[LØST] Låse opp SE K700i, virker ikke!

24 innlegg i emnet

Skrevet

Har fått ECK-kode og det hele i brev fra Telenor vedrrørende skifte av abonnement til noexstra.net.

Fikk med bruksanvisning, men dette virker ikke På kundeservice (09000) som jeg snakke med for et par minutter siden sa de at jeg måtte kontakte telefonforhandler. Kan noen her hjelpe? Problemet er slik;

Når jeg 1, skrur av telefonen, 2, tar ut sim, 3, skrur på tlf, 3, får beskjed "Sett inn SIM", 4, trykker joystick en gang til venstre>to ganger**>en gang til joystick til venstre - så skal det komme opp meny der en kan velge ESL-lås.

Hos meg kommer det ikke opp noen som helst meny med noen som helst valg. Telf står i samme odus med "Sett inn SIM" som tekst.

Har dere gode råd? :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ikke vært borti den metoden...

Du er sikker på at du ikke skal ha i det nye kortet mens du kjører den prosedyren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

får beskjed "Sett inn SIM"

Den beskjeden må du følge, før du går videre. Sett inn det nye SIM-kortet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sitter her med en K700i i handa og tester prosedyren...

Fungerer helt greit her, får opp menyen jeg.

Venstre <

* *

venstre <

--->Får opp "tilpasset ECK" (tror jeg det står), hvor menyen deretter kommer frem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Venstre <

* *

venstre <

--->Får opp "tilpasset ECK" (tror jeg det står), hvor menyen deretter kommer frem.

Gjør du det med eller uten SIM- kort i?

Fikk og nylig et brev fra min nye mobiloperatør der de sa at portering skulle skje den 30.12.2005 kl 0300. Fikk og nytt SIM-kort hos dem. Men jeg hadde ikke tenkt å sette inn nytt SIM fra dem før etter nummerportering fra Telenor var utført.

Men det er antakelig her jeg misforstår.

Jeg tolket det slik at jeg kunne utføre denne opreasjonen på forhånd og slik ha klar telefonen for hvilken som helst annen aktør. Men skal jeg forstå den gode mann fra Bergen er det slik at jeg faktisk må ha i det nye SIM under denne operasjonen?

Hm, vil legge til at det nederst på siden fra Telenor (jeg er nå et annet sted så jeg har ikke ennå tilgang til mitt nye SIM-kort for eksperimentering) står følgende: "TIPS: Sett inn SIM-kort fra en annen operatør, for eksempel NetCom og se om du får nett. Gjør du det har oppløsingen vært vellykket". Under prosessbeskrivelse står det heller ikke noe om at jeg skal sett inn eventuelt nytt SIM-kort (jamfør første postering her).

Dette tolket jeg dithen at under prosessen skulle det ikke være noe SIM-kort i tlf...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Venstre <

* *

venstre <

Gjør jeg det du sier med Telenor sitt SIM-kort i får jeg opp valget mellom tilpasset NSCK eller nett, begge med symboler av hengelås bak. Men dette er vel ikke det samme som ECK?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg gjorde dette med en mopbil som ble kjøpt i april, og er låst til Netcom. Jeg gjorde dette UTEN kortet i.

Det som kom opp var følgende: "Tilpasset MNC", og noen sekunder etter kommer det opp en meny med "ESL-lås", som vises med hengelås bak.Velger jeg denne så skal jeg skrive inn ECK-koden. Her er det altså koden skal skrives inn... (Som jeg ikke har selvfølgelig :P)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg gjorde dette med en mopbil som ble kjøpt i april, og er låst til Netcom. Jeg gjorde dette UTEN kortet i.

Det som kom opp var følgende: "Tilpasset MNC", og noen sekunder etter kommer det opp en meny med "ESL-lås", som vises med hengelås bak.Velger jeg denne så skal jeg skrive inn ECK-koden. Her er det altså koden skal skrives inn... (Som jeg ikke har selvfølgelig :P)

Javel, takk skal du ha. Da er det selvhelvetesfølgelig - som med absolutt alt annet elektronisk utstyr jeg får mellom labbene mine - en eller annen kryptisk og sjelden feil, som ingen reperatør noensinne har hørt om, med min telefon. :wall:

Lurer på om Elkjøp vil hjelpe meg? Jeg oppgraderte den hos dem, og kjøpte den hos dem, kanskje det var under oppgraderingen hos dem det har skjedd noe? Telefonen ble kjøpt 16 desember 2004.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har myst litt her, men de skal jo ha gryn for sakene sine! kan like gjerne kjøpe ny telefon. Noen som er interessert i en K700 som er låst til Telenor? Hva skal jeg ta for den mon tro?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, 49,- er vel ikke all verden?

Sjansen for å få en bedre pris for mobilen når den er unlocka er vel større...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du skal fjerne operatørlåsen, ikke etablere en ny. Derfor er det likegyldig hvem som er den "neste" operatøren din.

Lån et Netcom-SIM av naboen og prøv å følge prosedyren til punkt og prikke MED innsetting av kort der du blir bedt om det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er nok slik at en må gjøre dette uten SIM-kort i. Det står intet sted at jeg skal sette inn nytt kort noen steder på den uhyre detaljerte beskrivelsen som følger med. Og ser du på postering vedrørende lik problemstilling så klarer denne Søball-mannen og gjøre det uten noe SIM-kort i.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

OK - men hvorfor får du da beskjeden "sett inn SIM"?

Og hvorfor skulle dette være det gamle, og ikke et nytt?

De gangene jeg har låst opp mine telefoner, har spørsmål om opplåsingskode alltid kommet som følge av at det settes inn et SIM fra en annen operatør enn den telefonen har vært (dvs er) låst til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

OK - men hvorfor får du da beskjeden "sett inn SIM"?

Og hvorfor skulle dette være det gamle, og ikke et nytt?

De gangene jeg har låst opp mine telefoner, har spørsmål om opplåsingskode alltid kommet som følge av at det settes inn et SIM fra en annen operatør enn den telefonen har vært (dvs er) låst til.

Det er for å illustrere prosedyren når du starter telefonen uten sim, og får beskjedden "Sett in SIM" - (se første postering) er du liksom klar for resten av prosedyren. Prøver jeg med annet sim (netcom) får jeg beskjeden; "PIN blokkert"

Så det er nok telefonen det er krøll med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Moral:

Kjøp aldri en operatørlåst telefon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Moral:

Kjøp aldri en operatørlåst telefon.

Det kan du ta deg 4 kasser julebrygg på! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Selv om trådstarter har satt denne som løst, kommer jeg med et lite innspill til, som jeg lover blir mitt siste i denne tråden:

7x0-telefonene til SE har et kjent problem med joysticken. Den er følsom for slitasje, og kan slutte å gi respons i en eller flere retninger etter en tids bruk.

Jeg kjøpte forresten en ulåst og abo-fri N70 hos Komplett for noen uker siden, til vesentlig lavere pris enn hva Telenor-kiosken skulle ha for den samme med kontantabo og ett års operatørbinding.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Joystikka er teste og funnet i orden. Jeg anser allikevel ikke denne saken som løst allikevel. Har andre opplevd liknende hører jeg gjerne fra dem. Noe er ikke som det skal være!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Når jeg leser det jeg snart skal kopiere inn så lurer jeg på om min telefon faktisk er låst i det hele tatt, og st det er derfor jeg ikke får valget om å låse opp, men da jeg prøvde med ett NetCom sim fikk jeg beskjed om at pin var blokkert. Er det det svaret en får når en setter inn annet sim i en låst telefon? Tenker da på siste setning i det jeg siterer fra Telenor. Her er uansett fremgangsmetoden til Telenor:

"Slik taster du inn Tjenesteleverandørlåskoden på Sony Ericsson telefoner:

- Skru av telefonen

- Ta ut SIM-kortet

- Skru på telefonen

- Vent til du får beskjeden Sett inn SIM

- Trykk en gang til venstre

- To ganger på *

- Trykk en gang til venstre

- En ny meny vil da bli tilgjengelig hvor du får valget ESL-lås eller Network Subset. Velg det ved å trykke Yes

- Det står nå ECK eller NSCK kode

- Tast inn ECK/NSCK-koden og trykk OK

- Nå vil valget du hadde tidligere (ESL-lås/Network Subset) forsvinne og du vil komme tilbake til Sett inn SIM og telefonen er låst opp."

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Masse støy når hundene bjeffer... :blush: Problemet er løst. Prøvde en annen med noexstras abonnement og telefonen min scmokka inn med full tyngde uten noen som helst problemer. Det andre simet jeg lånte var blokka.

Så selv om min telefon i følge Telenor skulle være operatørlåst, så var den altså ikke det. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Altså noe vi kan kalle virtuell operatørlås.

Operatøren får abonnenten til å tro at telefonen er låst...

:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ALLER siste postering her LOVER LOVER!

Og jeg som har sendt rasende mail til SE om hvilke idiotiske operatørlåssystemer de har - samt æresskjelt ulike mennesker innen 09000... :cry

(Undrer meg på hvor mange andre som tror de har slik operatørlås uten faktisk å ha det?) :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Opplever til stadighet at de som kjører på samme nettet gjerne ikke er låst.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive