Søker etter noen som ønsker å starte et nytt forum

9 innlegg i emnet

Skrevet

Dette er sikkert en merkelig forespørsel, men jeg er på jakt etter noen som kunne tenke seg å starte et lite forum i lag med meg.

Personen jeg søker har erfaring i å sette opp forum, han eller hun liker å diskutere og er ikke redd for å starte nye debatter når det er lite aktivitet.

Dere har sikkert mange spørsmål, men jeg kan begynne med å presentere meg selv. Jeg er en gutt på 20 år som elsker å diskutere, allmennkunnskapene er svært gode og sterke meninger er ikke noe problem. Jeg er en ivrig forsvarer av ytringsfriheten og ønsker et forum hvor det er takhøyde innenfor rimelighetens grenser. Til høsten blir det høyere utdannelse, noe jeg gleder meg veldig til.

Jeg har vært medlem i en rekke forum i gjennom årene, men det blir alltid problemer og det ender som regel med følgende:

1. Forumet blir lagt ned på grunn av liten aktivitet. Det er noe som provoserer meg veldig siden moderator har ansvar for å sette i gang debatter når medlemmene svikter. Ofte er moderator fraværende.

2. Forumet har ikke de kategoriene som passer meg.

3. Jeg kommer på kant med en moderator. Ja, jeg vet at det ikke er bra.

Men til mitt forsvar så har jeg blitt mye rundere i kantene og det har ikke alltid vært min skyld siden enkelte moderatorer er svært herskesyke.

Hvordan blir det med domene og webhotell?

Jeg ønsker helst at domenet står i ditt navn, men jeg tenkte at vi skulle dele utgiftene til domene og webhotell. Vi kommer helt sikkert fram til en ordning som kommer til å passe begge to. Jeg er ikke vanskelig

Jeg ser for meg et .net domene. Jeg har aldri kjøpt webhotell før, så det hadde vært fint om du visste hvilke feller som kan ødelegge for oss.

Hva med emner og navn?

Jeg har forskjellige navneforslag, men det er ingen av de som antyder at det er snakk om ett diskusjonsforum så jeg er nødt til å gå i tenkeboksen.

Diskusjonsemner kan diskuteres, men jeg har selvfølgelig noen forslag.

Jeg håper at det er noen som er interessert. De kan i såfall sende meg en

privat melding hvor de forteller litt om seg selv. Dette passer for deg som vurderer å starte et eget forum, men som er redd for å ende opp som eneste bruker. Gjennom målrettet arbeid så kan vi skape et lite, men hyggelig diskusjonsforum med gode debatter fra kunnskapsrike debattanter. Jeg gleder meg til å høre DINE synspunkter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som du sier så trenger eit forum folk som er aktive. Men hvilke emne er du mest intressert i å ha i forumet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei, interessert i å starte forum jeg. Selv skulle jeg egentlig starte nytt forum selv eller faktisk et engelsk linux support community. Har tatt nettkurs med høyere utdanning i linux. Vet ikke om du har interesse for linux eller har god erfaring med det, men hvis du har det så kan vi snakkes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som du sier så trenger eit forum folk som er aktive. Men hvilke emne er du mest intressert i å ha i forumet?

Jeg er ute etter å skape et forum med stor variasjon i diskusjoner, men hvilke emner som forumet starter med er ikke opp til å meg å bestemme alene.

Personen som kommer til å bli med har nok egne tanker rundt akkurat det.

Så er det selvfølgelig muligheter for å utvide forumet etter hvert når brukere kommer med egne ønsker.

Men jeg gleder meg i hvertfall til å begynne å diskutere i ett helt nytt forum.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som du sikkert veit så er det veldig mange forum der ute. Og ikkje minst blogs. Derfor må forumet være spesielt for å stå fram i mengden.

Det første problemet er alltid aktiviteten. Dette må arbeides masse med, og være høgt prioritert.

Det andre er navnet, designen og førseinntrykk. Forumet må være seriøst og ha ein enkel men tiltrekkende desing som er unikt. (ikkje bruk ein standard theme som følger med forumet). Det er også veldig bra å ha ein flott logo som er stilfull og enkelt å huske.

Du veit sikkert dette fra før, men det er best å være på den sikre sida ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvordan blir det med domene og webhotell?

Jeg ønsker helst at domenet står i ditt navn, men jeg tenkte at vi skulle dele utgiftene til domene og webhotell. Vi kommer helt sikkert fram til en ordning som kommer til å passe begge to. Jeg er ikke vanskelig

Jeg ser for meg et .net domene. Jeg har aldri kjøpt webhotell før, så det hadde vært fint om du visste hvilke feller som kan ødelegge for oss.

Hvorfor vil du ikke ha det i ditt eget navn?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sikkert en skjult og luguber agenda med hele saken. Det at man ikke vil at forumet skal kunne linkes direkte til ens navn tilsier at denne personen ikke er seriøs eller har andre motiver til å starte dette forumet.

Håper ingen her på ITPRO er dumme nok til å begi seg på en slik reise med denne personen, synes jo at han som vil starte dette forumet burde ha sitt navn der, og ikke en annen person som skal gjøre "dritt" jobbene for han.

Suspekt sak det her mener nå jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Beklager å måtte skuffe gjesten som tror at det ligger skjulte motiver bak det faktum at jeg ikke ønsker å ha forumet stående på meg.

Grunnen er at jeg har vært med på to tidligere prosjekter som skulle settes i gang, men etter at jeg har bestillt domenet så har medarbeiderne trukket seg. Derfor sitter jeg med to domener som jeg ikke kan bruke til noe som helst siden jeg ikke har kompetanse innen webdesign, mambo eller koding. De kan heller ikke brukes til forum siden det ligger veldig langt unna det enn forbinder med et forum.

Uansett, det jeg tenkte var at hvis jeg fikk en annen person til å ta på seg domenet og webhotell så var det større sjanse for at de ville holde seg til planen. Jeg har ingen erfaring når det kommer til å sette opp ett forum så er jeg avhengig av andre som enten kan sette det opp eller forklare meg hvordan jeg gjør det på en idiotsikker måte. Utgiftene som kommer i forbindelse med prosjektet skal vi selvfølgelig dele. Jeg er ingen drittsekk som ønsker å snylte på andre.

Intensjonen med forumet er at jeg skal ha en plass å diskutere. Det finnes utrolig mange forum, men jeg føler at jeg ikke kan diskutere hva som helst der siden de blir for detaljerte.

Den eneste drittjobben her er at partneren min må sette opp forumet. Jeg vet ikke hvor mye jobb som ligger bak det, men det må vel gjerne oversettes litt og testes. Så blir det selvfølgelig litt stress i begynnelsen når det må startes debatter og markedsføres (det er ikke bare å sette seg ned for å vente på medlemmer).

Jeg beklager hvis noen har følt seg uvel og trodd at jeg hadde intensjoner som ikke var gode. Men sannheten er at jeg er en snill gutt som knapt nok klarer å skru på pcen, og da var jeg redd for at jeg ikke skulle klare å sette opp ett forum alene. Jeg hadde heller ikke lyst til å ende opp som eneste bruker i forumet (det er lett å bli lei hvis enn er den eneste som lager nye debatter).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du ønsker et forum med aktivitet må du som det ble nevnt tidligere ha en unik agenda med siden. Det må være en design som er oversiktlig lettlest og ikke minst lett å finne frem i. Det må være et slags tema som går igjen i designen ellers vil det bli rotete. Foreks. hvis det er et forum som er åpent for alle diskusjoner så er det naturlig å kalle siden noe som beskriver dette og da må designen også fortelle det samme.

Nå nevnte jeg bare noe småtteri.. men poenget mitt er hvertfall at ikke dette er et prosjekt som er gjort over natta. Så hvis du ønsker at en person med en slik kunnskap skal være med å betale for dette tror jeg du må lete litt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive