Acer Aspire 3000 - Problem

11 innlegg i emnet

Skrevet

Har en Acer Aspire 3000 med noen problemer. Ingen av USB portene mine fungerer og i går sluttet DVD'n å funke. Noen som har noen ideer? DVD'n er en PIONEER DVD-RW DVR-K15RA hvis det hjelper noe.

Takker for alle svar!

-=Ezpen=-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Beskrivende tittel må jeg si!! Endret!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser ut som du har fått en "problem" maskin. :)

Har du prøvd å reinstallere USB driverne? (Fjerne alt under USB kategorien i Device Manager, og ta en omstart.)

Hvordan sluttet DVD stasjonen å fungere? Spinner platene rundt når du setter de i? Leser den noen plater?

Og har du garanti på maskinen? Om du har det så ville jeg ringt til Acer for å få den reparert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Platene spinner. ingen av de jeg har prøvd nå har den lest. Tror feilen kommer av Virtual Clone Driver.

har nok garanti ja.

Hvorfor skrev du "problem" maskin? mye problemer med dem?

Edit: Device Manager = Enhetsbehandlig?

-=Ezpen=-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Device manager = Enhetsbehandling.

Tror ikke det er mye problemer med dem, har selv en Aspire 1360 og har ikke hatt problemer. Men siden både usb og dvd feilet på maskinen din, så skrev jeg "problem". :-)

Prøv å fjerne Virtual Clone Driver og sjekk om det blir bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

har fjerna det og prøvd å tilbakestille maskina men den finner ingen gjennopprettningspungt. skal formatere maskina i morra, håper det hjelper. kan det være en driver som er borte?

Edit: Fjerna alt som heter USB på enhetsbehandlinga og restarta, det sto at den var innstallert og klar til bruk men den funka ikke. Prøvd med Cam, Mp3, Ekstern HDD ++

Får opp en feilmelding på DVD'n:

Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)

-=Ezpen=-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du sjekket maskinen for virus og adware i det siste? Virker som driverne for begge ikke fungerer som de skal. Prøv også å kjøre kommandoen "sfc /scannow" for å sjekke om det er noen systemfiler som er skadet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ja har skjekka den for virus og adware men finner ikke no. på den komandoen får jeg beskjed om å sette inn win xp pro cd'n, noe som jeg ikke har.

-=Ezpen=-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hvor gammel er maskinen? kanskje en formatering trengs? om det ikke fungerer, send den inn igjen til reklamasjon du.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Til notis:

Er det en softwarefeil som kan løses ved å kjøre recovery gjelder ikke garanti og du må betale for utført jobb enten om tekniker hos Acer kjører recovery for deg eller ikke...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Maskina er snart et år. Har prøvd litt forskjellig i dag, men til ingen nytte. Har tenkt å formatere den men jeg veit ikke om det løser DVD problemet. Hvis ikke DVD'n funker etter jeg har formatert så får jeg ikke innstallert Windows igjen og da har jeg et problem!

-=Ezpen=-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive