Standard VGA drivere!

23 innlegg i emnet

Skrevet

Hvor kan jeg finne disse til win 2k pro på nettet ?

Noen tips til hvordan jeg skal bytte skjermkort ?

har riva tnt 2 ultra!skal putte inn ati rage 128 pro!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Forstår ikke helt hva du mener?

Hva skal du med standard VGA drivere?

De gir som oftest kun oppløsning i 640 x 400 maks 800x600? og maks 256 farger.

Forklar litt nermere hva du vil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

"standard VGA drivere" er i alle versjoner av windows.... brukes automatisk når en annen driver ikke finnes...

Når du skal bytte skjermkort - avinstallere driver for det gamle kortet - slå av maskinen - bytt kort, boot opp og installer ny driver..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg skal bytte skjermkort!og har lært at man skal avisnstalere de gamle drivere,innstalere standard skjerkort drivere og så bytte kort fysisk! jeg avisnstalerte kortet, skulle instalere standard vga driverne men fant dem ikke, så jeg skrudde av pcen bytta kort oxo krasjet pcen i oppstart ved win 2 k loading screen!

Noen tips til hva som kan være galt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

takk for svaret men forsatt ikke noe hjelp der =(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Start maskin i sikkermodus og avinnstaller skjermkortet derfra.

Så bytter du kort og restarter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

PRØV PÅ DRIVERZONE DU!! DER KAN DU FINNE DRIVERE TIL DET MESTE...

www.driverzone.com

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

får det ikke til å virke!orker ikke å innstalere oset på nytt igjen!har vel gjort det bare 100 ganger eller no!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Men er ikke det TnT2 Ultra kortet mye bedre enn det ATI greiene da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ati kortet har 64 mb ram (dobbelt av riva tnt) og to ram dac, så jeg vil tror at det er bedre!men jeg finner jo ikke ut av det uten å teste!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet ditt ? Skal bare være å gå inn i enhetsbehandling og avinstallere driver til kortet som står i og reboote maskinen. La windows selv søkre etter en driver, og bytt kort når den er oppe (er det det som ikke funker ??).

Driver til ATI kortet ditt finner du ihvertfall her:

ATI Drivere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg kan jo beskrive problemet mitt;

Har en Riva TnT2 Ultra Gamer, som er grei nok men sliter litt med de nye spillene!

Fikk tak i et ATI rage 128 PRO kort som jeg ville se om det virka noe bedre!

Starter pcen i win 2 k, avinstalere Riva, slår av pcen, tar ut skjermkortet, putter i ATI kortet, booter opp, og pcen krasjer i det jeg vil kalle kernel boot up til win 2 k( skjer med win 2k logo og loading bar nede )

Skrur av pcen, tar ut alle tilleggeskortene(lyd kort og modem) prøver å boote igjen, henger seg igjen, trykker på svenske knappen og boot upen min ser ut som den har blitt kjørt gjenom en kjøtt kvern og malt grønn( bokstaver og tall er spred rundt på skjermen og er grønne). Skrur av pcen, tar ut ATI kortet, sette i riva, lydkort og modemet. så funker alt bra igjen etter at win 2 k autodetecter riva og instalere drivere!

kan jo være en liten bios ting at jeg må stille på AGP strength (1x, 2x eller 4x)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan jeg spørre deg om noe?

Det er ikke tilfeldigvis Rage 128 Pro MAXX? med 2 vifter?

Hvis det er det kortet, kan du bare levere det tilbake med en gang, da dette kortet ikke fungerer i w2k og derfor gir kræsj.

Gir du en tilbakemelding?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

det er tilfeldigvis dette kortet ja, fungere det med win xp ?

bra jeg ikke kjøpte det kortet dah B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei! Dette kortet er ATI's største flopp noensinne.

Det var laget for å lage "kanonytelse" i win98. Dette stemte heller ikke. Kort fortalt er dette kortet ett helt vanlig Rage 128 pro, men med to prosessorer,(ati tilføyde ikke at disse prosessorene skulle kunne jobbe sammen!). Omtrent som å utstyre en bil med dobbelt sett ratt og pedaler. Jeg vil til venstre, ja men jeg vil til høyre...... :)

Skal du ha ett godt ATI kort, så kjøp ett kort av type ATI Radeon etc.

Du må ihvertfall ikke finne på å kjøpe dette kortet.

Mener å huske at dette kortet var å få kjøpt i under 6 uker, før ATI trakk det tilbake, men er ikke helt sikker her. Kortet kom på det norske markedet rundt mars 2001.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg var litt kjapp isted. Du kan bruke dette kortet i XP, men vær så snill og ikke gjør det. XP har drivere for kortet innebygget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

vel, da får jeg vel bare håpe at jeg finner et skjermkort på fortauet da =) *LER* får vel leve med riva tnt min en stund til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det første stedet man leter etter installasjonsveiledning er i manualen som følger med produktet.

RTFM!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

joa kunne sikkert vært lurt det hvis man hadde hatt den men hva hvis jeg ikke har den da ? da spørr jeg på ITpro!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Roddy har helt rett, det er kun laget for W98.

Her er hva ATI sier på FAQ`en sin:

What operating systems are supported by RAGE FURY MAXX?

RAGE FURY MAXX currently only supports Windows 98 operating system. RAGE FURY MAXX is being introduced in phases, the initial phase targets the hardcore gamer, for whom the product was designed. As the majority of the gaming market plays in a Windows 98 environment, RAGE FURY MAXX has been designed only for Windows 98 support.

Se også her for info: Rage Fury MAXX

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er så ufattelig imponert av ATI når de ikke klarer å lage skjermkort til mer enn et OS om gangen - STÅ PÅ ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive