg har fjernstyrt andre maskiner fra min pc men får det ikke til med hennes pc.

Min maskin kjører XP Pro og hennes XP Home. Begge maskinene er oppdtert med SP2 og de siste oppdateringene fra MS Update.

Begge på hver sitt trådløse nett.

Har også prøvd å restarte modem og router uten at det hjalp :angry:

Noen som har forslag til hvorfor hun får meldingen da?

"Det ekstrene vertsnavnet ikka kan løses" ????

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv TeamViewer i stedet.

Fungerer utmerket, og du slipper problemer som du nevner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må få henne til å se om brannmuren sperrer for fjernhjelp og om hennes maskin er haket av for å motta fjernhjelp.

Høyreklikk på min datamaskin og velg fjernhjelp/remote --> kryss av for tillat fjernhjelp og sett passord på hennes pc.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Windows XP Home edition har ikke den tjenesten som tillater fjernstyring i Windows XP Pro. Så man får ikke kjørt Remote Desktop mot Windows XP Home.

Du må finne ett 3. parti verktøy.. Eksempelvis det som blir anbefalt ovenfor. Eller ta ett søk her: http://www.download.com/sort/3120-20_4-0-1...e+desktop&ca=20

Finner en del programmer som kan fungere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Windows XP Home edition har ikke den tjenesten som tillater fjernstyring i Windows XP Pro. Så man får ikke kjørt Remote Desktop mot Windows XP Home.

Du må finne ett 3. parti verktøy.. Eksempelvis det som blir anbefalt ovenfor. Eller ta ett søk her: http://www.download.com/sort/3120-20_4-0-1...e+desktop&ca=20

Finner en del programmer som kan fungere.

Heh???

Jeg har en pc som har XP home, og den kan sende/tillate invitasjoner om fjernhjelp riktig nok uten å sette passord, men du kan stille inn antal minutter fjernhjelpen skal være....

Forutsetter at du bruker Windows Messenger eller MAPI- kompitabel e- post konto --> Microsoft Outlock eller Express og dere må være koblet på Internet.

Og Windows brannmuren åpner for fjernhjelp midlertidlig.

Edit: Det finnes en fjernhjelps funksjon i msn også uten at jeg har prøvd dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har en pc som har XP home, og den kan sende/tillate invitasjoner om fjernhjelp riktig nok uten å sette passord, men du kan stille inn antal minutter fjernhjelpen skal være....

Forutsetter at du bruker Windows Messenger eller MAPI- kompitabel e- post konto --> Microsoft Outlock eller Express og dere må være koblet på Internet.

Og Windows brannmuren åpner for fjernhjelp midlertidlig.

Edit: Det finnes en fjernhjelps funksjon i msn også uten at jeg har prøvd dette.

Du kan sende å mota fjernhjelp.. men du kan ikke bruke remote desktop mot en Windows XP Home.. Uten å vite hva Microsoft mener med dette. Jeg fant følgende på Microsoft sine sider:

Windows XP Home Edition støtter ikke Remote Desktop. Det støtter likevel Fjernhjelp.

The following advanced features are not included in Windows XP Home Edition:

• Remote Desktop Service

• Multiprocessor support

• Multilanguage user interface

• Start menu option to show administrative tools

• Internet Information Services (IIS)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fant litt info om dette på ITPro, kan lønne seg å søke litt i guider og tips :)

http://itpro.no/art/7487.html

De har en litt annen snodig fjernhjelp mot Windows XP Home. Aldri testet mot en Windows XP Home maskinen med metoden der jeg.. Men kanskje det er på den måten der trådstarter alltid bruker?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for svar.

Det skal vist ikke være enkelt...

Takk til alle 3 parts programmer for fjernhjelp

:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive