MSN 8.0 - et virus?

21 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

har hørt mye dill dall om at messenger 8.0 skal være et virus, i tileg har jeg ikke set noen steder hvor du kan få messenger 8.0 (har ikke vært ganske aktiv i å finne det heller). kjenner en som sier at han har messenger 8.0 og at han fikk 146 visus etter at han instalerte det..

er messenger 8.0 et virus og/eller finnes egentlig messenger 8.0 ??? :ph34r:

-----------------

Edit fra moderator:

Overskriften er endret litt, så den nevner problemstillingen.

Endret av michBergen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg trur det neste msn er den der, Windows Live Messenger.

Jeg laster aldri ned før jeg vet det er den "ekte" liksom jeg

Men klarer meg lenge nok med 7,5 :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

har 7.0 på "hoved pcen" og 7.5 på en annen av pcene. bare til feldig at jeg lasta ned 7.5 .. hvor får man den Windows Live Messenger?? kjenner en som har den..

men er 8.0 et virus eller er 8.0 det samme som Windows Live Messenger???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

msn 8 er det samme som live messenger, det er bare virus og rask

anbefaler å ikke laste ned slikt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den ekte Messenger 8 vil hete Windows Live Messenger når den kommer ut. I mellomtiden finnes det ekte og falske betaer. En av de falske betaene av Messenger 8 er ganske riktig et virus.

Les mer hos ITavisen.

Dette skrive Hjelperdeg.net:

Om du får tilbud om å laste ned en "lekket" versjon av Microsofts MSN Messenger 8, må du styre langt unna.

Microsoft slapp nylig en betaversjon av Messsenger 8, denne er bare ment for utviklere. Først et stykke ut i 2006 vil det foreligge en versjon som du og jeg kan laste ned.

Vinkel.F lurer deg

Om noen prøver å fortelle deg noe annet, er det snakk om Virkel.F, et lumsk virus som sender lureriet videre til alle i adresseboka di. Samt kobler deg til en såkalt botnet-server, en maskin som bruker intetanende nettsurfere til sine egne formål.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

får man virus hvis man "snakker" med noen som har den "falske 8.0 eller live messenger :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det trur jeg ikke du får raidmx ;) hvertfall vis du ikke tar imot eller trykker inn på linker dem ikke gir deg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

får man virus hvis man "snakker" med noen som har den "falske 8.0 eller live messenger  :unsure:

Man snakker aldri med noen gjennom den falske betaen. Installerer man denne, får man ikke en meldingsklient i det hele tatt, bare et virus.

Viruset sender seg selv videre til alle i kontaktlisten. Derfor kan du få et "tilbud" fra en du kjenner eller stoler på, fordi hans maskin er infisert og du var i kontaktlisten hans.

Å delta i en samtale på MSN gir i seg selv ingen smitttefare for dette viruset.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

får man virus hvis man "snakker" med noen som har den "falske 8.0 eller live messenger :unsure:

Hvis du har msn 8 får alle kontaktene dine oxo viruset, og hvis noen av dine kontakter har det får du det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

takk web-master!!!!!!!!!!!!!!! :o

*ta et virus søk* :cry

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du har msn 8 får alle kontaktene dine oxo viruset, og hvis noen av dine kontakter har det får du det!

Nja - ikke "får" det, men får et luretilbud om å laste ned/installere den falske MSN 8.0

Se mer hos F-Secure.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

nooooj har søkt gjennom ca 130 000 filer og har finni 13 virus!! :o :cry :cry

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Offtopic:

Til dette ville en politiker sagt:

13 virus på 130.000 filer er jo bare 1 på ti tusen, eller et problem som utgjør 0,1 promille. Det er jo ingenting å snakke om!

:666:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er betatester, og jeg kjører wlm 8, lastet ned fra microsoft, uten problemer!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den ekte Messenger 8 vil hete Windows Live Messenger når den kommer ut. I mellomtiden finnes det ekte og falske betaer.

Som jeg sa.

Myhremannen, din beta er ekte, men den er bare tilgjengelig for registrerte betatestere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er også betatester. Før jeg ble betatester brukte jeg noe som heter msndowngrader, for å kunne kjøre det uansett. :P

Men altså: det er masservis av invitasjoner der ute for å få teste betaversjonen. på http://mess.be gis det bort 100 invitasjoner hver dag.

men vær rask, de skal bare gjøre det noen dager til.

Ikke det at jeg liker wlm noe særlig...

øvre og nedre del av hovedvinduet tar for stor plass, og jeg liker ikke at kontaktene utvider seg når man fører muspekeren over. Det ser ikke ut til å fungere særlig bra med "nedlastning" av avartarene til de i listen for å vise heller. Har også hatt en del problemer med å sende / motta filer. Det er forresten blitt en ny funksjon på dette, noe som heter "my shared files" som skal da være tilgjengelig hele tiden, ikke bare der og da når du sender. Ikke nødvendig spør du meg, krever bare ekstra plass på disken, og det kan jo bli en del filer etterhvert som man sender til forskjellige.

Det som er en virkelig stor forbedring, er at man kan sende meldinger til personer som er offline. Disse meldingene blir levert med det samme de logger seg på. :) Denne liker jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har fått en sånn beta-teste mail greie, har ikke åpna den enda.

:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke gjør det heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har lasta ned MSN 8.0 jeg.

Også brukte jeg MSNP13 Downgrader.

Da gikk det kjempetregt så jeg bytta til 7.5 igjen.

Men er 100% sikker på at det ikke var virus, da hadde man ikke trengt MSNP13 Downgrader+at jeg tok en scann med AVG Antivirus.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har funnet Windows live messenger 8.0 på google og den virka delevis, men noe virus tror jeg ikke den inneholdt.

Selv fikk jeg logget på noen ganger (ikke helt lovelig ;) ) og jeg likte det. Men klar deg så lenge med Msn 7,5 eller Windows messenger

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hvem som helst kan laste det ned...

du finner det her:

http://download.microsoft.com/download/4/2...senger_Beta.exe

Men du får ikke logget på så lenge du ikke har fått en invitasjon og lagt deg til i betatesterlisten, eller du kjører msnp13downgrader. msnp13downgrader er vel eeegentlig et crack, et temmelig irriterende crack. Det gir deg ei lita rute "always on top" med reklame for msn smilyes. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive