Partner i nytt Blogg-system?

27 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg driver på å lager et nytt Blogg-system og kunne trengt en partner som kunne ta seg av designet og jeg ta meg av PHP-kodingen.

Jeg har ikke noe imot at noen flere kunne ha tenkt seg det! Ta kontakt så skal vi få ordnet en avtale!

Jeg har tenkt at det skal være slik:

Det skal være gratis (Freeware)

Det skal selfølgelig bruke PHP og MySQL.

Det skal kunne være enkelt og bruke.

Man skal kunne registrere seg for å kunne skrive artikler. Er man ikke administrator må artiklen godkjenes av en admin. Det skal kunne være mulig å slå av registreringen. Man skal kunne laste opp bilder. Man skal kunne bruke HTML (Når admin godkjenner virker ikke HTML'en og han kan avslå hvis HTML har skadende kode.)

Pluss en del andre funksjoner.

Er det noen som er interessert så kan dere sende PM.

Jeg har tenkt at det skal kunne ta opp kampen med de andre systemene!

PS: Vi skal kunne tjene uten at det koster noe!

NB: Ingen kostnader følger med!

Endret av PHP-gutten
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kan garantere at ingen som blir med på dette prosjektet kommer til å få utgifter som kommer av dette prosjektet. Jeg har drevet en del med PHP. Jeg trenger i hvert fall en partner. Om vi skal ha webhotell og domene kan vi diskutere, men jeg har et test-hotell som kan brukes under utvikling, jeg kommer til å sende alle som er interesserte en ommfattende mail med all info om prosjektet.

Funksjonene kan også diskuteres, jeg har en god del forslag, men vi kan diskutere alle sammen og du kan komme med andre forslag.

Hvordan vi skal tjene noe på prosjektet kan også diskuteres, jeg har tenk på noe slikt som Google ads eller Tradedoubler.

Jeg har også en del forslag til navn på det, men du må gjerne komme med noen forslag du også!

Jeg kan ordne med kodingen i PHP (Jeg kan også ha flere som kan drive med det) så kan noen av de andre ta seg av CSS og (X)HTML

Her er noen av funksjonene jeg har tenkt å ha med:

• Enkel publisering
  • Kontrollpanel for Administratorer
  • Forskjellige kategorier
  • Logging av IP
  • Kommentarer på artikler
  • RSS-feeds
  • Spørreundersøkelser
  • Opplasting av bilder
  • Opplasting av "Vedlegg" (Filer)
  • Sletting av kommentarer og artikler (Administrator
  • Registrering (Kan slåes av)
  • Godkjennelse for artikler sendt inn av andre en administrator
  • Innlogging ved bruk av sessions
  • md5-kryptering av passord
  • Poengsystem (kan slåes av)
  • Side med regler (Egen funksjon i Kontrollpanel)
  • Opplasting av avatar for brukere

Om alle disse kommer med i versjon 1 er usikkert men de kommer nok med i andre versjoner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette virker jo ganske bra. Driver på å lære PHP no (har enda ikkje komt meg ut av boka enda). Lurer litt på korleis poengsystemet skal fungere. Er det slik som det er på ITPro (poeng for innsendte artikkler)?

Kor avansert bør designen være? Er det snakk om design som kan måle seg med phpBB osv?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, poengsystemet skal være slik som på ITpro bare at administratoren som skal godkjenne artiklene skal kunne velge hvor mange poeng man skal få etter hvor god artiklen er.

Designet bør være oversiktlig, det bør ikke være slik at man må sitte med øynene 5 cm fra skjermen for å se hva som står. Jeg er åpen for alle som vil prøve seg! (Vi kan eventuelt ha flere design...) Det er som sagt ingen kostnader og derfor risikerer dere ikke annet en å være med på noe som kan være lærerikt og morro! Pluss at du kanskje kan tjene noen kroner!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Foresten: Er det noen som har tips om noen gode template-system?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Template? Skal du ikke lage det hele selv?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det noen som har tips om noen gode template-system?

Smarty Template Engine er et strålende template-system. Dette støtter også caching som er meget viktig for større blogger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk! Skal prøve det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Jeg driver på å lager et nytt Blogg-system og kunne trengt en partner som kunne ta seg av designet og jeg ta meg av PHP-kodingen.

Jeg har ikke noe imot at noen flere kunne ha tenkt seg det! Ta kontakt så skal vi få ordnet en avtale!

Man skal kunne registrere seg for å kunne skrive artikler. Er man ikke administrator må artiklen godkjenes av en admin. Det skal kunne være mulig å slå av registreringen. Man skal kunne laste opp bilder. Man skal kunne bruke HTML (Når admin godkjenner virker ikke HTML'en og han kan avslå hvis HTML har skadende kode.)

Den blog som du har skriver om høres veldig intressant ut! Å jeg kan tenke meg å bruke den når du har lagt den ferdi, vis det blir bra nok! De fleste gratis tjenester blog jeg til nå har prøvd har forkjellige funskjoner som jeg har savnet, i tillegg er det ikke noen som har design som jeg kan tenke meg å bruke! Et forresten forum, webmail, chat, å muligheter for webcam, og netradio, og webtv, messenger, og IP-telefoni i den?

Vis den er god nok kan jeg tenke meg å bruke den på noen av mine domain! Jeg håper at alle funsjoner som er med i de blog, og publiserings verktøy jeg til nå har sett har muligheter for, i tillegg til de funksjoner som jeg ser manger!

Har du registrert noe domain? Jeg kan forresten skaffe deg rimelig webhotel vis du trenger det! Jeg har ubegrenset med plass, via den leverandør jeg bruker til under 600,- kr pr år!

Hilsen

Moddi

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Tja, bare si ifra hvilke funksjoner du kunne tenkt deg, så skal vi prøve å få det til!!

Ang. Domene og webhotell så skal vi ikke kjøpe noe før vi har tjent noe (på reklame) Kommer til å bruke en del av webhotellet til en av partnerene...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hva med en tjeneste der folk kan sende mms bildene sine direkte til bloggen.. slik at den f.eks er åpen for alle å se.. har tenkt å fikse en slik tjeneste på min egen side..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kan se på det, men det er ikke sikkert :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Den blog som du har skriver om høres veldig intressant ut! Å jeg kan tenke meg å bruke den når du har lagt den ferdi, vis det blir bra nok! De fleste gratis tjenester blog jeg til nå har prøvd har forkjellige funskjoner som jeg har savnet, i tillegg er det ikke noen som har design som jeg kan tenke meg å bruke! Et forresten forum, webmail, chat, å muligheter for webcam, og netradio, og webtv, messenger, og IP-telefoni i den?

Vis den er god nok kan jeg tenke meg å bruke den på noen av mine domain! Jeg håper at alle funsjoner som er med i de blog, og publiserings verktøy jeg til nå har sett har muligheter for, i tillegg til de funksjoner som jeg ser manger!

Har du registrert noe domain? Jeg kan forresten skaffe deg rimelig webhotel vis du trenger det! Jeg har ubegrenset med plass, via den leverandør jeg bruker til under 600,- kr pr år!

Hilsen

Moddi

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvorfor skrive det samme to ganger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvorfor skrive det samme to ganger?

Det var er en feil som ble gjort!

Jeg hadde glemt at jeg hadde skrevet det før, via mitt gamel nick!

Hilsen

Morten "Moddi" Waldemar-Lima

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette virket interesant.. har også et forslag til templatesystem: nemlig easy template.. dette er VELDIG enkelt når du kan det og jeg bruker det hele tiden selv. Det har en fordel med at den eneste installasjonen er et php-document.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Må bare ha en ting klart for meg her.. skal det være en side som tilbyr blogger til folk eller et cms-system? Hvis man inkluderer chat og forum o.l så synes jeg litt av blog-greia er borte :cry

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Når kommer første utgave av blog-systemet? Jeg har oxo forlag til inntekter, i tillegg til innhold, som jeg savner på de eksisterende blog system jeg til nå har testet! Jeg kan oxo tenke meg å bli partner, vis jeg ikke trenger andre utgifter en de jeg har på de domain som jeg har registrert! Jeg håper oxo vis det blog system er den typen blog system jeg kan tenke meg, å ta de i bruk på de domain som jeg eier!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Blir med jeg ;)... kan både design og PHP

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

dette hørtes veldig interessant ut, kunne tenke meg å bli med, kan litt php og litt design

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg blir med, kan html og litt css. Hva med navnet phpBlogger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ta kontakt dersom du trenger flere funksjoner e.l. til systemet ditt ;)

Ser du har mange som vil være med på dette, hvordan går det med prosjektet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Åhh så mye enklere dette er med .net 2.0 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hvordan går det med bloggen? hvis noen holder på med den enda? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvordan går det med utviklingen av det blog system som du tideledigere skrev om?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive