hindre at folk tar bilder fra nettstedet

20 innlegg i emnet

Skrevet

Hei,

Finnes det en kode som gjør at folk ikke klarer å stjele/ta bilder fra nettstedet mitt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alt som vises på en nettside er allerede lastet ned på din disk så hvordan det skal gå for seg vet jeg ikke. Høyreklikk-javascript er bare et iritasjonsmoment og hindrer ingen i å ta bilder på en webside.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da kan man jo alltids bruke et spesialprogram.

Men ja, det ville være mange som ville gji opp visst du gjør det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I det øyeblikket brukerne kan se bildet kan de også ta et screenshot av bildet.

Så du kan i stor grad slå fra deg idéen. Du kan gjøre det mer tricky så klart så du lukker ute noen brukere, men er alltid veier rundt det (ref. screenshot).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som sagt over, umulig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

okei, da så :(

Takk for hjelpen folkens, dere fortjener en stooort smil :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

noen vet om at php som gjøre det mulig at noen ikke få ta bilde fra hjemmeside enn javascript??

også at de få ikke se åpen-kildekode av html som er lage av php??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En mulighet er å sette vannmerke på dem, eller laste dem opp til nettsiden med betraktelig dårligere kvalitet en det original bildet er, så kan dem som ønsker, eller dem som skal få tilgang til originalbildet sende deg en e-post.

En tredje mulighet er å kreve innlogging for å se bildene i full størrelse mens gjeste brukere kun kan se thumbnails av bildene, da har du litt mer kontroll.

Mvh Terje

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg fant en programmer som gjøre det mulig at du kan ikke se kildekode av html, asp eller php..

Her er info om HTML Protector 3.0

PS: du kan last ned og test HTML Protector 3.0

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

HTML Protector kan fungere mot nybegynnere, men dersom du har litt erfaring med javascript, html og kryptering er det ikke vanskelig å få tilgang til alt på siden din. Nå vet jo ikke jeg om innholdet ditt er viktig nok til at noen skal bruke tid på å prøve å "knekke" denne krypteringen, men jeg vet at jeg selv på oppdrag fikk dekryptert en side som var beskyttet med HTML Protector. Det tok meg ca 4 minutter.

Siden HTML er et klientsidespråk er det ikke mulig å hindre noen i å stjele innholdet ditt. De er avhengig av å laste bildene for å se dem, og da har de dem allerede på maskinen, med mindre du bruker dårlige versjoner, men hvem vil det.

Det å beskytte en side mot høyreklikking og andre "finesser" er bare irriterende, og om jeg besøker en side som har det skal det være en meget god grunn for at jeg skal holde meg på siden.

Mitt råd: Ikke bruk tid og krefter på noe som aldri vil fungere uansett. Du har publisert nettsiden fordi du har noe du ønsker å vise frem, da må du også godta at det er noen der ute som er villig til å stjele arbeidet ditt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

HTML Protector kan fungere mot nybegynnere, men dersom du har litt erfaring med javascript, html og kryptering er det ikke vanskelig å få tilgang til alt på siden din. Nå vet jo ikke jeg om innholdet ditt er viktig nok til at noen skal bruke tid på å prøve å "knekke" denne krypteringen, men jeg vet at jeg selv på oppdrag fikk dekryptert en side som var beskyttet med HTML Protector. Det tok meg ca 4 minutter.

Siden HTML er et klientsidespråk er det ikke mulig å hindre noen i å stjele innholdet ditt. De er avhengig av å laste bildene for å se dem, og da har de dem allerede på maskinen, med mindre du bruker dårlige versjoner, men hvem vil det.

Det å beskytte en side mot høyreklikking og andre "finesser" er bare irriterende, og om jeg besøker en side som har det skal det være en meget god grunn for at jeg skal holde meg på siden.

Mitt råd: Ikke bruk tid og krefter på noe som aldri vil fungere uansett. Du har publisert nettsiden fordi du har noe du ønsker å vise frem, da må du også godta at det er noen der ute som er villig til å stjele arbeidet ditt...

ok.. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Flash gjør det i alle fall en del vanskeligere å kopiere bilder fra websiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Forhindre folk i se _ det du ønsker de skal se.

Det har i årenes løp vært det ene fantastiske forsøk på å forhinde folk i se et bilde.

Dette oppfattes som en "nag" screen av mange. De gidder ikke å se på siden din hvis du er "kostbar".

Her er det mange omveier å knekke forsøket å hindre kopiering bilde ut av temp katalogen til det sted man selv ønsker på disken. Screencapture. Etc.

Det beste vil være å fremstille bildet på størrelse med et frimerke. Så gidder ingen å se på hva du har gjort.

Hvorfor ikke lage et bildet på størrelse ca. 2600x1900 så vil alle huske bildet om de ønsker å beholde det. Noen vil kanskje bruk bildet ditt som wallpaper _ hvis det er bra nok.

Hvis du setter inn navnet ditt på bildet_ på en pen måte_ vil man ikke fjerne det med et fotoredigeringsprogram. Dette er "no money" _ but_ "Fame". Really.

Har mange bilder fra Webshot som jeg bruker som wallpaper med fotografens navn uretusjert.

Hvis du er redd for copyright _ la heller være å legge ut et bilde du er redd for.

Finn et bilde du føler du kan GI BORT.

MIchip_/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Til IT-konsulenten her på siden

Flott CV.

MIchip_/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan jo gjøre som jamba, ha noe tekst på bildet og til og med ha det som flash.

Eksempel:

Crazy_Frog___Wum_Wum.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe, tok meg 5 sekunder å finne HTML koden på http://www.antssoft.com/htmlprotector/protected_sample.htm . Du trenger bare å trykke ctrl-a i mozilla/firefox og velge "Vis kildekode for valg tekst" og vips... Uansett så er det et tåpelig program, fordi samtidig som det "beskytter" koden din, så lukker du ut alle som ikke har javascript fra å se siden din... Samme gjelder for alle sånne løsninger, på en eller annen måte så vil de stenge noen brukere ut fra siden din.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vel, hvis du lager sin internettside i Dreamweaver. kan du jo lage hele siden som ett bilde. og redigere det til i photoshop. Slik at det bare er ett stort bilde, med meny, bilder og tekst. legge det som bakgrunn og legge bokser over som linker... funker fett det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er overhode ikke mulig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ta klarer ikkje å hindre Print Screen knappen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive