SE K700i og batterikapasitet.

11 innlegg i emnet

Skrevet

Kjøpte meg nylig en SE K700i. Under normal bruk, dvs: siden fredag kl 2100, til i dag kl 1800 - og da har den vært skrudd av disse to nettene i mellom, er den allerede utladet.

Jeg har brukt den ca 10 samtaler, ikke spilt musikk eller tatt bilder, eller annet resurskrevende arbeid.

Skal batteriet ikke vare lengre enn dette?

Hadde en SE T630 før, og den varte mye lengre før lading. Sønnen har og en 700i, den var enda værre enn min inntil han oppgraderte softwaren, men hans kapasitet er i dag ca lik min uansett, så kanskje dette er normalen? :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du må nok bare finne deg i den dårlige kapasiteten på batteriene der ja. Jeg kjenner flere, deriblant min datter og min far, de har samme problem som du. Min far fikk nytt batteri fra butikken der han kjøpte telefonen men det er samme møkka.......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

På Elkøps nettside står dette:

Taletid: 7.00 t

Standby: 300 t

Ta en kikk selv:

Elkjøp - Sony Ericsson K700i

Hvis det er så ille som det, bør du kanskje ta en prat med personalet i den butikken og vurdere å la dem koste på seg en ny mobil, eller et nytt batteri. Det du nevnte var jo bare +/- 48 timer, så det stemmer jo overhodet ikke med det som ble oppgitt.

Jeg har også tenkt å kjøpe den etter jul. Den er jo proppfull med funksjoner. Det skal bli moro! :dribble:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det høres nesten ut som om du har fått en K700i med gammel software. Ta en tur innom ditt nærmeste Sony Ericsson-verskted. De legger inn ny software mens du venter.

Hvis ikke dette hjelper går du tilbake til butikken der du kjøpte produktet, så fikser de det helt sikkert!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjenner iallefall 5 andre inkludert dama som har denne mobilen.. Ingen av batteriene varer mer enn 2 døgn, med veldig vanlig bruk.. Dama sin er nesten tom etter bare 1 dag.. Så må lades hele tiden.. Tar den av lading på dagen, og den er uttømt på kvelden.. Skikkelig irriterende.. Har oppgradert den og alt.. Så vi skal tilbake til butikken med den..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mobiler i dag har jo blitt såpass bra, at det eneste som er å utsette disse på er bateri kapasiteten..

det komer nok batterier som vil øke både standby tid, og tale tid...

og Op tid.

mulig det er en god ide å se hva slag batteri muligheter dere har.

uten at jeg vet så mye om mobiler

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Var feil på min K700i, var inne på rep.

når den var inne finn jeg t630 stick og oppdatert software

fikk ikke oppdatert den hos forhandleren, måtte i så fall

dra selv til mobilfikseren i Oslo..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

De eldre K700i modellene har rett ut en SUCKY batterikapasitet og de oppgitte timene den ahr er bare BS!

De nye modellene derimot er faktisk ganske ålreit!

Så lever inn telefonen og si den ikke holder hva den lover og a butikken skal ha full kompensasjon fra SE, det har du rett på.

JFR:

Dersom produktet har betydelige avvik fra den gitte informasjonen har kunden rett til å få kjøpet hevet eller kompenser såfremt den blir innklagd innen rimelig tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker for alle svar. Ser videre på nettet at dette er et problem "all over". Har og maila SE - Norge og sytet noe innih******. Skal innom dealeren med den å oppgradere SW. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har samme telefon selv og har hatt den en stund. Bare å finne seg i det,

selv med ny programvare så hjelper det lite på batteriet. Det sies at det

skal bli bedre etter hvert som det lades men det har jeg merket lite til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er nok en svakhet gitt. Jeg har også en K700i, som jeg har oppgradert softwaren på selv. Kan ikke si at batteriet ble noe spessielt bedre. Men har da hvertfall gjort det. Har den syncstationen så.

Ellers er det en genial telefon. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive