Spillverden

17 innlegg i emnet

Skrevet

Hei på dere folkens :D

Jeg har "fått" meg 3D STUDIO MAX 7 (3Ds Max 7), hvis jeg klarer å lage en spill verden med det, så hvordan skal jeg klare å programere det inn i c++(builder)?

Og hvordan lager men egentlig en spillverden? Lages det i en slik 3d modelerings program som f.eks 3ds max 7??

Gratulerer med 17. mai alle !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg anbefaler at du leser manualen (RTFM :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og hvor finner jeg den, når jeg tilfeldigvis her mistet den etter den var i gjennom tollen? Pleees?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du sier at du har "fått" 3DS. Du mener vel heller at du har en piratkopi? På grunn av det synes jeg ikke at du trenger å få noen hjelp her på ITpro

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

DCG, fortjener han ikke å få hjelp i et forum fordi han har lastet ned programvare? Det synets jeg var latterlig sagt, rett og slett.

Nå kan ikke jeg noe særlig om 3Ds Max 7 og ingen ting om C++.

Men jeg kan ivertfall hjelpe deg litt ved å si at Manualen kan man kjøpe for noe å 20 dollar. Jeg googlet etter å laste den ned men jeg fant bare steder hvor man kunne kjøpe den.

Men det kan hende at du finner manualen på CD-R'en du har 3Ds Max 7 på eller mappen du har filene til 3Ds Max 7 i ;)

Håper dette hjalp deg litt på vei og at svaret mitt ikke brøt rettningsreglene her på itpro.no

Med vennelig hilsen

Zippo

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Han spør om hvor han kan finne manualen. Siden han allerede har antydet at han har en piratkopi så tviler jeg på at han vil kjøpe den. Og ifølge forumets retningslinjer så er det ikke lov å gi linker til eventuelle piratkopier.

Piratkopiering

Det er ikke tillatt å etterspørre informasjon om hvor man kan finne piratkopiert materiale, eller annet materiale som på noen måte bryter med norsk lovverk. Man kan diskutere teknologien, programvaren og alt som omfatter P2P-fildeling, men direkte linking til nettsteder med piratkopiert materiale tillates ikke. Metoder for å kopiere matriell til privat bruk kan diskuteres, men ikke dersom det på noen måte framgår av tråden at brukeren har til hensikt å bruke materialet til annet formål.

Men jeg skal ta kritikk på det punktet at jeg ikke viste han en side hvor han på lovlig vis kunne skaffe manualen det er snakk om

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du mener at jeg linket han til "warez" eller lignende.

Jeg skrev at jeg googlet etter å laste den ned men fant bare at man kunne kjøpe den for 20dollar.

Hvis det er det du mener at jeg ikke har "lov" å skrive i forumet, så tar du feil.

Jeg trodde at man kunne laste ned manualen lovlig fra produktets hjemmesider eller lignende. Det kan man oftest med nesten all programvare.

Så hvis du trodde at jeg søkte etter å laste ned noe jeg visste kostet penger så tar du feil.

Hvis jeg er helt på villspor nå og det ikke var det du mente i det hele tatt så må jeg bare ha meg unnskyldt.

Med vennlig hilsen

Zippo

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg mente på ingen måte at du linket til warez. Men siden han sier at han har "fått" 3DS så tviler jeg på at han vil kjøpe manualen til en piratkopi.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei på dere.....

Kanskje at det er en trailer versjon?

For å være erlig så prøvde jeg å pratkopiere *skammer seg*

men det gikk ikke så bra, siden jeg måtte registrere programmet gjennom internett, så tenkte jeg: "Jeg lar det heller være". Så nå sitter jeg bare med en liten trailer vesjon som varer kun 30 dager ...

Jeg synes også det er dumt med piratkopiering, men måtte egentlig bare prøve med det nye nedlastnigsprogrammet mitt.... (limeWirePro- Dritt program)

Til saken: Jeg vil gjerne ha linker til slik side hvor jeg kan betale for manualen og hvor manualen er helt gratis. Helst på norsk :D ?

Igjen ha en god natt og håper 17. maien deres blir knall!

til Zippo: Send meg en mail hvis du gidder... Husk,: hvis du gidder! Mail: mr.henka@gmail.com

Edit: zippo, du har ikke gjort noe feil i dette innleget!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Til saken: Jeg vil gjerne ha linker til slik side hvor jeg kan betale for manualen og hvor manualen er helt gratis. Helst på norsk?

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med " betale for manualen og hvor manualen er helt gratis".?

Jeg hadde visst sett litt feil.. jeg søkte på 3Ds Max 7 Manual og da fikk jeg opp en rekke med sider som lignet på at man kunne kjøpe den der. Men jeg så vist feil både når jeg gjelder pris og at det faktisk ikke er en offisiell manual. :blush::ph34r:

Men uansett du kan kjøpe "3ds max 7 Fundamentals and Beyond Courseware". Som visstnok skal være veldig bra og du kan kjøpe den her, for bare $32.97.

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...773459?v=glance

Med vennelig hilsen

Zippo

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har "fått" meg 3D STUDIO MAX 7 (3Ds Max 7), hvis jeg klarer å lage en spill verden med det, så hvordan skal jeg klare å programere det inn i c++(builder)?

Hva er egentlig svaret???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg hørere at dere er veldig imot piratkopiering. Bare rett og rimelig det, men hadde det ikke vært for piratkopiering så hadde vel neppe PC'en vært så utbredt som den er i dag. Men det var bare min mening da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vennligst unngå kommentarer som ligger utenfor emnet.

Trådstarter har en trial-versjon, og stiller et teknisk spørsmål.

Kan vi prøve å hjelpe ham med en løsning?

Mvh

Torstein Larsson

moderator

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Eg veit ikkje svaret, men eg kan forsikre deg om at det er veldig vanskelig. Du må først lage spillet, og programmere det til å kunne bruke 3D formatet som du har laget med programmet osv.

Så du må være skilled innen C++, DirecX og eventuelt OpenGL.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vennligst unngå kommentarer som ligger utenfor emnet.

Trådstarter har en trial-versjon, og stiller et teknisk spørsmål.

Kan vi prøve å hjelpe ham med en løsning?

Mvh

Torstein Larsson

moderator

Aldri et forum uten at man sporer av tema vettu :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ville bare si at med programe så følger det en slags "manual" den ligger under ..3dsmax7\help\3dsmax_t ... den går igjen om alle funksjoner i 3d max 7 ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kult, må vel skjekke :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive