Win2k +win98se nett = problemer

4 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har 3 Maskiner i nettverk med en unex 16-porter 100Mbit.

PC1: win2k

PC2: Win2k

PC3: Win98SE

Jeg har enablet guest kontoen og satt den som standard user. Jeg har delt en mappe med deny på change. Og PC1 kan lese og kopiere her helt fint. PC3 kan bare se filene men ikke kopiere dem. PC1 og PC2 bruker 15 sekunder på å komme inn på den delte HD'en til PC1 men etter det går det fint. MEN det absolutt stoe problemet er PC1 kan bare se PC2 i nettverk, jeg har pinget PC3 sin ip fra PC1 men det kommer timeout eller no sånt. PC3 får det samme med PC1 men PC2 får inn begge helt fint uten noen problemer. Alt fungerte helt fint i nettverk da alle hadde win98se innpå, men det er så fokkings ustabilt at det er ubrukelig.

håper noen kan hjelpe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sett alle maskinene over på W2k! B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vurderer det.

Jeg klarte og fikse det problemet med at PC1 og PC3 ikkeklarte å "ses" hverandre. Jeg installerte bare alle protokollene på PC1 på nytt og det fungerte.

men koffor det går så tregt å gå inn på maskinen og koffor win98 ikke klarer å kopiere fra win2k uten at win2k har på full deling er fortsatt et mysterium!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Forsinkelse ved browsing fra Windows 2000 mot Windows Me/98;

Når du forsøker å liste opp delte kataloger på en Windows Me eller 98 maskin fra en Windows 2000 maskin kan det oppstå en forsinkelse på opp til 30 sekunder før Windows 2000 greier å finne ut om "Schedulerte oppgaver" er slått på.. Likevel kan du fikse dette ved å slette følgende registrynøkkel fra Windows 2000 maskinen:

Hive: HKEY_LOCAL_MACHINE

Nøkkel: SoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerRemoteComputerNameSpace

Undernøkkel: {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

Høyreklikk på undernøkkelen (som er i klammer) og velg Slett.

Det anbefales at du lagrer nøkkelen først før du gjør endringer i registry

:huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive