[LØST] "Sett inn SIM-kort"

17 innlegg i emnet

Skrevet

Hei,

Jeg har nylig kjøp+t meg en SE700i. Problemet er at etter å ha ladet batteriet og satt inn SIM-kortet (ikke nytt) mitt får jeg beskjed om at å sette inn SIM kortet. Hva kan dette ha seg?

Kan det være slik at mitt gamle YOU abonnement er låst på gamle telefonen min? (Jeg trodde det var slik at det var telefoner som var låst ikke SIM kortet.)

Kan det være jeg har fått en mobiltelefon som er låst til en operatør? (Selv om jeg kjøpte en telefon som ikke var låst.)

Er det noen som har noen ideer? ER veldig frustrerende å ikke kunne ta i bruk den nye mobilen :wall:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan hende at du rett og slett har ett enormt gammelt SIM-kort, eller at kontaktpunktene er utslitt eller skitne. Prøv med ett annet SIM-kort - de fleste familier for tiden har vel i gjennomsnitt tilgang til en 3-4 stykker så er nok å prøve med. Dersom du får samme meldingen på flere kort er det sikkert selve telefonen. Hadde aldri problemer med min k700i.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er mulig du er inne på noe der. Jeg har hatt det gamle abonnementet veldig lenge. Så det kan hende det er det som er problemet. Skal uansett ordne meg ett nytt abonnement nå så får vi se om det går da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

denne feilmld. kommer hos meg hvis jeg prøver å sette et låst simkort i en ny mobil. hvis du låser opp simkortet med den gamle mobilen, skal det fungere i den nye..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du har et gamelt sim-kort anbefalles det av alle operatører at du bytter dette ut hvis du skal bruke det sammen med en nyere mobil.

Sim-kort har en levetid på 4-5 år.

Gamle sim-kort får ofte problemer med mms og wap.

Hvis dy bestemmer deg for å bytte sim-kortet ditt gjores dette ved å ringe kuneservice og da får du som oftest et gratis tilsendt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Antagelivis er det softwaren på mobilen din som er problemet. den trenger en oppgradering. Jeg jobebr på service verksted for Sony Ericsson i Oslo, og det her et vanlig problem for denne type telefonen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for mange svar, men jeg har fortsatt noen spørsmål

Morpheus:

Hvordan låser jeg opp simkortet med min gamle telefon? (det er en gammel nokia, husker ikke nummeret)

Staizen:

Skal bytte operatør og får derfor ett nytt SIM-kort, men dette tar noen uker da jeg skal ha det samme nummeret som nå og jeg vil gjerne bruke min nye mobil før det.

Viplash:

Hvor/hvordan får jeg en software oppdatering?

Kjøpte forøvrig tlfen på MPX.no, må jeg da sende den i retur for å få en oppdatering?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvor/hvordan får jeg en software oppdatering?

Kjøpte forøvrig tlfen på MPX.no, må jeg da sende den i retur for å få en oppdatering?

Nei, du trenger ikke å sende den inn til mpx. Hvilken som helst mobil-pusher kan være behjelpelig med innsending av telefon til service. Om du er utålmodig, kan du oppdatere telefonen selv via Sony Ericsson's sider. Husk kvittering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

okei, men har ikke kabel enda til telefonen så kan ikke oppgradere selv.

Får ta den med på elkjøp i morgen da.

Men hvordan låser jeg opp sim kortet med min gamle mobil da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Om du har låst kortet, er det vel puk-koden du sikter til. Holder en knapp på Chryzze's svar, om "for gammelt" sim-kort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Unlock.no låser opp telefoner, men det koster penger dessverre (49kr). De var gratis for en stund siden, da jeg låste opp min gamle. De har ikke støtte for så mange andre telefoner enn nokia sine. Noen telefoner må låses opp fysisk og derfor blir det vanskelig å låse den opp uten at du får/har greie på hvordan det gjøres med akkurat den telefonen du har. Jeg tror også at Keycard kan låse opp telefoner for 200kr, men dette syns jeg er i dyreste laget, med mindre de klarer å låse opp alle slags telefoner. Men hvis du er (u)heldig, og har en Nokia, kan den mest sannsynlig låses opp på unlock.no..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

det var meg som skrev den forrige posten, glemte å logge meg inn... :thumbd: meeen jeg kikka litt på unlockshop.no, som leverer tjenesten til unlock.no.. de kan fjerne operatørlås på nesten alle telefoner for en hel del penger.. de har nemlig et verksted som låser opp telefoner fysisk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tror ikke det å åpne simkortet er det rette egentlig. For bindingstiden på simkortet er utløpt for lengesiden og den nye telefonen ikke er operatørlåst. Mulig jeg misforstår her hva du mener, men slik jeg har forstått er det ikke det som er problemet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal bytte operatør og får derfor ett nytt SIM-kort, men dette tar noen uker da jeg skal ha det samme nummeret som nå og jeg vil gjerne bruke min nye mobil før det.

Tror ikke det skal være ett problem å få fatt i ett nytt SIM-kort - mange butikker har utstyr for å gjøre dette. Expert der jeg bodde før kunne iallefall gjøre dette, og da fikk du ett nytt kort på ett par minutter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Det er sansynligvis simkortet ditt det er noe galt med.

Gå tilbake dit du kjøpte telefonen.

Be de om å teste den med et nytt / annet simkort.

Dersom du går innom en butikk for å portere nummeret ditt til en ny operatør skal du få simkortet med en gang. Dersom telefonen ikke virker med et nytt simkort, forlanger du rett og slett en ny telefon.

Ikke gå med på at de skal sende den inn til reprasjon.

Det er heller ingen simkort som er låst, kun mobiltelefonene.

Denne sperren gjøres i softwaren til mobilen.

Dersom det var simkort-lås, hadde du fått beskjed om nettop dette. (ugyldig sim, eller sperret sim, ikke sett inn sim)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eyh, folk. Sim-kort har ingen operatørsperre eller sperre for hvilken telefon de kan fungere med, iallfall ikke på telefonnivå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

takk for mange svar, var innom elkjøp i dag å de kunne fortelle meg at YOU simkort var vanskelig å få tak i, siden YOU var blitt kjøpt opp av teletopia sa de. De sa også at det var ett for gammelt sim-kort som var feilen. Jeg har nå bestilt meg ett Chess knock-out abonnement å det skal kunne løse problemet sa de. SÅ da anser jeg problemet som løst, takk for all hjelp! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive