noen anbefalinger til ny mobil?

34 innlegg i emnet

Skrevet

Hei :)

Jeg skal ha ny mobil, etter at min SE T610 har dratt til de evige samtalemarker, og det koster over 1000,- å få den tilbake til sivilisasjonen igjen.

Jeg har ikke så mye penger, regner derfor med at jeg skal kjøpe en subsidiert mobil.

Vil helst ikke ha Netcom, men er det et veldig godt tilbud, går det allikevel :)

Vil ha en mobil som har følgende egenskaper:

- Fungere som telefon

- bra å skrive SMS med

- Kamera gjerne med video funksjon (helst så bra som mulig, men ikke til enhver pris)

- Helst Bluetooth

- Gjerne EDGE (Helst 3G men det går vel ikke til min prisklasse...)

- Så mye teknisk som mulig er gøy :D

- Ikke være treg (utålmodig sjel)

- Ikke Siemens (Liker dem bare ikke)

Noen som har noen gode telefoner å anbefale? Gjerne med hvor man kan kjøpe dem, og det billigste alternativet :)

Pris: Ikke så mye over 1000,- for den subsidierte telefonen.

Har sett på SE K700i, Nokia 6670...

Kan gjerne vente til mars, hvis det er noen som har informasjon eller noe som tilsier at det blir billigere da...

Mvh

Bert / øyvind / BB-fan :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sony Ericsson K700i høres ut til å være den ideelle mobilen. Den har alt du nevner, bortsett fra EDGE (tror jeg). I tillegg har den mp3-spiller og 41 MB minne, og den har kamera, en slags blitz og videokamera. Ellers har K700i flere andre små tekniske finesser. Du får også med handsfri/hodetelefoner til mobilen. Negative sider med K700i er bildekvaliteten (Den suger! :thumbd:) og batterilevetiden.

Jeg er ganske godt fornøyd med K700i totalt sett!

K700i koster omlag 500,- med tvungen Telenor Privat+-abbonement i et år. Kan fåes kjøpt de fleste steder, blant annet Elkjøp. Det mest billige stedet å få tak i SE K700i vet jeg ikke, men av de stedene jeg har kjekket, så er det billigst på Elkjøp.

Jeg liker heller ikke Siemens-mobilene - de er liksom så femi og billigplastikk-aktige, på en måte . :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for tilbakemeldingen.

Det eneste negative med SE K700i er at det er litt lite minne i forhold til å bruke MP3 delen av den, og den har heller ikke minnekort som kan kompensere for det...

Men, liker den egentlig veldig godt...

Noen som har erfaringer med Nokia 6670? Virker veldig billig utfra hvilke spesifikasjoner den har...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva med Nokia 6230? Den kan vel fås subsidiert under 1000-lappen, og har vel

det meste av funksjonene du etterspør.

Alphred

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hvorfor ikke NetCom?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Liker ikke nokia 6230, en kamerat som har den, og vet ikke helt hva, men den er kjedelig og ikke noe for meg ;)

Netcom har dårlig dekning der jeg bor, og er generelt litt negative til dem... Vet egentlig ikke hvorfor, sikkert gamle fordommer... Har hatt dem tidligere uten problemer, men de som bor i 1. etasje var ikke fornøyd med Netcom hjemme hos oss ettersom det er murhus og tydeligvis ikke sterke nok Netcom signaler...

Men, uansett, er Netcom billigst på en bra mobil, så tar jeg den ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

NetCom er billigs i bruk, så dersom du skal ha en subsidiert telefon, sparer du uansett på dette. Siemens er gode på dekning, men prøv å unngå Nokia og Sony Ericsson. De er ustabile når det gjelder dekning. (de nyeste modellene er en del bedre, men disse er jo en del dyrere)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

kikk på Sense.no, de er billige, jeg bruker selv Sense på nett. Selv har jeg litt lyst på en K700i, men vet at den har hatt problemer med batteri og styrepinnen, så jeg venter litt med å anskaffe meg mobil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sense ser jo veldig bra ut, men de har ikke noen mobiler jeg har lyst på, og da er de ute av bildet.

Har Chess nå, men de subsidierer ikke nok, så må nok dessverre bytte....

Stor sjanse for at det blir Nokia eller SE, ettersom det er de jeg er vant med, og har ikke hatt store problemer med noen av dem. Har også sett på Motorola E398 og Samsung E700, men vet ikke så mye om dem... Samsung'en har jo litt dårligere specs, men er jo også billigst...

Hmmm, ikke lett å bestemme seg...

Uansett, takk for alle svar så langt :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg jobber med mobiler og mobilabonnement hver dag. Men jeg er på bedriftsmarkedet. Lenge siden jeg jobbet i privatmarkedet...

Man må jo bestemme seg for hva som er det viktigste, og hva man skal bruke mobilen til. Er man storbruker, skal man velge operatør som er billig i bruk. Er man kontantkort bruker, finner man det billigste kontantkortet. Er man sånn midt på treet, må man finne et abonemet som passer seg. IKKE VELG OPERATØR UTIFRA HVEM SOM SUBSIDIERER MEST! Dette er et triks vi i mobilbransjen bruker for å skaffe oss en mengde kunder med dyrt abonnement, men lite bruk... Vi tjener LITE på bruken, men tjener på sms, mms, gprs og abo avgift...

Finn ut hvor mye du bruker mobilen, og deretter finner du hvilke operatører som har et abonnement som passer deg, å SÅ finner du ut hvem som subsidierer hva...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for innspillet. Det som er saken er at jeg vet det blir dyrere å ha et slikt abonnement, i forhold til en av de billige som mobyson, noextras, chess osv. Men, jeg har ikke så mye penger, og trenger en mobil snart så går derfor etter priser men også etter subsidiering. Forrige gang jeg kjøpte mobil, så kjøpte jeg uten binding fordi jeg da hadde penger til det...

Derfor er spørsmålet uendret, og lurer fortsatt på om noen har noen flere anbefalinger.

Lurer veldig på om den Nokia 6670 er noe å satse på...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nokia 7610, har jeg nå sett litt på, og den er litt rar... Vet ikke helt hva det er, men mye av det er nok tastene som er rart plassert...

Noen som vet mer om 6670? Den er ganske interessant :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm hvorfor Nokia Og Ericsson? ta en titt på Samsung D500 du! , 1995 Hos Expert I de fleste steder nå !

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har hatt K700i i 2 mnd nå.

Telefonen er helt knall, men med et kjempe minus.

Batterilevetiden på telefonen er aldeles RÆVVA!!

Hater det som f...

Mulig jeg får en pekefinger for bruk av utropstegn og punktum her men jeg bare må understreke at den duger ikke på det feltet.

2 dager er det lengste jeg har klart meg uten å lade.

Jeg bruker telefonen mye men dog...

Sånn til info ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen :)

Samsung D500 har et design jeg ikke liker så veldig godt... Dessuten er den en del dyrere...

K700i er jo satt ned til 399,- med Telenor Privat + på Spaceworld...

Det er jo billig :D

Må se litt mer rundt før jeg bestemmer meg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har SE 500i Den funker greit, det er kamera, og videofunksjon på den. Infarød, ikke bluetooth.. *kjipt* Men den funker OK+

Ikke så dyr! Får den fra 1500 - 2200 sikkert. =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Siemens M65 er en meget solid og robust telefon.

Har den selv og kan personligt anbefale denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kommer nok til å kjøpe meg SE K700i etter jobb i dag, hvis det ikke kommer noen veldig gode forslag her utover dagen... :)

Takk for alle svar så langt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg liker heller ikke Siemens-mobilene - de er liksom så femi og billigplastikk-aktige, på en måte . :P

Det tror jeg er dagens argument ;)

Jeg vil ikke ha Siemens fordi den er så femi :P

Hilsen stolt Siemenseier u/femitendenser

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Husk. Du får hva du betaler for.

Siemens M65 er verken billigplastikk eller femi ;)

Men for all del.

K700i er ett godt kjøp! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg kjøpte meg K700i igår, og er veldig fornøyd med den så langt...

Har ikke prøvd den så mye, da jeg kjøpte den ganske sent, og måtte lade den først. Men i løpet av helga skal jeg nok teste ut en del ;)

Takk for hjelpa, men nå trenger jeg ikke flere innspill ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hei

jeg må virkeig ambefale SONY ERICSSON K500I !!!

jeg har denn mobilen selv og er VELDIG fornøyd med den!!!

den er rimelig billig og har bra skjerm, kamera, vedeo, blutooth, lett å skrive på, og den tar mange bra spill!!!

mvh Harald!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sony ericsson k500i er en fin telefon.

den kan ta bilder og ta opp filmer.

Den er nesten like bra som k700i, men den k500i'en har ikke bluetooth!

håper du liker denne telefonen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

det er et par mnd siden han posta dette, tror han har fått seg en ny en for lenge siden...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive