Hvilket program bruker du til å lage hjemmeside?

51 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg liker å lage hjemmeside ved å skrive kodene selv. Men synes Notepad blir litt tungt. Har tidligere brukt 1st Page 2000 og Macromedia. De er fine å bruke ved at de bruker farger på forskjellige tags etc.

Men 1st Page 2000 er gammelt og klarer ikke å kjenne igjen en del tag'er som brukes i dag. Macromedia bruker en del attributter som ikke er en del av HTML-standaren så sidene blir ikke validert (hvis man kan si det på den måten).

Hvilket program bruker du og hva anbefaler du og hvorfor?

Er det noen som kan anbefale et program for meg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du kan jo prøve textpad

www.textpad.com

Gir deg ikke noen autofullføring og annet fancy-shit, men du kan laste ned mange forskjellige syntaxhighlights. Enkelt og greit støtter i allefall HTML og PHP +++ java,C/C++, PEARL osv....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ConText er et annet gratis alternativ. Inkluderer syntaxhighlighting og diverse andre nyttige funksjoner..
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Front Page Office XP bruker jeg, men dt er vel ikke det aller best.

Men for meg er det grit nok.

Terumo

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Macromedia bruker en del attributter som ikke er en del av HTML-standaren så sidene blir ikke validert (hvis man kan si det på den måten).

I så fall bruker du en gammel Dreamweaver utgave...

Bruker selv DW

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker Editplus jeg. veldig fornøyd!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Zend Development Environment :):)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Zend Development Environment :):)

rocker :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Begynte min "web-karriere" med Frontpage Express en god del år siden... :) Gikk dermed over på Frontpage 2000/2002. Etterhvert som tingene ble mer seriøst, prøvde jeg meg på Adobe Golive som fulgte med i Webutviklerpakka. Men ettersom den ble alt for tung for min del, prøvde jeg meg med Dreamweaver. Bruker Dreamweaver nå og er veldig fornøyd med den. Men bruker den og av Notepad om hverandre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker Notepad - det mest feilfrie programmet Microsoft noen gang har utviklet B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å sjekke ut Site Build It! fra SiteSell.

Mvh

Vidar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker Namo WebEditor, Adobe GoLive CS og ASP.NET Web Matrix som jeg liker veldig godt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For det meste adobe go live 5.0 og notepad... trenger ikke annet dersom du ikke skal ha flash. Bruker photoline og photoshop om hverandre til grafikk. Bruker myphpadmin til databasene. Og selvsagt itpro.no når jeg trenger hjelp. Det er det viktigste verktøyet mitt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg vil anbefale Dreamweaver for det er et enkelt og lett program som er ganske bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker Macromedia Dreamweaver og Notepad ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker Notepad - det mest feilfrie programmet Microsoft noen gang har utviklet B)

Ja! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Emacs

ingenting over, ingenting ved siden av

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Emacs

ingenting over, ingenting ved siden av

Av en eller annen grunn har jeg ikke prøvd/brukt emacs i det hele tatt. vim derimot kan jeg skryte av, funker fint til det meste. Bruker vim når jeg har tilgang til en linux-box, enten via shell elller ssh. Ellers er jo UltraEdit veldig bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Design på siden: Dreamweaver

PHP koding: PHP-studio

CSS : Dreamwaver / TopStyle

Grafikk: Adobe Photoshop

Hva mer trenger man for å utvikle??? ingenting..

må nok inrømme å ha brukt Macromedia FireWorks for å lage en bilde med selektivt kvalitets koding. (du kan bestemme hvilken del av en jpg bilde skal hva hvilken kvalitet).. det er en funksjon som ikke finnes på noe annet prog .. ikke engang på photoshop.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fordelen med Textpad er at om man skal skrive en side i for eksempel jsp, så kan man endre highligts til java-kode. Man kan også redigere filene som definerer tagger og kommandoer slik at man kan få samtidig highlights av både java- og html-kode. Snedig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Design på siden: Dreamweaver

PHP koding: PHP-studio

CSS : Dreamwaver / TopStyle

Grafikk: Adobe Photoshop

Hva mer trenger man for å utvikle??? ingenting..

må nok inrømme å ha brukt Macromedia FireWorks for å lage en bilde med selektivt kvalitets koding. (du kan bestemme hvilken del av en jpg bilde skal hva hvilken kvalitet).. det er en funksjon som ikke finnes på noe annet prog .. ikke engang på photoshop.

Kan ikke bli mere enig i det hele tatt.. jeg bruker nøyaktig de samme programmene til det du gjør. Må legge til at mySQL Query Browser er kjekk til DB-query's. Ellers bruker jeg firework mye til vektor-grafikk + at det er meget enkelt å konvertere det du driver å lager til punktgrafikk. You are my man...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Frontpage bør en helst styre unna så godt en kan om en har lyst å ha en fin og oversiktlig kode.

Programmet fungerer jo fint og jeg har sitt mange stilige sider laget i dette, men koden innholder mye som egentlig ikke trenger å være der.

Gå heller over til Dreamweaver.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har til nå bruke frontpage, men er ikke fonøyd med det! Derfor kommer jeg nå til å gå over til publiserings verktøy, som ligger på serveren, da slipper jeg å ha noe software installert på min PC, i tillegg vil jeg har muligheter som ikke finnes i noen av de software som jeg til nå har prøvd!

Hilsen

Moddi & Waldemars som er samme person, som har foranderet nick fra Waldemars til Moddi

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive