[LØST] Erfaring med Qtek 8310?

8 innlegg i emnet

Skrevet

Noen som har erfaring med Qtek 8310 her? Har sett litt på denne telefonen en stund, synes den virker helt rå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Råe telefoner finnes ikke, men denne tåler neppe "tidens tempo" noe stort bedre enn andre i samme prisgruppe. Bruker i tillegg altfor mye strøm.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker selv denne Qtek-modellen. Hadde tidligere en W800, men da mobilkamera og alt det andre "stasjet" den hadde var heller unødvendig synes jeg denne virket mye bedre.

Med integrert WLAN har du mulighet for å surfe på nett, sjekke mail etc. kostnadsfritt der du har trådløse soner. Når det gjelder synkronisering med pc går det lekende lett, og det er en stor del programvare til telefonen!

Sant som Sting skriver her at det er noe dårlig batterikapasitet. Men er vel ikke så sinnsykt stress å lade telefonen i ny og né...!?!

Med utvidet minne (MiniSD) har du også mulighet for å legge inn akkurat den programvaren du trenger.

Menymessig gir jeg den en god plsskarakter. Oversiktlig og enkel, men samtidig avanserte funksjoner.

Er det noe mer så bare spør!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvordan er operativsystemet på den? Er det stabilt eller må den restartes ofte? Henger den ofte?

Har hatt en Siemens med Symbian og den syntes jeg var treg.

Det med batterilevetid er ikke så veldig viktig, men hvor lenge holder batteriet ved normal bruk? Er ikke noe problem å lade den i bilen eller om natta så ser ikke på det som noe stort problem.

Ha lest på et forum at joystick`n fort blir dårlig, har du opplevd det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Opplever at operativsystemet fungerer som på en helt vanlig mobiltelefon. Slår aldri telefonen av, og den blir ikke merkbart tregere. Menyene er raske.

Dette med batteri er som vanlig vanskelig å si noe om, men med mitt bruk, dvs. WLAN, pc-sync, blåtannhodesett, så holder den vel en tre dagers tid. Jeg er ingen storbruker av telefon, men vil si jeg er "normal" bruker.

Joysticken er en vanesak. Folk har sagt at T610, T630, K700, K500 og W800 også hadde dårlig joystick... Jeg har brukt alle sammen og har aldri opplevd noe problem. Er jo alltid litt forskjell fra mobil til mobil, så man må belage seg på å venne seg til nye ting. Så min påstand er at joystikken fungerer meget tilfredsstillende nå som jeg har blitt vandt med den! Har heller ikke opplevd at den har blitt dårligere i løpet av den tiden jeg har hatt den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Høres bra ut det her. Den Symbian telefonen jeg hadde brukte 3-4 sek på å åpne SMS innboksen, noe som er veldig irriterende.

Hvordan er skjermen? Lyssterk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har brukt flere Nokia-telefoner med Symbianmeny hvor 3230 har vært den klart tregeste... Men er ikke slik på 8310 i det hele tatt. Menyen henger med i "svingene" for å si det sånn.

Hva gjelder skjermens lysstyrke er den meget god! Klar og sterk, og med gode kontraster :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Blir bare mer og mer sikker på at jeg må ha en Qtek!

Takk for alle gode svar Netopia! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive