[LØST] Har min Highjackthis-log "gamle" Norton-items ?

4 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har ryddet PC-en grundig, fjernet midlertidige filer, bak-filer og brukt flere registry-cleaners. Jeg har også gått grundig igjennom oppstart med HighJackThis. Noe har jeg funnet ut av, men det gjenstår en mengde items med Symantec/Norton og jeg tror at noen av disse kan være gammelt rusk.

Jeg har selvsagt prøvd support hos Symantec, men de ber meg bare sjekke virus og om programmene funker. Jeg har ikke virus og programmene funker som bare det. Jeg har både Norton Systemworks 2005 og Norton Internet Security 2005

Imidlertid har jeg treg oppstart når jeg starter pc-en og det er derfor jeg ikke gir meg.

Jeg håper med denne tråden at noen som har de samme programmene, eller ett av dem, kan sjekke hos seg hvilke Symantec/Norton-linjer/items som er identiske med mine og hvilke som ikke er det.

Da vil det vise seg om hva jeg har for mye. Årsaken kan jo være at jeg har oppgradert fra 2001 til 2003 og videre til 2005-versjonene av Norton, men jeg mener å ha avinnstallert først, dog kan noe ligge igjen - som kjent.

Her kommer loggen - rensket for det som ikke er Norton/Symantec:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 22:51:34, on 14.02.2006

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

J:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccProxy.exe

J:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

J:\Programfiler\Norton Internet Security\ISSVC.exe

J:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

J:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe

J:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

J:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe

J:\Programfiler\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

J:\PROGRA~1\NORTON~3\NORTON~2\NPROTECT.EXE

J:\Programfiler\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe

J:\PROGRA~1\NORTON~3\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE

J:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - J:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe

O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - J:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccProxy.exe

O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - J:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe

O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - J:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - J:\Programfiler\Norton Internet Security\ISSVC.exe

O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - J:\Programfiler\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe

O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - J:\PROGRA~1\NORTON~3\NORTON~2\NPROTECT.EXE

O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - J:\Programfiler\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe

O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - J:\PROGRA~1\FELLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe

O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - J:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SNDSrvc.exe

O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - J:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe

O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - J:\PROGRA~1\NORTON~3\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE

O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - J:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

:eek:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Oppfrisker denne tråden og minner om at tips og løsninger får propoeng !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker ikke Hijackthis så jeg kan ikke gi deg noe å sammenlikne med.

Om du er så sikker på at det er mye gammal morro der fra tidligere installasjoner kan du jo alltids avinstallere og bruke DETTE verktøyet til å rydde opp med etterpå, det fjerne alle rester..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann, jeg har også alltid brukt norton sine produkter og desverre plagdes med de i fra tid til annen, da har en reinstallasjon som oftes vært til god hjelp, desverre så blir det liggende igjen en hel del filer i fra Norton produktene etter dette.

Om du bruker Norton sitt eget "rengjørings" verktøy så blir du kvitt alle filene til norton produktene slik at det ikke "henger" igjen noe i fra det "gamle" når du kjører ny installasjon.

Norton sitt verktøy kan du hente HER

Håper det nå virker for deg etter dette. :)

Om du trenger "andre" verktøy i fra Symantec så finner du de HER

Stein Are.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive