Hva er DIN benchmark score? m. Driver "Guide"[7.8]

811 innlegg i emnet

Skrevet

Gamers = lamers ...

og poenget ditt er? å ødelegge den gode stemningen vi har i denne tråden? :nope:

Ja, jeg må vel se meg enig i det du sier! 6800GT er jo et "gammelt" kort, men har tenkt å se hva ATI har å komme med, karnsje en liten priskrig!

jepp, gleder meg til r520 jeg også. får se om det ikke blir et nytt kort på meg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gammelt kort......... Pøh! Dummeste jeg og har hørt på lenge... Det e jo faktisk et av de nyeste....!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jippi, har fått skjemkortet mitt tilbake no, jeg har kjørt 3DMark01 og 05, jeg fikk 15395 på 3DMark01 og 3936 3DMark05..

Jeg kjører med:

CPU: 3,0 Ghz P4

GPU: 520/1100 Geforce 6600 GT 256 DDR 3

2048 DDR Minne

Men kjørte alle programmene også, men trur ikkje det skal ha så veldig mye å si. Karnsje 100 Poeng vis det en gang.. Er no ganske fornøyd med scoren min uansett B) ..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jippi, har fått skjemkortet mitt tilbake no, jeg har kjørt 3DMark01 og 05, jeg fikk 15395 på 3DMark01 og 3936 3DMark05..

Jeg kjører med:

CPU: 3,0 Ghz P4

GPU: 520/1100 Geforce 6600 GT 256 DDR 3

2048 DDR Minne

Men kjørte alle programmene også, men trur ikkje det skal ha så veldig mye å si. Karnsje 100 Poeng vis det en gang.. Er no ganske fornøyd med scoren min uansett B) ..

Det var rart at du fikk dårligere score enn meg på 3dmark05?? Jeg fikk 3939

Jeg har en 2.4Ghz, 1gb minne og et 6600gt agpkort 525/1000.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det var rart at du fikk dårligere score enn meg på 3dmark05?? Jeg fikk 3939

Jeg har en 2.4Ghz, 1gb minne og et 6600gt agpkort 525/1000.

Er ikke sikker men har litt erfaring med at 256 mb versjonen av 6600GT er litt dårligere (men ikke så mye)! Karnsje Karnsje master chief har meget dårlig ram?!

NB: 3dmark 05 er ikke så cpu begrennset. Du er sikker på at du hadde på default masterchief!??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Andrull, hvor mye får du i 3dmark 05 akkurat?

Jeg fikk 5875, med noen få bakgrunnprogrammer. Kan sikkert få den noen få poeng høyere med litt tweaking! :thumbs:

Altså, 6800GT er ikke akkurat et av de nyeste, det ble laget for ca 1 og et halvt år siden elns. Det er jo litt gammelt men det er fortsatt et av de beste på markedet (topp 5 ). 7xxx er vel nesten i sin egen klasse!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

1 og et halvt år siden??? Har det gått så fort??? Off....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

No fikk jeg en litt høyere score 3959 3DMark05 med få bakgrunnprogrammer med 520/1100 clock på skjermkortet, og så fikk jeg 3863 520/1000 uten prog uten clocking..

Så 3DMark01 hadde jeg 15395 med programmer og no fikk jeg 17250 520/1100 Uten Prog..

Det økte nesten 2000 poeng sinnsykt hehe..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm. Rart vis det e rammen dem kostet meg nesten 3000 tusen har denne (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300699&cks=PRL) og denne (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303103&cks=PRL)..

Men kan kjøre testen en gang til, jeg hadde alt på default på 3DMark05..

Vet ikke ka det kan være, enda klokket jeg skjermkortet opp til 520/1100 Så rart e det..

Hvis du har slik ram inne i maskinen så er ikke rammen noe problem i det heletatt!

Da må det være noe annet. Har en venn av meg og han får også nesten 4000 poeng med en 2,53 ghz og det samme skjermkortet! Så det er noe muffins her!

Når jeg tenkte på dårlig ram så mener jeg DÅRLIG ram sånn helt elendige greier, og ikke slik som du har! Er ikke den rammen litt overkill!? :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe.. Når jeg først kjøper ram så vill jeg ha noe stabilt, så jeg kjører som et fjell med rammen.. Har kjørt en stein test i tolv timer med full kjør på rammen og ingen problemer.. Så jeg trur ikke det er det som e problemet.. Har akkurat no brukt ca 14600 tusen på maskinen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

prøv å klokke kortet ditt litt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg skjønner ikke, jeg har en geforce 6800 "vanilla" med alle pipelinsene åpnet og en amd athlon xp 3000+ og 1gb ddr400 ram og får bare 2900 i 3dmark 05

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Oppdatert drivere? Innstallert drivere til hovedkortet?

Du skal vel få noe med 4500 tenker jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hvordan oppdaterer jeg bios , jeg har lastet ned filen til det rette hovedkortet men det står at jeg skal gjøre noe floppydisk greier, men går det å bruke cd istedenfor?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

prøv å klokke kortet ditt litt.

Har jo klokket det 520/1100, standard så e det 500/1000

Men det blir så ustabilt når jeg bruker det lenge på 520/1100 innstillingene så jeg bruker bare å kjøre det 520/1000, da e det helt stabilt.

Har kjørt testen med 520/1100, men klarer ikke å presse noe stort med poeng ut av det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

litt uheldig at du ikke får klokket mer da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

litt uheldig at du ikke får klokket mer da.

Kommer jo helt ann på varmen i kabinettet og på sjermkortet da. Ikke nødvendigvis et dårlig klokke skjermkort. :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hvordan oppdaterer jeg bios , jeg har lastet ned filen til det rette hovedkortet men det står at jeg skal gjøre noe floppydisk greier, men går det å bruke cd istedenfor?

Hvilket hovedkort er det du har? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg skjønner ikke, jeg har en geforce 6800 "vanilla" med alle pipelinsene åpnet og en amd athlon xp 3000+ og 1gb ddr400 ram og får bare 2900 i 3dmark 05

Prøv å kjøre kortet på defult. Tror du ville fått mer ut av det da! Noen ganger når jeg klokker/tweaker skjermkortet litt for mye kan jeg plutselig få en skikkelig dårlig score, men det fikses opp igjen av å sette kortet til default og så starte om igjen! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ikke nødvendigvis et dårlig klokke skjermkort. :blink:

nei, kortet er langt fra dårlig klokket, men det er alltid morro å kunne klokke kortet sitt høyt. sammtidig får man mer ytelse fra kortet, og høyere benchmark score

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Varmen e det ikke mye av, det blit ikke varmere en 65 grader under spilling, men jeg er mer redd før at det skal ryke..

Og vanelig temp 51 grader, når jeg klokker det så ser jeg ikke mye forskjell på temperaturen.. Så jeg lurer på om det er feil med måleren, derfor er jeg litt skeptisk til det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En ting til, det bruke å bli artifacts på skjermen når jeg klokker det..

Så jeg vet ikke helt vor det er mest stabilt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

65grader er langt ifra en farlig temperatur. da den begynner å nærme seg 90/100 grader, da kan du bekymre deg

edit:

post nr.100 :)

Endret av Headcleaver
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En ting til, det bruke å bli artifacts på skjermen når jeg klokker det..

Så jeg vet ikke helt vor det er mest stabilt..

Vanlighvis finner man ut hvor lang man kan klokke med å se når det kommer artifacts, så når det kommer artifacts så klokker man litt ned. Vanligvis pleier det å komme artifacts først når tempen bli meget høy (ivhertfall med mitt kort). Når mitt kort går over 80 grader kommer artifactsene. :thumbd:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive