Beste virusprogram

19 innlegg i emnet

Skrevet

Hva er det Aller beste GRATIS virusprogrammet? må helst være norskt men vis det greit vis det ikkje er det..

EDIT: Gi meg gjerne ein link..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg syns AVG er det beste :) det er å anbefale.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

AVG eller Avast vil jeg si

AVG: AVG Free

Avast: Avast Free

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja de fleste ser ut til å være enige om AVG eller Avast.. Er mest imponert av avast da, men det er et minus at de har en konflikt med Zone alarm. Men de jobber med saken fikk jeg en melding om, og det er ikke lite bare det :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

syns ad-aware er bra også

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva skal du med virus?... :thumbd:

Du mener nok antivirusprogram...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Holder en knapp på avast...

Har vært en test av antivirus progam i januar 2006 se denne:

http://news.com.com/Antivirus+makers+catch...ml?tag=nefd.top

Mange betal virus program som er dårlige....

Interessant test.. var alltid skeptisk til AVG når jeg hadde det, for det så ikke ut til å snappe opp nesten virus som andre prog. jeg hadde gjorde!(Panda, Norton..) Og skanningen virker vel enkel og rask på en måte . Syns det er underlig at så mange snakker så veldig varmt om AVG, men vet ikke jeg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Flyttet til: Programvare & Internett -> Virus og antivirus

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

beste antivirus?

selvfølgelig er det NOD32, ekstremt lite ressurskrevende og effektivt. Finner alt, og det merkes ikke at det kjører i bakgrunnen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg må si at jeg syns AVG Free er veldig bra..

Har også Panda innstallert på min bærbare.. Men det er jo ikke så gratis da.... <_<

mariusberg89 Postert den 5. februar 2006 kl 21:26

syns ad-aware er bra også

Ad-Aware er jo ikke et antivirusprogram da.. :blush:

Mad Esc Postert den 5. februar 2006 kl 21:39

Hva skal du med virus?... 

Du mener nok antivirusprogram...

Hehe! :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vet at NOD32 kommer som oftest best ut av tester og slikt, men det koster penger... Avast derimot er gratis :) Har brukt det i over 2 år nå og er kjempefornøyd med det!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann.

Til alle Dere der ute som ser opp til Avast.

Avast finner ikke alt av virus.

Jeg la nettopp inn NOD32 og fant til min store forskrekkelse at jeg var infisert av flere virus. De fleste av de var enkle å få vekk og var ikke så skumle, men da jeg lenger ned i loggen (til NOD32) fant ut at den også hadde detektert en keylogger, ble jeg litt mere engstelig.

Var noe av mine data oversendt noe sted, inklusive opplysninger om nettbak ?

Ingen av disse ble detektert av Avast, selv ikke om jeg kjørte det grundigste søket som Avast kunne gi meg.

Jeg kommer ikke til å legge inn igjen Avast på noen av min maskiner, og jeg kommer heller ikke til å anbefale det til noen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann.

Jeg la nettopp inn NOD32 og fant til min store forskrekkelse at jeg var infisert av flere virus. De fleste av de var enkle å få vekk og var ikke så skumle, men da jeg lenger ned i loggen (til NOD32) fant ut at den også hadde detektert en keylogger, ble jeg litt mere engstelig.

Var noe av mine data oversendt noe sted, inklusive opplysninger om nettbak ?

Ingen av disse ble detektert av Avast, selv ikke om jeg kjørte det grundigste søket som Avast kunne gi meg.

Jeg kommer ikke til å legge inn igjen Avast på noen av min maskiner, og jeg kommer heller ikke til å anbefale det til noen.

Jeg opplevde at avast free edition fant virus etter at jeg hadde avinstallert norton 2005...

Men som gratis utgave er den rimelig bra å ha.

Bedre med avast enn ingen anti virus...

Eller en dårlig antivirus program som jeg linket til i en tidligere post.

For å sjekke åpne porter på pc kan man skrive i cmd:

netstat -a eller netstat -an for å få informasjon om hvilke porter som er åpne.

Eller bruke active ports...

den gjør samme nytte som netstat kommandoen..

Har du mange åpne porter når maskinen bare står der, så regne med at du har orm, spyware etc.

Forutsetter at msn, skype etc ikke er pålogget...

Tips for å unngå virus? Dra ut den litt tykke svarte ledningen som går inn til strømforsyningen

Da er du sikker

:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

AVG Antivirus har jeg brukt i de siste 3 år. Aldri hatt noen problemer. Og da snakker jeg om gratis-versjonen. Kan nok lastes ned fra http://www.grisoft.com

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det at avg ikke gjorde det noe særlig på testen sier lite om hva den faktisk klarer å renske opp av virus og lignede. Denne diskusjonen har kommet opp et par ganger nå, og konklusjonen ville nok vært at avast og avg var de beste antivirus programmene.

Jeg foretrekker selv AVG som er et topp antivirus, aldri oppdaget noen virus avg ikke har funnet, eller hatt noen andre virus relaterte problemer med pcen. (etter at jeg innstalerte avg såklart :P )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Heisann.

...Ingen av disse ble detektert av Avast, selv ikke om jeg kjørte det grundigste søket som Avast kunne gi meg.

Har prøvd dette NOD 32, og likte det ikke (se egen tråd) Hva med Avast pro, har noen brukt det? Og om det finner virus som ikke gratisver. finner?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja har nå prøvd en del forskjellige programmer, og har nå inntallert Norman som blir tilbudt gratis gjennom nettbanken.

Syns det virker bra ut, og virker veldig greit å bruke hvertfall. Hvor bra det er til å finne viruser vet jeg ikke, men det er kanskje ikke så dumt å bruke det programmet nettbanken leverer i tilfelle det skjer noe..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

AVG Antivirus har jeg brukt i de siste 3 år. Aldri hatt noen problemer. Og da snakker jeg om gratis-versjonen. Kan nok lastes ned fra http://www.grisoft.com

helt enig..

AVG er en kjempebra, gratis antivirus.

Eneste feil er at den kan lastes ned fra: free.grisoft.com

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive