Hva er DIN benchmark score? m. Driver "Guide"[7.8]

811 innlegg i emnet

Skrevet

*Sikker på at det ikke var 81.33?? Linken din funker ikke...

Ehh ja, mente 81.33! ;) Sry hvis det ble en liten forvirring.

Prøv denne linken: http://downloads.guru3d.com/downloadget.ph...d82521799a95275

NB: dette er en link til driver 81.33, som kun fungerer på winxp/2000! :thumbup:

Fikk forresten 13 588 poeng i 3dmark 03 med de nye driverene, som betyr ca 300-400 poeng ekstra. Med tanke på at dette bare er en beta, så må jeg si meg rimelig fornøyd B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Den 81.33 driveren var helt fokket. Hadde ikke klokket kortet når jeg testet 3dmark03 men det lagget og fikk artifacts over hele skjermen!

gikk tilbake til 77.72 og da lagget det ikke, fikk 11592 poeng uklokket! skal klokke mer siden, men venter litt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hmm merkelig, Skedde det samme da jeg skulle spille hl2 for første gangen. Da stillte jeg bare opp oppløsingen ned og så opp igjen, etter det har den funket fint for meg. Har funnet en liten feil i bf2. Det er at skyggene på noen biler ikke er der de skal være. De er laget helt perfekt, bare at noen ganger så hopper de til andre siden av bilen, men utover det har jeg ikke funnet noen andre! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

da var 81.33 driverne lagt til på førstesiden. har ikke testet de selv enda, og er ikke sikker på om jeg skal det heller. :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er vel ikke noe farlig å prøve (selv om det står at de ikke tar ansvar for maskinvare og skader på skjermkortet, tviler jeg sterkt på at noe skjer! :lol:)

:thumbs:

Noen som vet når orginalen kommer på hjemmesiden til nvidia?

Har du noen skikkelige resultater på hvor langt du får klokket og eller poeng i 3dmark, Turtelman!

BTW: Threaden begynner å bli stor jo! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er vel ikke noe farlig å prøve (selv om det står at de ikke tar ansvar for maskinvare og skader på skjermkortet, tviler jeg sterkt på at noe skjer! :lol:)

nei, selvfølgelig ikke, men jeg gidder ikke herje installering etter installering for å få alt tilbake til det vanelige hvis det går noe galt. venter til de offesielt kommer på nVidias sider.

BTW: Threaden begynner å bli stor jo!

ja. lurer på om det går ann å få den som stikcy eller tilsvarende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

nei, selvfølgelig ikke, men jeg gidder ikke herje installering etter installering for å få alt tilbake til det vanelige hvis det går noe galt. venter til de offesielt kommer på nVidias sider.

ja. lurer på om det går ann å få den som stikcy eller tilsvarende?

hmmmm hva betyr stikcy, er ikke helt rå på sånn forum språk. :blush:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

da var 81.33 driverne lagt til på førstesiden. har ikke testet de selv enda, og er ikke sikker på om jeg skal det heller. :unsure:

Ikke test de heller, masse feilgrafikk...La inn igjen 78.01 og alt funka fint igjen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke test de heller, masse feilgrafikk...La inn igjen 78.01 og alt funka fint igjen...

Hmmm, er det bare meg eller har jeg vært litt heldig. Har noen få skygge bugs i bf2, men ikke noe mer utover det. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hmmmm hva betyr stikcy, er ikke helt rå på sånn forum språk. :blush:

heter annonsering på hw.no hvis det sier deg meg..

da skal jeg ikke det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har nå fått klokket mitt skjermkort til 1100/360... så nå skal eg teste 3dmark senere og se kossen det går!

skal bare bli ferdig med siste filmen, The Jacket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

heter annonsering på hw.no hvis det sier deg meg..

da skal jeg ikke det :)

Hmm må si at hvis dere "tørr" så har driveren blitt oppgradert til 81.84. Så at de som hadde gjort tester på ati sitt nye skejrmkort (x1800XT) brukte de forceware 81.84. Etter at jeg byttet driver til denne ble alle bugsene borte. Ingen bugs i bf2 eller fear osv... :wub: Denne ganger er det for "real" altså! :lol:

Har heller ikke fått noen artifacts eller noe.

BTW

så syntes jeg x1800xt ikke var så bra som jeg hadde håpet på. Den gjorde rent bord på 3dmark, men i dataspill var den ikke spesielt bedre en 7800GTX. Dette pga bare 16 pipelines og ikke 24 eller 32 som JEG hadde "håpet" på. :wall:

Den gjorde det så bra i 3dmark pga aa og af var slått av + 1024 i oppløsning, noe som gjør at 16 pipelines holder i massevis, og at x1800xt har 1500mhz i memory !!

Må bare si at x1800xt er helt råååå på aa og af. Den får nesten bedre ytelse med aa og af slått på, Og det er jo bra!

Mitt slo faktsik x1800xt en gang eller flere ganger: :P

r1.png

Må bare si etter å ha studert dusinvis med tester at det fortsatt ikke er noe kort i verden som slår 2x6800U i SLI, med aa og af skrudd på. (unntat 7800GT/GTX i SLI og x850xt i crossfire).

SÅ da var vel den myten knust. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

AMD Athlon XP 2500 (2.08 ghz)

1.5 GB RAM

660GB Harddisk

x800 PRO

Windows Server 2003

3DMark05: 4636

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, bra respons!! hehe....

Nå er det oppe i 1100/380, og får 12389 i 3dmark03.

Rekorden er jo 12576 da var kortet klokket til 1150/395, men da gikk det ikke lenger! Håper jeg får det lenger med den nye viften, ikke sant gutta?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

JA GOGO! ;) litt kjipt at kortet bukker under på ikke så høye frekvenser. Klarer selv å komme opp i 409/1205(med noen få artifacts i troll testen) og dette med boxed kjøler. :o

Hvor mange grader har du under full load på høyest mulig frekvens? Tror min kommer opp i nesten 88 grader core og 47 på pcb.

klarer du høyere frekvenser med den ny kjøleren?

Keep up the good work! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

x1800xt vinner over7800gtx i de fleste tilfeller da. uten o doom3 chronicles of riddick, og andre spill som kjøres i open gl

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja med aa og af på (som jeg sybes har blitt en selfølge til high end skjermkort) så knuser x1800xt all motstand, men jeg så noen tester der 7800GTX vant når det var høy oppløsning og uten aa og af. 780GTX er laget for høye oppløsninger og liker ikke spesielt godt aa og af. x1800xt er omvendt, den liker seg best i 1280 i oppløsning og aa og af aktivert! :thumbup:

X1800XT er selvfølgelig best, men ble litt "skuffet" at den ikke har 24 pipelines eller mer. :blink:

mot slutten av julen kommer nvidia med et nytt kort og rett etter det kommer ati med R580 elns. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

X1800XT er selvfølgelig best, men ble litt "skuffet" at den ikke har 24 pipelines eller mer. :blink:

mot slutten av julen kommer nvidia med et nytt kort og rett etter det kommer ati med R580 elns. :rolleyes:

x1800xt takler jo alt på full grafikk med AA og AF i så godt som alle oppløsninger da. men det ere godt mulige at 7800gtx kommer seirende ut uten aa og af, det bryr meg lite. det er om man kan ha på aa og af jeg bryr meg om. må også si at jejg ble skuffet over de få pipelinene, men ati leverte alikevel ganske godt i toppklassen. dessvere er både x1600kortene og x1300 kortene bare en dårlig spøk, som alle blir slått av 6600gt og x800.

ser frem tilr580 :dribble:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Til Andrull: Hva er ultra hastigheten på et GeForce 6800 Ultra kort? Hva er hastigheten? Nå skal jeg kjøre 1100/400 MHz, på 3fdmark!

Hva er hastigheten på et GeForce 6800 Ultra kort?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ultra hastigheten er 400/1100, altså det samme som du kjører på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei den greier det ikke!! Dritt skjermkort!!! *surt fjes*

Eg greier ikke: 350/1200 MHz, den går gjenneom testen, men får drittdårlige resultater..... :unsure:

Skal prøve å bare klokke Core Clock.. Men kommer ikke opp til 400 da helløer det har jeg prøvd fra før... :S Tror eg driter i det... :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det viktigste er at PC'en min nå er lydløs, og lastingen om natta hører jeg ikke :):) Så mission complete! Kan ha den på 350/1100 MHz, så får jeg ha det sånn..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tro du meg turtleman! Det var IKKE enkelt og tokk laaaang tid å overklokke skjermkortet. memoryet må jobbe godt sammen med core. F.eks så må ikke memory være for høy i forhold til core og omvendt. Fant f.eks ut på mitt system at den første testen i 3dmark03 ble mye dårligere med mer en 1203 mhz memory, mens de andre testene i 3dmark 03 gikk bedre. Core gjorde at fps gikk plutselig opp i den første testen og litt opp på de andre. fant ut at 409 og 1202-3 funker best på pcen min. :thumbup:

Dette må jeg da gjennta med 05 (har ikke giddet å finne ut beste frekvens her)

Og eventuelt andre spill.

Tror jeg har omlag 2 a4 sider der jeg tett i tett har skrevet opp masse tall og nummere + resultater og oppsettet jeg brukte for å finne den "magiske formelen". Og pluttselig når jeg fant den så skjøt poengsummen i været (fra 11500 elns til 13588)! Når jeg først overklokket kortet fikk jeg 12 300 elns. :P

Noen ganger havnet jeg ned på under 10 000. :thumbd:

Men siden ikke kortet var du litt uheldig da du fikk skjermkortet ditt.

Tror det er slik at alle 6800GT/U skjermkort lages helt likt og de bruker akkurat samme prosess og utsyr for å lage dem, men noen kort blir dårligere/ustabile en andre og da må de klokke ned skjermkortet for å få det stabilt, og om den går lavt nok så vil de kalle kortet for GT og ikke U som de vanlighvis ville gjort hvis kortet ble produsert perfekt. Kan være slik at noen transitorer ikke funker som de skal osv..

Kan hende mitt kort var på grensen til å bli kalt for U siden mitt bare klarer 409 (ikke veldig stabilt) og akkurat 1200mhz. Mens ditt blir mer sånn som 6800GT skal være. Derfor kan man være heldig og få et kort som er "nesten" U og noen som er mer GT. Slik er det med 7800 og 6600. 7800GT har karnskje ikke alle pipelinene fungert orntlig og kan dermed ikke selges som GTX. De deaktiverer de andre som virker slik at de får 20 pipelines! :thumbup:

Dette gjør de pga GT kort er kort som ikke lever opp til GTX standaren, men trenger ikke kastes, for de funker jo som de skal, men bare med litt nesatt ytelse. Derfor finnes det programmer som løser opp de pipelinene som har blitt deaktivert på GT kortet. Ikke sikkert de kan aktivere alle pga noen kan være skadet.

Tror det er samme med frekvensen at kortet ikke er stabilt på GTX frekvensene og da må kortet selges som GT (kan hende de bruker andre minnebrikker) Er ikke helt sikker. Rett meg hvis jeg tar feil. Er ivhertfall sikker at det er slik det skjer i prosessor segmentet.

Så der har du grunnen til at du ikke kan klokke noe mer (turtelman) :thumbup:

NB: tror jeg har brukt flere dager i strekk (tilsammen) for å overklokke kortet og cpu. CPU var mye værre :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm.. Rart jeg får ikke mer poeng uasett hvor mye jeg klokker, uansett så blir det nesten ikke vareme heller, lure på om det er noe galt her..Uten%20navn.JPG

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kalla skjermkort har du??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive