Ghoste en disk

3 innlegg i emnet

Skrevet

Noen som vet om eit prog. som er bra til å ghoste en server ol. men NTFS slik du kan ta eit ghost av feks: mapper bla deg nedover likt slik du gjør i utforsker eller liknene...

Prøvde Norton Ghost ent. 7.6 i går men eg lagte sikkert feil boot disk fordi eg fikk valg om å brenne en av partisjonene eller en disk til disk osv. krevde 36stk cd plater he,he....

Hadde vert bra vist powerquest driveimage 2002 funket på server men dessverre fordi den oppretter en ny partisjon som kalles fesk: backup osv....

Takk for svarene dere gir... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For å si det slik, du har nok laget en feil boot diskett ja, den med cd driver skal i utgangspunktet fungere, men siden det er en server så regner jeg med at du kanskje har en RAID kontroller som er av type SCSI som krever egne drivere. Dersom disketten ikke har driverene til SCSI kontrolleren så finner den ikke disken.

Når det gjelder andre program som erstatning for Ghost så er nok dommen at ingenting kan måle seg med Ghost...

Fortell litt mer om serveren din så skal jeg se om jeg kan hjelpe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hadde vert bra vist powerquest driveimage 2002 funket på server men dessverre fordi den oppretter en ny partisjon som kalles fesk: backup osv....      

??

Den opretter da ikke ny partisjon .. som default vil den lage ei fil som heter mybackup.pqi , men denne fila kan du jo kalle hva du vil, samt på "select destination" velger du hvor fila skal legges.

Du snakker om at du vil bla deg nedover mappene som i explorer.,, vil det si at du ikke skal ta image av hele partisjonen, men bare feks noen mapper? I så fall vil det funke mye bedre med at backup program. I MS os er dette innebygd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive