Hva er DIN benchmark score? m. Driver "Guide"[7.8]

811 innlegg i emnet

Skrevet

vel, jeg har lite tro på at man får så høy ytelsesøkning fra en driver.

det vlir også litt dumt å si at ati blir slått før r520 kommer. de få benchene som er på nettet viser at brikken er bedre enn 7800gtx, selv med bare 16pipes. så det blir spennende å se! gleder meg til nVidia får litt konkuranse igjen. markedet er litt kjedelig i higend etter at 7800gtx kom :)

Tror ikke ati sitt kort blir så mye bedre siden det er ganske like specs untatt core (som er generelt mye høyere på ati sine kort). Ble litt skuffet da jeg fikk vite at ATi ikke kommer ut med 32 pipeline utgaven likevell. :cry

Er glad for hvert lille ytelsehopp (stort eller lite). 5% holder for meg. Men håper det blir over 10% som Nvidia sier. Vi får se ;)

NB: brukte 2 t på å få 3dmark scoren opp 10 poeng!!! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg tror at ati har et ekstra kort opp ærmet. jeg tror ikke de vil gi ut et kort med 16pipes nå, uten å ha en plan til. jeg tror nok at et kort med 24 eller 32 pipes er rett rundt hjørnet! å du kan da tenke deg hvordan ytelsen vil bli, da til og med kortet med bare 16pipes slår gtx :D

men jeg gleder meg også til de nye driverne! da får jeg endelig noe å oppdatere driverguiden for ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

AMD64 3500+

GF6800GT

OCZ 4000 DDR

DFI LanParty UT 250GB

Aquamark: 78,274,

3DMark03: 14,306,

3DMark05: 6,805,

3DMark01SE: 29,549

Bullshit :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bullshit :lol:

ENIG! :huh: Et eller annet er skriveleif(er), eller så er allt bullshit. Ville anntat at han mente 7800GT og ikke 6800GT, da ville det vært helt normalt! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Xsander, se om du tør å legge ut screenshot! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Går alltids ann å stille på dårligere grafikk en default hvis man har lyst til å "jukse".

Så et screenshot er ikke 100% sikkert. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei nei, men allikevel!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jada, jada, la han være i fred nå. ikke heng ut noen før dere har fakta. for alt dere vet, har han blodklokket kortet med vannkjøling og hele pakka.

han har heller ikke skrevet hvilke innstillinger han har kjørt på. om han får den summen med laveste innstillinger, har han ikke lyvet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jada, jada, la han være i fred nå. ikke heng ut noen før dere har fakta. for alt dere vet, har han blodklokket kortet med vannkjøling og hele pakka.

han har heller ikke skrevet hvilke innstillinger han har kjørt på. om han får den summen med laveste innstillinger, har han ikke lyvet.

Hmm maybe. :wub: Hvis det er sant så oser det respekt! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prosessor: Intel Pentium 4 3.0 GHz

Ram: 2x512ddr Kingston

Skjermkort: XFX GeForce 6800GT

3D Mark 03 score: 11298

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Egentlig ikke dårlig keiser. Er pcen overklokket?

Fikk selv 11600 elns med et uklokket 6800GT (amd 3500+).

AMD er som sagt mye bedre til dataspill + at en 3500+ er en del krafigere, så det er ikke en dårlig score til den maskinvaren. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Blir å ta litt i å si at amd er mye bedre i spill, men noe er det. dere har uansett en rba score begge to :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Blir å ta litt i å si at amd er mye bedre i spill, men noe er det. dere har uansett en rba score begge to :)

Nei det blir det ikke. Er vel ikke noen diskusjon om hvem som er best i spill! :lol:

Se på denne grafen!: http://www23.tomshardware.com/index.html?m...del2=4&chart=25

Jeg samenlignet AMD 3200++ med en intel pentium 3800 ghz!!! (de to i rødt).

:lol: NB: AMD'en vant, Og prisen på intel'en ligger på 5000kr på det billigste stedet, mes AMD'en ligger på ca 1500KR!! Er vel INGEN tvil om hva som er best kjøp når man sakl spille pc! AMD er MYE bedre på spill!

Men i 3dmark er intel rååå. Men i spill duger de ikke!

:nope:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

alle testene på tomshardware stemmer ikke skikklig. det har vært mange saker hvor testerne har blitt bestukket til å gi en produsent dårligere score enn den egentlig fortjener. jeg sier ikke at det stemmer i denne testen, men jeg har personlig ikke følt verdens støreste forsjell fra pentium 4 til socket a. som er den som hovedsaklig ble laget for å konkurere med p4. men selvfølgelig er de nyeste amd prosessorene kraftigere enn p4, men du må da igjen se på den nyeste modellen intel har gitt ut. den yter veldig bra i spill, og stokkepryler amd i f.eks bilde/film modelering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

alle testene på tomshardware stemmer ikke skikklig. det har vært mange saker hvor testerne har blitt bestukket til å gi en produsent dårligere score enn den egentlig fortjener. jeg sier ikke at det stemmer i denne testen, men jeg har personlig ikke følt verdens støreste forsjell fra pentium 4 til socket a. som er den som hovedsaklig ble laget for å konkurere med p4. men selvfølgelig er de nyeste amd prosessorene kraftigere enn p4, men du må da igjen se på den nyeste modellen intel har gitt ut. den yter veldig bra i spill, og stokkepryler amd i f.eks bilde/film modelering.

"stokkepryler" Jaha! :lol:

Ja intel er sikkert best på film osv..

Men i spill duger de IKKE, de blir "stokkeprylet" av AMD! :D

Intel er IKKE laget for spill og yter ikke noe særlig i det. I de nyeste spillene kreves det ikke så kraftig prosessor så ville heller puttet penger på et bra skjermkort, men AMD er en GOOOD del bedre en Intel på spill. + MYE billigere. :thumbs:

Hvis du tviler på hw sinde tester så finnes det tusenvis av tester som sier det samme!

Far Cry

farcry.png

Doom 3

doom3.png

UT2004 AS-Convoy

asconvoy.png

Her har dere linken til siden: http://www.viperlair.com/reviews/cpu_mobo/.../373ee/p3.shtml

NB:!! Dette er testet oppimot Intel sin toppmodel, og mot AMD sin nest beste (Deres toppmodel bruker en annen teknologi og er en del bedre! :thumbs:

AMD til folket!

Bildene ser ikke til å funke men bruk linken.

Her har du enda en side på et eller annet språk som jeg ikke forstår, men grafene er fortsatt brukbare! http://www.ixbt.com/cpu/amd-athlon-64-fx-57.shtml

AMD sin toppmodel mot Intel sin er oppimnot dobbel ytelse, i Painkiller Unreal turnament 04, og Doom3 osv...

Her har du enda en test der toppmodellen til Intel blir grusekjørt av AMD 3800+, og ville antatt at 3500+ ville slått den! http://www.firingsquad.com/hardware/intel_....73ee/page8.asp

Er det virkelig et spørsmål hva som er best i spill. Når en AMD 3500+ til 1800kr får like god score som Intel sin, til ca 9000kr!!!!

Må tenke lenge for å finne ut hva som er best egnet! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

tviler ikke på hw.no's tester nei. men det du må tenke på er hva en benchmark sier, og hvilke utslag dette faktisk har når du spiller. jeg er sikker på at du ikke hadde merket stor forsjell om du hadde spilt med en pentium extream prosessor på 3.2ghz eller om det hadde vært en s939 prosessor på 3200+

men nå må vi tilbake til benchmarkbabling om skjermkort, og vekk fra intel vs amd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

HEHe ja enig der. På tide å komme on topic! :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Testa min pc som ikke er noen spesiell t godt egnet til avansert spilling,men jeg syns den funker bra til de spilla jeg har prøvd den mot og ellers til mitt bruk.

Satte nettop i ett nytt skjermkort X 700 256 mb DDR 2 .

Ellers har jeg en intel pentium 4 2,40 ghz, 512 DDR ram.

Lasta ned 3 D mark-03. og fikk score på: 4885 poeng.

Leste lengre oppe i tråden at hvis en hadde på den ca.8000 så hadde en ett -

oppsett som gav meg et bra grafikk på de fleste nye spill. Så det er vel ikke helt på tryne for en som spiller av og til? :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

virka helt greit det der. er bra nok til å spille med god grafikk i litt eldre spill :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jada! Nå ha jeg montert ny kjøler på 6800GT kortet mitt! :D:D

Zalman VF700-CU på GPU gikk den ned hele 16 grader!!!!

Og på PCB 9-12 grader, når jeg er ferdig med en god del lastinger, skal jeg teste 3dmark 03, og se hva jeg klarer å tyne ut av kortet nå.

Temp på kortet akkurat NÅ er: GPU: 39 Grader, PCB: 28 Grader!

Nice :) *stolt*

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fyttirakkern!! :o

Det er jo helt übert. Må få meg den kjøleren jeg også! BTW, hvorfor er fat1l1ty serien så dyr? Er det ikke slik at vifte kan gå litt fortere elns?

Kjapp deg med de nedlastingene og si hvor mye du kan klokke med den råe kjøleren en med boxed vifta!

Er den mye stillere (når du kjører på fullt) en boxed vifta.

Nå må du forte å forklare deg gutt! :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har lastet ned forceware 81.30 ifra denne siden:

http://downloads.guru3d.com/downloadget.ph...c6764f61807be59

Fikk prøvd om det ble noen ytelses forskjell, og det kan jeg si dere, det ble det!!

:)

Fikk høyere fps i bf2 + at når fps lå lavt så merket man ikke at det lagget fordi fps var MYE mer stabil. Kan anbefale driveren til ALLE med nvidia skjermkort! Vet ivhertfall at winxp/2000 utgaven funker fint. Det har vært problemer med skyggefeil i bf2 på forcware 80.xx, men fant ingen feil i doom3,bf2 og fear, med denne litt nyere utgaven.

Fear fikk masse artifacts, før jeg stille opp grafikken. Men etter du har optimalisert garfikken går det som en drøm! :thumbup: Må bare prøves!

Skal teste 3dmark når jeg får tid i dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

*Sikker på at det ikke var 81.33?? Linken din funker ikke...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tøft, holde på å laste ned den nye driveren no jeg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive