[LØST] Går det an å finne cd-key i reisteret?

21 innlegg i emnet

Skrevet

Vi finner ikke cd-key'en til 2000 server. Vi har cd'en, og den er installert på en maskin. Jeg lurte på om det går an å finne cd-key'en på maskinen som 2000 er installert? Kansje i registeret?

HASTER, HJELP!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Husker ikke helt hvor den ligger i 2000 server. Har du prøvd ett søk i registeret etter Product ID. Bør ligge under HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion eller HKLM/Software/Microsoft/UserInformation ett eller annet sted.

/void

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Beste alternativ er nok å bruke en key-generator eller finne en annen på kode på nettet...

Koden ligger nok et sted, men tror den er kryptert, prøvde et søk på min egen med koden, fant ingenting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

On 2002-06-21 16:05, Anonym wrote:

Husker ikke helt hvor den ligger i 2000 server. Har du prøvd ett søk i registeret etter Product ID. Bør ligge under HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion eller HKLM/Software/Microsoft/UserInformation ett eller annet sted.

/void

Du, det er forskjell på cd-key og produkt-id.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

On 2002-06-21 16:15, kolibra wrote:

Beste alternativ er nok å bruke en key-generator eller finne en annen på kode på nettet...

Koden ligger nok et sted, men tror den er kryptert, prøvde et søk på min egen med koden, fant ingenting.[addsig]

Jeg må bruke den lovlige koden, fordi dette er et firma det gjelder...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv her du:

System : 95, 95+IE4.x, 98, ME - Key : HKLM SOFTWARE Microsoft Windows CurrentVersion

System : NT, 2K - Key : HKLM SOFTWARE Microsoft Windows NT CurrentVersion

Entry : ProductID

Type : REG_SZ

B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg fant ikke key'en der, der var det bare en masse med tall.

Jeg trenger key'en slik at jeg kan installere 2000 server på en annen maskin, som skal overta jobben til den som er nå...

Håper noen kan hjelpe meg så jeg kan få installert den nye serveren med den lovlige key'en.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

...hva skal du med den key'en, for hvis du er ute etter å ha en lovlig kopi, så må du ha lisenspapirene iorden, dvs. at du må ha de (...du vet de papirene som alltid følger med en orginal versjon).

...og du finner ikke key'en i plain text i registeret eller andre filer....den er nok kryptert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jamen, vi finner ikke de papirene, det er jo det som er problemet :( Hvis vi bare får tak i key'en så vi får installert serveren nå, kan det jo hende at de papirene dukker opp senere etter det blir ryddet.

Har foresten et annet spørsmål:

Hvis vi finner en key på nettet, og bruker den nå så vi får installert serveren, går det da an senere å bytte key'en hvis vi finner den lovlige???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det går ikke an å bytte key etter en innstalasjon dessverre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

...men det går vel ann å bruke en annen key, så lenge du kan vise at du har en lisens (når du nu finner the papers). Siden det gjelder Win2k så burde det gå (så lenge M$ ikke legger inn noen form for sperre senere gjennom updates etc., vet de samler inn product-id'en gjennom Windows Update V4))...ville ikke gått med WinXP.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg fant min egen key under HKLM SOFTWARE Microsoft Windows NT CurrentVersion slik som Data-nerden sa.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ved en liten moderasjon på en enkelt fil på windows 2000 installasjons CD´en kan man fjerne behovet for CD-key.

Det viktigste er ikke om key´en er korrekt. Det viktigste er at du har korrekt antall lisenser.

Kan også legge til at Microsoft har kampanje på oppdatering av lisenser. Så de som trenger oppdatering fra feks. NT 4.0 til Win2000 bør ta kontakt med sin programvareleverandør nå for å slippe å kjøpe helt nye lisenser, noe som vil være mye dyrere.

De som tror at de vet alt, gjør sjelden det, hehe

[ Meldingen ble redigert 24.06.2002 14:48 av eisk ]

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

For å fjerne spørsmålet om productkey under installasjonen, gjøres følgende:

Edit i386/setupp.ini file, remove the read-only attribute and open the file in notepad.

Change the last 3 digits of the Pid number to 270

Example:

[Pid]

ExtraData=123456789012345678901234567890

Pid=12345270

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

On 2002-06-22 01:43, xenoxz wrote:

Jeg fant min egen key under HKLM SOFTWARE Microsoft Windows NT CurrentVersion slik som Data-nerden sa.. :)

:lol: ProductID er IKKE cd-key :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bare så dere vet det: Hvis du ikke har liseenspapirene i orden har du ikke programmet lovlig lenger. Det er lisenspapirene som sier at det er lovlig, IKKE CD-plata. Derfor legger de fleste bedrifter lisenspapirene i en Safe, og tuster dem hvertfall ikke bort :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei vel herr anonym

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

um, problemet har løst seg nå, er litt flau, cd-key'en sto på siden av kabinettet på den gamle serveren :rolleyes:

Takker for alle svar... Neste gang tror jeg at jeg skal kjøpe meg et par briller :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg har prøvd ut en metode i md server der jeg ikke hadde keyen..

når en i installasjonen får spørsmål om å skrive lisens keyen, ta ut cd-en og sett inn en win 2000 cd der du vet key. bruk denne keyen, ser ut til at både win 2000 og server har samme hardkodete autentisering på cd rom.

Når neste vindu i installerings programmet kommer opp, skift tilbake til server cd....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hmm... er det så enkelt?

Det skal jeg prøve neste gang jeg innstalerer server'n på nytt, hadde vært artig om det var sånn, men må si at jeg tviler på det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive