Nettverkstilkoblinger borte, men fungerer (?)

17 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg kjører Win XP Pro Norsk og har ADSL fra Telenor (benytter XP tilkobling). På en eller annen "mystisk" måte har ikonene for nettverkstilkoblinger (nettkort og tilkobling) blitt borte både fra "Nettverkstilkoblinger" og fra bunnen skjermen (verktøylinjen).

Jeg får opp tilkoblingsboksen når jeg klikker på Internett Explorer, og får spørsmål om automatisk frakobling når jeg lukker vinduet, så alt fungerer som det skal, men jeg skule gjerne hatt tilbake ikonet med "de to skjermene". De ligger heller ikke skjult.

Noen tips om hvor tilkonlingene har blitt av ellr hvordan jeg kan få de tilbake ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

se i egenskapene på tilgangen din, helt nederst er det et alternativ som heter; show icon in notification area when connected

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er allerede huket av for dette. Har forsøkt å fjerne haken og logge av for så å sette den på igjen også, men det kommer likevel ikke noe ikon når jeg kobler til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva er du logget inn som?

Admin

Guess

Eller annet navn?

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du lys bak i nettverkskortet da?

Hvis du mangler det kan det være brudd på den ledningen i kablen som bare viser at kablen har kontakt i begge ender.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da hadde det vil ikke virka da...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

On 2002-08-12 01:39, Anonym wrote:

Hva er du logget inn som?

Admin

Guess

Eller annet navn?

:)  

Jeg har disablet gjestekonto slik at jeg slipper påloggingsbildet ved oppstart. Den går rett inn på min egen konto som har admin rettigheter. Jeg har også logget av og logget på som Administrator og fjernet nettkort og tilkobling for så å legge de inn på nytt. Det hjalp heller ikke.

Det som er rart er at alt fungerer tilfredstillende, men når jeg går inn i kontrollpanel og skal se på nettverkstilkoblinger så ligger det ikke noe der (hverken Telenor ADSL eller nettkortet mitt). Nettkortet finner jeg under enhetsbehandling og jeg kan få tak i tilkoblingen ved å velge "sette opp eller endre Internett-tilkoblingen", men de har da ligget under "Nettverkstilkoblinger" tidligere ?

I tillegg så får jeg som sagt heller ikke opp "de to skjermene" nede til høyre når jeg logger på selv om alt fungerer som det skal.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan ingen hjelpe meg ???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har et lignende problem. Det synes som om disse ikonene 'fusker' noe. Det du kan gjøre er følgende:

Start -- Settings -- Network and dial-up connections

Høyreklikk i skjermbildet og trykk 'Refresh'

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva med å installere driverne på nytt? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har forsøkt å oppdatere, men det funker ikke. Har også avinstallert og reinstallert driver til nettkort, men det gikk heller ikke.

Alt fungerer som sagt som det skal, men jeg har ikke de to skjermene som viser at tilkoblingen er aktiv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv og ta ut nettverkskortet og start opp en gang uten det, og eventuellt sett det i en annen slot. Det er verdt et forsøk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er du sikker på at disse skjermene skal vises ved nettverkstilkobling?

Jeg har også adsl og har ikke sett disse skjermene siden isdn kortet var aktivt. Det er jo ikke nødvendig å vise at du er online, du er jo egentlig i et nettverk.

Rune

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tigergutt:

Nei, det er egentlig ikke nødvendig. Men siden jeg ikke har disse to skjermene og heller ikke tilgang til nettverkstilkoblingene får jeg ikke slått av brannmuren når jeg ønsker dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Glemte å si til Dreamer at jeg har forsøkt dette, men uten hell.

En annen ting er at disse har vært synlige i et halvt år (med ADSL) og "plutselig" var de borte. Jeg har også forsøkt å høyreklikke på oppgavelinjen for å sjekke egenskaper og endre instillingene (skjul/alltid vis) men får de ikke frem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg gadd ikke lese så fryktelig på innholdet (mye stoff), men tipper du finner ut av hvordan du kan tweake ikonet tilbake på denne siden HER

Lykke til, og gi tilbakemelding

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nope, ingenting som hjelper ,meg der...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive