RIS - Remote Installation Server

6 innlegg i emnet

Skrevet

Sliter litt med RIS for tida. Alle maskiner jeg prøver å innstallere ett Windows 2000 pro-image, på finner dhcp-serveren, får kopiert over filene men henger seg på "Setup is starting Windows 2000". Jeg har på følelsen av at dette har noe med drivere å gjøre. Nettverkstopologien er meget enkel klient og tjener står på en hub på ett testnettverk. Tjeneren har dns, dhcp, ad og ris. Jeg bruker nettverkskortene 3com 905c-tx og 905b-tx begge med støtte for nettverksboot. Er det noen som sliter med det samme?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har vært boti noe lignende tidligere. Installasjonen feiler når RIS-rutinen endrer modus fra PXE til SMB. Jeg tror at følgende artikkel kan gi deg mer info: Q246184.

Jeg mener å huske at jeg løste et tilsvarende problem ved å legge NIC-driverne direkte inn i W2K imaget på RIS-serveren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vi ser bortifra at det er ristjenesten så har jeg vært borti problemet mange ganger.. det som har funka for meg i en del av tilfellene er å velge bios setup default.. Si ifra når du finner ut av problemet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har også vært borti tilsvarende problem.

Da var det noe problemer med .sif filen.

Fant ut litt om denne .sif filen og laget en egen, det hjalp -> bare for å nevne det jeg brukte også 3Com905C kort. Grunnen til det er at windows 2000 har støtte for dette kortet og derfor skal det ikke være nødvendig med noe extra OEM driver..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Btw, CD´en som du brukte til å lage RIS imaget er det en norsk eller engelsk windows 2000 og har den SP2 eller ikke??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Problemmet er løst. Jeg hadde hadde ikke tillat netbios over tcp/ip. Takker for all hjelp jeg har fått. Skikkelig irriterende at en tvinges til å drive med slikt tull. DNS er tingen bli med i ringen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive