.:Tips mottas:.

13 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har planer om å sette sammen et team av webutviklere å bygge opp en webside.

Men det skal være noe Norge ikke ha eller ikke har noe proffesjonelt av.

Så er det noen som har noen seriøse tips å komme med.

Eneste krafet er at det holder seg innenfor emnet Data/IT.

Håper du vil ta deg tid til å hjelpe oss på vei.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvorfor det? Vi har jo "itpro.no" B)

Den dekker det meste av alt innen it-data. Klart du kan lage noe annet. Men det vil garantert sikkert ligne på "itpro" B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du er nok litt sent ute!!!! Du må nok finne et annet område dersom du skal lykkes. Det nytter ikke å prøve og true en "gammel traver" som itpro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvorfor det?  

GROUNDRULE: Ikke start et svar med et spørsmål!

Vi har jo "itpro.no"  

Den dekker det meste av alt innen it-data. Klart du kan lage noe annet. Men det vil garantert sikkert ligne på "itpro"  

Han skrev at det skulle vere en side for proffesjonelle,

og at det skulle vere innen området data/IT.

ITPro har ikke akkurat så faglig tungt stoff på sine sider,

og det er heller generelt stoff.

..samt endel fjortismeninger.

Kanskje han vil utvikle en ressursside for et spesiell tema?

Du er nok litt sent ute!!!! Du må nok finne et annet område dersom du skal lykkes. Det nytter ikke å prøve og true en "gammel traver" som itpro.

Kanskje ProZacx ikke har intensjoner om å konkurrere med ITPro.no, men støtte opp om mer faglig IT-stoff på vårt morsmål, tilgjengelig på internett?

Fortell meg litt om hva du selv kan ProZacx, kanskje jeg kan komme med noen tips.

Og husk: Det kommer ikke an på hva du kan, men lærevilje og engasjement!

[ Meldingen ble redigert 14.09.2002 00:53 av Leon ]

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Go ProZacX ! Go ProZacX ! :)

Ser ut til at du er igang med en viktig del:

- å bestemme tema (hva som skal sies)

"noe Norge ikke har noe profft av", "Data/IT"

Et tips fra en som har holdt på med kommunikasjon en stund:

-definer hvem som skal bli interessert (målgruppe), og lag heller en for smal enn for bred definisjon. Erfaring viser at den som sier litt om noe han har peiling på blir hørt av veldig mange flere enn den som prøver å si mye om mye til mange. Begynn derfor med noen få flinke positive utviklere og skriv litt om et ikke altfor bredt tema som dere har veldig peil på. Da vil dere oppnå bra kvalitet, og ryktet vil spre seg raskt. Etterhvert som dere får flere brukere vil dere også kunne utvide deres kompetanseområde ved å tilknytte dere flere eksperter, men det er altså smartes å vente med til "etterhvert" =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bra poeng, zanzibar.

Det viktigste i en oppstartsfase er å begynne med det kjente, og deretter bevege seg mot det ukjente, såkalt kognitiv fremgangsmåte. Ressursdefinering kan være et godt andre steg, der man finner ut hva man har, og hva man trenger.

Å finne opp kruttet på nytt er ikke lett, og mange er de som har prøvd og feilet. Det viktigste er å finne sin visjon og holde på den.

NB: Er du/dere ikke innstilt på å jobbe døgnet rundt uten resultater det første året kan dere like gjerne finne på noe annet med en gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kanskje ProZacx ikke har intensjoner om å konkurrere med ITPro.no, men støtte opp om mer faglig IT-stoff på vårt morsmål, tilgjengelig på internett?

Faglig stoff. Og ITPro har ikke dette? Haha, da har nok du misforstått litt?

[ Meldingen ble redigert 14.09.2002 00:53 av Leon ]

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg skrev da virkelig: "støtte opp om MER faglig IT-stoff" !!!

[ Meldingen ble redigert 14.09.2002 17:38 av Leon ]

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg takker alle for støtten.

Og her er svaret mitt.

Webside-programmering har vært en liten del av livet mitt i flere år nå. Og jeg kan programmere i HTML. har litt kompetanse i PHP (men er villig til å lære med. Design av sider gjør jeg også i Adobe Photoshop. Men Java har jeg ikke så mye lærdom i.

Derfor vil jeg samle et team som kan hjelpe å utbygge siden og holde den oppdatert. Jeg har prøvd flere ganger alene og det har ikke gått bra.

Siden jeg har planer skal ikke være noe lignende ITPro, ITAvisen etc. men baseres på et spesifisert tema så jeg ikke har peiling på skal være, det trenger jeg også hjelp til.

Så håper jeg har oppgitt nok info nå, men det er bare å spørrew videre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde ikke vært så dumt å lagd et nettsted om temaet webutvikling. Det finnes svært lite av gode norske sider som omhandler temaer rundt det å utvikle et nettsted. Jeg tenker ikke da på å ha bare hvordan lage et javascript som viser klokka osv :) Men som går dypere inn i temaer rundt webutvikling, slik som databaser, vedlikehold, oppdatering osv. Sånt som en webutvikler kan kan dra nytte av.

Kanskje dette hadde vært en ide?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Helt enig.

Gjerne ha seksjoner for de forskjellige verktøyene/programmene som kan bukes (datbaser, java, bildebehandling, Html, Xml)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Akkuratt innen det området har vi Webmaster Kjartis Så jeg er ikke helt sikker på det.

Men..........hmmmm......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skulle gjerne hatt noen tips til, og kanskje er det noen som har lyst å være med som crew og.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive