[LØST] Webhotell

33 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Noen som har et webhotell og anbefale?

Står mellom www.pinja.no og www.hostean.net nå, erfaringer med disse?

Tar gjerne i mot tips om andre webhotell også :)

Marius

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

webskater har et digg et.. det er stort og veldig billig... men jeg husker ikke hva det het, han skriver det vel når han ser denne posten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

http://ispworldcom.com/

Ikke så god support, men oppetiden er ikke til å klage på, jeg har aldrig hatt nedetid før.

De selger webhotell på QXL.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

http://ispworldcom.com/

Ikke så god support, men oppetiden er ikke til å klage på, jeg har aldrig hatt nedetid før.

De selger webhotell på QXL.

Virker noe useriøst med tanke på at de ikke viser org. nummer. Og navnet Worldcom minner meg om noe, men er ikke sikker på hva.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hostean er IKKE å anbefalle. Jeg jobber med å selge webhotell til daglig, og har akkurat designet websider for en som var kunde hos hostean, de er umulig å få tak i. I tilleg setter de seg selv som eier av domene + at de låser det, så andre registrarer ikke får flyttet det ved kundens anmodning :thumbd:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker ispworldcom, er veldig fornøyd... både pris og produkt. (kjøpt via qxl)

Kundesupporten skal jeg ikke klage på, har kanskje hatt behov 2 ganger for det (etter mine tabber). Og har fått hjelp alltid.

Når det gjelder oppetid... jeg tror at serveren jeg er på var nede i et par timer da de flyttet den fysisk til en annen by, ca 9 mnd siden...

Skal være enig at de virker litt mindre profesjonell i noen tilfeller, men har ingen dårlig erfaring ellers (hadde ikke tenkt på org.nr da jeg handlet)

Vidar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kan anbefale http://clichehosting.com/no/ på det sterkeste, jeg bruker dette til hjemmesiden min. Og er kjempe fornøyd. :thumbup:

Trådstarter sa ingenting om at det måtte være gratis. Webhotell plass i fra 1 -en- krone er jo "gratis" da! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og navnet Worldcom minner meg om noe, men er ikke sikker på hva.

WorldCom var en stor amerikansk ISP som gikk dundrende konkurs etter en korrupsjonsskandale osv ... masse rot.

WorldCom er i dag kjent som MCI

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ispworldcom.com (med eller uten .com til slutt er ikke registrert som foretak i Norge. De opplyser heller ikke på nettstedet sitt om de er lovlig registrert noe sted i det hele tatt.

kontaktsiden deres finner vi dette:

Her er våre kontakt data ISP Worldcom com:

Email: post@ispworldcom.com

ISP WorldCom com

v/Ann-Kristin Vestli

Box 52

2240 Magnor

Norway

Tel: +47 21 69 54 10

Tel: +47 21 69 54 06

Vi har telefontid mellom KL 09.00 og 15.00, men sender du oss en mail, vil du få snarlig tilbakemelding fra oss.

Foretaksnummer er ikke opgitt.

Ann-Kristin Vestli er ikke registrert som næringsdrivende.

De to telefonnumrene finnes ikke på telefonkatalogen.no.

Dette virker mildt sagt useriøst. Ligg unna.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mer moro:

Et oppslag på nic.com gir opplysninger om hvem som har et domene.

Dette finner vi om ispworldcom.com:

egistrant:

ISP WorldCom com post@isp-worldcom.com +47.62837995

ISP WorldCom com

Box 159

Magnor,n/a,NO N-2240

Domain Name:ispworldcom.com

Record last updated at 2006-01-27 04:51:31

Record created on 2004/2/4

Record expired on 2007/2/4

Domain servers in listed order:

ns1.isp-worldcom.com  ns2.isp-worldcom.com

Administrator:

Name-- ISP WorldCom com

EMail-: (post@isp-worldcom.com)

tel --: +47.62837995

org: ISP WorldCom com

Box 159

Magnor,n/a,NO N-2240

Technical Contactor:

Name-- ISP WorldCom com

Box 159

Magnor,n/a,NO N-2240

Billing Contactor:

Name-- ISP WorldCom com

Box 159

Magnor,n/a,NO N-2240

Registration Service Provider:

name: ISP Worldcom com

tel: +47.41046005

fax: +47.21695406

web:http://www.ispworldcom.com

Her finner vi igjen Magnor, og der bor jo Ann-Kristin Vestli, som vi fant under kontaktopplysninger.

Så var det telefonnumrene, i rekkefølge ovenfra og ned, søkt frem på telefonkatalogen.no:

62837995 - ingen treff

41046005 - Frank Bårli, Magnor

21695406 - ingen treff, som sist

Heller ikke Frank Bårli er registrert som næringsdrivende.

Dessuten lurer jeg på om adressen skal være med eller uten bindestrek: post@ispworldcom.com eller post@isp-worldcom.com. Dette er ulikt på nettstedet deres i forhold til i registreringen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I ytringsfrihetens navn. Men dette kan jo tolkes i gal retning av enkelte, det er forskjell på opplysning og "personhets". Man trenger ikke å legge ut navn og tlfnr, samtidig som man hentyder til svindel.

Trå nå varsomt Mich...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Opplysningene ligger allerede ute på de nettstedene jeg viser til, altså ISPens eget nettsted (ispworldcom.com, her er navn og tlf.nr)) og hos nic.com som er en generell opplysningstjeneste.

Jeg gjør ikke annet enn å spare dere for noen oppslag i telefonkatalogen.no og brreg.no.

Husk at foretak som driver forretning i Norge, og det fra norsk adresse (Magnor er i Norge) skal ha norsk foretaksnummer.

Jeg setter spørsmålstegn ved seriøsiteten. Det er et stykke derfra, Frank_1, til å beskylde noen for svindel (som heter "bedrageri" i norsk rett, forresten).

Min advarsel blir jo ikke aktuell så lenge det man bestiller blir levert, og regningene gjelder beløp man er enig i.

Hvis leveringen svikter, regningene blir underlige, eller andre problemer oppstår, løper man en større risiko ved å handle med en uregistrert virksomhet.

Jeg ville i alle fall aldri handlet over nett, og slett ikke noe som får tilbakevendende regninger, hos noen som gjemmer seg bort på denne måten og ikke engang har brydd seg med å opplyse om ansvarlig foretak på nettstedet sitt. Så langt jeg kan skjønne, er de ikke registrert i Norge i det hele tatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er endel "resellerhotells" som gjør det enkelt å skape sitt eget "webhotell" men disse varer ofte bare inntil reseller skjønner at det er hardt å tjene penger på dette.

Når disse går trett så synker kundene gjerne med dem.

Jeg har sett litt rundt selv og endte opp med domeneshop - om de varer? spør meg om 3 år ;o)

Hastigheten varierer noe og jeg finner hotellet for lett for EZpublishing men de har støtte for PHP/Zend/MySQL SSL Unix, så de fungerer utmerket for f.ex Joomla sites.

Funker med MySql admin/query også.

Har satt opp 4 sites hos dem og det funker decent så langt (7-8 mndr).

:ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da hostean sine servere står i USA vil de til tider føles ganske trege. Jeg opplever det ihvertfall slikt.

For mitt behov, som kun består av å hoste en personlig hjemmeside, klarer hostean seg meget bra. Og jeg har enda ikke opplevd noen problemer angående kommunikasjon med support.

Før benytte jeg meg av ServeTheWorld, som jeg syntes fungerte ypperlig. Men grunnet økonomiske årsaker skiftet jeg leverandør til hostean for ca 1 år siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker selv SolidWeb og er fornøyd med dette. Ikke noe nedetid foreløpig, billig, og god support.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

B-one

Esromgade 15, opg. 1, 4. sal

DK-2200 Køpenhavn N

Fax-nr. +45 7020 5872

b-one

Har hatt disse et halvt år uten problemer. Har også live support. :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

samlet.info ligger det en nøytral oversikt over samtlige webhosting firma i Norge + noen danske. Med kommentarer både fra de som driver den sida og fra brukere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hostean er IKKE å anbefalle. Jeg jobber med å selge webhotell til daglig, og har akkurat designet websider for en som var kunde hos hostean, de er umulig å få tak i. I tilleg setter de seg selv som eier av domene + at de låser det, så andre registrarer ikke får flyttet det ved kundens anmodning :thumbd:

Jeg har vert kunde hos Hostean.no å jeg er en av de som absolutt ikke er imponert over hvor dårlig de behandler sine kunder. På deres webside så skryter de nemlig av at de har en oppetid på 99.9% å det stemmer overhodet ikke. Min webside har vert mye nede, å mail har ikke fungert som det skal. I tillegg så svarer de ikke på mail, spesielt når mailen inneholder neggative ting om den ræva kundeservisen de har. Å når de endelig klarer å få sendt deg en mail, så sender de jammen meg bare svada tilbake til kunden.

Det er jo bra at noen er billige, men det btyr ikke at de skal drite i kunden av den grunn. Jeg har for en stund tilbake byttet til en webhost som tydligvis vet hva de driver med, de har tlf support, de svarer på mail å du får kjempe service. Besøk min webhost GetOnline.no her.

Ps: Det er tross alt bedre å betale litt for å få lit god gammeldags Norsk service. På Hostean.no så vet de ikke hva det ordet betyr engang. De er den verste å mest amatørmessige webhosten jeg noen gang har vert borti :666:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En kammerat av meg har brukt Get-One ganske lenge. Han har bare hatt positive erfaringer med dem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bortsett fra at den ene disken har gått åt helvette så er vel de ganske bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ISP Worldcom er en underavdeling for mitt firma som heter EidskogNett, vi er meget seriøse.

Vi har vært i markedet i 9 år, men vi har hele tiden kun levert til bedrifter. ISP Worldcom er avdelingen for private kunder, da vi også ønsker å støtte private med webhotell til lave priser.

Vi ønsker å skille mellom private kunder og bedriftskunder, derfor et annet navn enn mitt firma. ISP Worldcom vil også på et senere tidspunkt bli etablert med eget foretaksnummer.

Når det gjelder Frank så er han en kontaktperson for våre domener, da det er han som registrerer disse for oss.

Når det gjelder at telefon numrene ikke er registrert på opplysningen så betyr dette at de telefonnummerne ikke er noen "hovednummer" Vi plikter ikke å legge ut alle våre telefonnummer på opplysningen.

Vi er ikke useriøse selv om de telefon numrene vi bruker ikke er på opplysningen.

Skulle det være noe annet dere lurer på så "SPØRR" istedenfor å komme med beskyldninger eller usannheter.

Til dere som skriver at vi er useriøes vil vi kreve en unskylding i dette forumet.

ALLE som har bestill fra oss har fått en meget stabil tjeneste til avtalt pris, det er også mange av våre privatkunder som har kjøpt "mange" webhotell fra oss.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Gjør også oppmerksom som hvilket følger det får et firma / person, hvis dere sier noe som ikke er sant. Husk også at du etter norske lover er erstattningspliktig om dette gjøres. Så vær meget forsiktig med dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hele posten din var grei helt ned til dette:

Til dere som skriver at vi er useriøes vil vi kreve en unskylding i dette forumet.

ALLE som har bestill fra oss har fått en meget stabil tjeneste til avtalt pris, det er også mange av våre privatkunder som har kjøpt "mange" webhotell fra oss.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Gjør også oppmerksom som hvilket følger det får et firma / person, hvis dere sier noe som ikke er sant. Husk også at du etter norske lover er erstattningspliktig om dette gjøres. Så vær meget forsiktig med dette.

Det dere burde spørre dere om er følgende: Hvorfor stiller noen slike spørsmålstegn rundt vår bedrift? Er det noe vi kan gjøre for at kunden skal føle seg tryggere?

Synes det er direkte frekt å komme her å kreve unnskyldning for slik som bare dere selv kan klandres for; dårlig informasjon. Rett og slett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette må være det dummeste jeg har hørt noen gang! Et slikt utsagn bekrefter vel bare hvor profitkåte disse selskapene er.

Hvis jeg sier at selskapet ditt har ræva kundebehandling, og det medfører at du mister et par kunder, så skal jeg erstatte de tapte kronene da?

Dream on ...

Du må huske på at det er fullt lovlig å ha subjektive meninger...

Ta i mot råd fra en som til daglig jobber med omdømme og PR; med slike utsagn bryter du ned hva du nå enn måtte ha av troverdighet.

PS! Jeg vet for øvrig ingenting om selskapet ditt, om kundebhandling er bra/dårlig osv. osv. Dette er et svar på _generelt_ grunnlag, da jeg ikke en gang har tatt meg bryet verdt med å sjekke nettsidene deres...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I fare for å spore tråden ytterligere av; EidskogNett som i eidskognett.no, går jeg ut ifra? Heller ikke på denne siden opplyses det om noe organisasjonsnummer. Via diverse søk finner man dog litt info.

Videre vil jeg påstå at heller ikke eidskognett.no ser spesielt tillitsvekkende ut. Et web design/hosting firma med egen politikkseksjon inneholdende mer eller mindre reflekterte utsagn på sine phpnuke sider, forøvrig utformet med Comic Sans som hovedfont? Og ingen info om tjenestene dere tilbyr? Beklager å måtte påpeke det, men det er mange bjeller som ringer. Dette oser ikke akkurat av verken kompetanse eller seriøsitet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

www.solidweb.no kjører et kjempe tilbud for tiden. kanskje verdt å ta en titt der. hvertfall ut i fra hva en annen i denne tråden sier.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive