[LØST] Netcom Totalforsikring

23 innlegg i emnet

Skrevet

Hold dere unna denne tjenesten.

Netcom gjør HVA DE KAN for å snike seg unna.

Hadde en hendelse i helga med min K700i, og netcom ser ikke ut til å stå for sin forsikringsavtale.

Jeg har i den forbindelse vært i kontakt med Forbrukerrådet, som mener at jeg har krav på erstatning utfra det avtalen sier.

Derfor har jeg gjort netcom oppmerksom på at hvis de ikke behandler saken med litt mer saklighet og seriøsitet så kommer jeg til å ta kontakt med Forsikringsklagekontoret.

Ville bare gjøre dere oppmerksom på dette.

Og for å få ut litt frustrasjon, da det er mye å ta av her nå ! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg har bare kjempepositive "minner" fra denne tjenesten.

Det er forøvrig ikke netcom som er forsikringsgiveren, netcom er bare en "vidreselger". Det er tredjepart som er forsikringsgiver og saksbehandler... Jeg har veldig god greie på akkurat disse avtalene, siden jeg har jobbet med dette... Hva er problemet?

Og viktig: snakker du om totalforsikring eller totalforsikring pluss?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ligner ikke Netcom. NEtcom er det beste TeleOperatøren jeg har hatt, nesten så jeg vil aldri byttE!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har hatt Netcom i 7 år nå, samme nummer, men skiftet abb. og tjenester flere ganger. Aldri vært noe som helst å klage på. Strålende fornøyd. Bytter ikke så lenge det fortsetter slik. Har hatt forsikring alle årene. Har måttet benytte den èn gang, og da gikk alt fint for seg. Jeg fikk en ny telefon som jeg likte veldig godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan heller ikke si at jeg har hatt noe problemer med forsikringen til netcom. Mistet telefonen, meldte den tapt hos onkel politi, tok kontakt med netcom og fikk stort sett beskjed om å tufle innom en telesjappe og plukke meg en ny telefon fra hyllene der (samme type eller mobil i samme prisklasse selvfølgelig.)

Men siden jeg klarte å gjøre dette på fredag også (23. sept,) så kan man vel si at jeg ligger godt an til å komme med en skikkelig utredning om ikke så altfor lenge. Dersom den dukker opp på hittegodskontoret er det vel fortsatt store muligheter for at den er ødelagt siden Bergen tross alt er Vest-Europas "regnhovedstad" :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

må si at jeg ikke kjenner meg igjen her nei, netcom er supre!

har hatt 3 saker med dem. ikke noen problemer i det hele tatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Der ser vi, Netsom er best!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hehe. jeg ser at det ikke er alle sammen som er enig med meg.

Det er faktisk ingen som er enig med meg.

Jeg hadde et uhell med telefonen min i helga, hvor den ble skadet slik at skjermen ble knust.

Nå nekter White Label Insurance (som er den tredjeparten det er snakk om her) å dekke dette.

Har vært i kontakt med forhandleren, forbrukerrådet og noe som heter Forsikringsklagekontoret.

Alle sammen mener at dette helt klart skal dekkes av forsikringen.

Saksbehandlerene henger seg opp i at det ikke var en "plutselig" hendelse, og at jeg ikke gjorde det som var tilstrekkelig for å hindre skaden. Nå er det sikkert flere som lurer på hva som skjedde? ok da, skal røpe det. Sikkert ikke så mange som tror meg, siden det er ganske utrolig, men !

Jeg satte meg inn i bila, på passasjersiden foran.

idet jeg satte meg inn å lukket døra, falt mobilen ut av lomma å havnet i klem i bildøra.

Hvordan forhindrer man noe sånt?

Fikk et avslag i posten fra White Label Insurance, og vet dere hva ?

De har faktisk vridd på forklaringen min og. :S

Det skal også legges til at det ikke hadde vært noe problem hvis Pappa hadde lukket døra for meg.

Men nå har det seg sånn at jeg er 20 år, og jeg trenger ikke at folk lukker bildøra for meg.

Sånn som de legger fram saken så må jeg levere telefonen min til en kompis når vi er ute å går, hvis ikke gjelder ikke forsikringen.

Og jeg må få hjelp til å lukke døra, siden forsikringen ikke gjelder at JEG er uheldig.

Skjønner at dere er fornøyd så langt med netcom, det har jeg vært hele tiden og. Aldri hatt noe problem.

Derfor ville jeg bare informere dere om hvordan det er hvis dere skulle være uheldig med telefonen deres!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

dette skal normalt bli dekket av forsikringen...

det må være andre momenter der som du ikke forteller til oss, som du fortalte til saksbehandleren, eller som saksbehandleren oppfattet det som. Siden saksbehandleren sier dette ikke var en plutselig skade, så er det dette de ofte sier dersom kunden sier: jeg har mistet den i bakken en del ganger, og nå virker den ikke lenger! Altså skade over tid, ved forsåvidt normal bruk. Selv da kan det være at de tar den inn for å reparere den. Men dersom mobilen feks konker uten noen spesiell årsak, regnes dette som skade over tid, altså noe ikke forsikringen dekker. ( i tilfelle ville jo alle som kjøpte seg mobil, bare kjøpe mobil 1 gang... )

Siden du sier at de har vridd på din forklaring, så er det nok en missforståelse på gang. Var saksbehandleren svensk?

Jeg foreslår at du tar med deg mobilen din til en netcom shappe, og alierer deg med en medarbeider der. Få han/henne til å ringe forhandlernummeret til forsikringen, og forklare situasjonen. Det vil ofte hjelpe. Du har også en klagerett.

Det kan jo være at din saksbehandler ikke hadde "dagen" og at du var uheldig. Dette er overhodet ikke "det som skjer hver gang" du får problem med telefonen...

Jeg kan nevne hva som skjedde med meg sist gang jeg benyttet forsikringen: jeg var ute å gikk, gled på berget, mobilen datt ut av lomma og i en vanndam... "ok, vi sender deg en returkonvolutt" sa saksbehandleren. Enkelt og greit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

dette skal normalt bli dekket av forsikringen...

det må være andre momenter der som du ikke forteller til oss, som du fortalte til saksbehandleren, eller som saksbehandleren oppfattet det som. Siden saksbehandleren sier dette ikke var en plutselig skade, så er det dette de ofte sier dersom kunden sier: jeg har mistet den i bakken en del ganger, og nå virker den ikke lenger! Altså skade over tid, ved forsåvidt normal bruk. Selv da kan det være at de tar den inn for å reparere den. Men dersom mobilen feks konker uten noen spesiell årsak, regnes dette som skade over tid, altså noe ikke forsikringen dekker. ( i tilfelle ville jo alle som kjøpte seg mobil, bare kjøpe mobil 1 gang... )

Siden du sier at de har vridd på din forklaring, så er det nok en missforståelse på gang. Var saksbehandleren svensk?

Jeg foreslår at du tar med deg mobilen din til en netcom shappe, og alierer deg med en medarbeider der. Få han/henne til å ringe forhandlernummeret til forsikringen, og forklare situasjonen. Det vil ofte hjelpe. Du har også en klagerett.

Det kan jo være at din saksbehandler ikke hadde "dagen" og at du var uheldig. Dette er overhodet ikke "det som skjer hver gang" du får problem med telefonen...

Jeg kan nevne hva som skjedde med meg sist gang jeg benyttet forsikringen: jeg var ute å gikk, gled på berget, mobilen datt ut av lomma og i en vanndam... "ok, vi sender deg en returkonvolutt" sa saksbehandleren. Enkelt og greit.

Saksbehandleren har ikke oppfattet meg feil. Dette påstår jeg siden jeg har vært i kontakt med 3 forskjellige sakbehandlere.

Og tro meg, jeg forteller dere alt her..

Skaden har heller ikke skjedd over tid. Selvfølgelig har jeg mistet telefonen i bakken et par ganger, det har vel alle sammen.

Men det har ingenting med saken å gjøre når den kommer i klem i bildøra, da er det en plutselig hendelse.

Det hjelper ikke å ta det opp med netcom-forhandler.

Snakket med forhandler igår, og han kunne fortelle at dette var mulig i fjor.

Men fra og med 1januar i år har netcom byttet forsikrings-selskap, og etter at White Label Insurance tok over er ikke dette mulig.

Ingen av saksbehandlerene jeg har vært i kontakt med har vært svensk heller. hehe.

Men jeg kjenner til at dette kan bli problematisk, har opplevd dette selv tidligere. :P

Neste skritt fra meg nå er at jeg skal ringe netcom kundeservice igjen, for å opplyse dem om at min klage er på vei. Og at hvis de ikke klarer å ta meg seriøst, så krever jeg å få sagt opp bindingstiden jeg har.

For jeg ser på oppførselen deres som kontraktbrudd, og da vil jeg ut av den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Stå på! Det er det eneste som hjelper. Forsikringsselskapene prøver alltid å vri seg unna mest mulig slik at dei ikke taper penger. For det er veldig mange som bare gir opp og kjøper seg nytt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Støtter Atmoz her, ikke gi deg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hehe. Ta det med ro.

Jeg gir meg ikke.

De ser sikkert at jeg er bare 20 år, og tenker at jeg har god råd.

Så den gutten der kjøper sikkert bare nytt.. KYSS MEG.

Ender sikkert med å kjøpe nytt, men jeg gir meg ikke i denne saken.

Det verste er at "White Label Insurance" faktisk har vridd på forklaringen jeg har gitt.

Ikke noe stort, men det irriterer meg iallefall.

Men nå har jeg iallefall sendt en klage på avslaget, laaaaaaaang mail.

Forbrukerrådet har også fått en kopi av mailen, så de er med i saken og.

En ting er iallefall sikkert. Jeg gir meg ikke ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

du burde gå inn i forsikringsvedtektene og quote akkurat den fasen som sier at din sak skal bli dekket. Dette gjorde jeg etter at iPoden min ble stjålet til Europeiske. Fikk igjen penger 14 dager etterpå!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, som fersk "mobiltaper" (evt. "mobilmister") kan jeg i grunnen ikke si noe annet enn at jeg ble strålende fornøyd med hjelpen fra netcom/white label. var stort sett bare å ringe inn og si ifra, og de sender av gårde en telefon med en gang. For å si det enkelt så hadde jeg større problemer med å finne ut hvilken telefon jeg ville ha i retur enn det var å overbevise forsikringsfolka. For ikke å snakke om hvor store problemer jeg hadde med å finne IMEI-nummeret i forbindelse med tapsmeldingen hos politiet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Støtter deg jeg Liex, men jeg skjønner ikke hvordan Netcom kan gjøre noe slik :( !? Stå på som sagt, og ikke la kapitalistene vinne!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

just me: white label, ikke netcom..

liex: ring ikke 05050, det nytter ikke, ring forsikringsselskapet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, som fersk "mobiltaper" (evt. "mobilmister") kan jeg i grunnen ikke si noe annet enn at jeg ble strålende fornøyd med hjelpen fra netcom/white label. var stort sett bare å ringe inn og si ifra, og de sender av gårde en telefon med en gang. For å si det enkelt så hadde jeg større problemer med å finne ut hvilken telefon jeg ville ha i retur enn det var å overbevise forsikringsfolka. For ikke å snakke om hvor store problemer jeg hadde med å finne IMEI-nummeret i forbindelse med tapsmeldingen hos politiet.

joda, klart det.

Men jeg håper du skjønner at det er lettere når noe er stjålet.

Mobilen min kom i klem den da.

Og da begynner de å vri seg unna.

Når det er snakk om tyveri så er det ikke annet å forvente, da skal du ha en ny en da ! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

just me: white label, ikke netcom..

liex: ring ikke 05050, det nytter ikke, ring forsikringsselskapet...

Du må ikke tro at jeg snakker med Netcom nei ! :P

hehe.. Har pratet med kundeservice og. Men det er bare for å informere om hvilken behandling jeg får hos White Label.

Men i utgangspunktet er det White Label som behandler saken min.

Siste nytt i saken:

Sendte klage-mail til White Label igår, hvor jeg klager på avslaget jeg har fått.

Hvor jeg forklarer hvorfor jeg klager.

Nevnte også at forbrukerrådet og Forsikringsklagekontoret er informert om saken, og at de ville få tilsendt en kopi av klagen.

Sa også at jeg mente de hadde behandlet meg usaklig, og krevde å få litt mer saklig behandling fra nå av.

Sa også at: "Hvis dere ikke klarer å rydde opp i denne saken ser jeg gjerne at dere opphever bindingstiden min slik at jeg kan komme meg UT av kontrakten med dere, da jeg ser på oppførselen deres som kontraktbrudd"

Venter fremdeles på svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Liex: Du har ingen bindingstid med white label...

det er med NetCom du har bindingstid. Du kan kutte ut forsikringen når som helst du ønsker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Liex: Du har ingen bindingstid med white label...

det er med NetCom du har bindingstid. Du kan kutte ut forsikringen når som helst du ønsker.

vet det..

Siste nytt:

Snakket med Netcom kundeservice nå.

Ville informere dem om hvordan kundene blir behandlet av forsikringsselskapet deres.

Damen jeg fikk snakke med der var veldig koselig, og skulle undersøke saken.

Hun mente at jeg hadde krav på forsikring der ja.

Så det er tydelig at det er KUN White Label som er vrang.

Håper bare at Netcom Kundeservice klarer å ordne opp nå :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Her kommer en SISTE oppdatering i saken.

Fikk telefon fra Netcom skade (aka. White Label Insurance).

Jeg får reparasjon, evt ny telefon.

De lar tvilen komme meg til gode, (eller hva det heter) så da er jeg fornøyd.

Dermed er saken LØST !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

:thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive